PROTOKÓŁ Nr XIV/12

P R O T O K Ó Ł   Nr XIV/12

z sesji Rady Gminy Secemin odbytej w dniu 24 luty 2012 roku

w sali narad Urzędu Gminy Secemin w godz. od 9 00 do 12 15.

Sesji przewodniczył Pan Roman Marciniak – Przewodniczący Rady Gminy.

W sesji udział wzięli : Pan Zbigniew Matyśkiewicz- Starosta Włoszczowski, Pan

Sławomir Krzysztofik – Wójt Gminy, Pan Paweł Ruksza – Sekretarz Gminy, Pani Teresa Sztuka – Skarbnik Gminy, Pan Jarosław Krzyżanowski – Kierownik Referatu Gospodarki
w Urzędzie Gminy Secemin, Pan Tomasz Jaszewski – Kierownik Posterunku Policji w Seceminie, Pan Marian Mysior – Kierownik Ośrodka Doradztwa Rolniczego we Włoszczowe, Pani Teresa Stefańska – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Seceminie, Pani Edyta Wójcik – Kierownik Gminnego Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół
w Seceminie, Pani Bogumiła Piątkiewicz – Prezes Zarządu ZNP Oddział w Seceminie, Grażyna Wypych – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Psarach oraz nauczyciele ze Szkoły Podstawowej w Psarach i Filii w Kuczkowie, radni Rady Gminy Secemin, sołtysi z terenu Gminy Secemin wg załączonych list obecności oraz mieszkańcy gminy Secemin.

Ustawowy skład Rady Gminy – 15 radnych

Radnych obecnych na sesji – 15

Streszczenie przebiegu obrad sesji

Ad.1.

                Sesję otworzył Pan Roman Marciniak – Przewodniczący Rady Gminy. Powitał serdecznie zaproszonych gości, przedstawicieli Urzędu Gminy, radnych, sołtysów oraz przybyłych na sesję mieszkańców gminy.

Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na sesji obecni są wszyscy radni i sesja jest prawomocna do podejmowania uchwał.

W dalszej części tego punktu Pan Przewodniczący przedstawił porządek obrad sesji.

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  3. Informacja Wójta o działalności w okresie między sesjami.
  4. Informacja z Ośrodka Doradztwa Rolniczego we Włoszczowie.
  5. Podjęcie uchwał w sprawie :

- aktualności „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Secemin” i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

- przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Secemin,

- przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Secemin (plan 1)

- przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Bichniów, Czaryż, Wola Czaryska, Krzepice, Celiny, Psary Kolonia, Psary Wieś (plan2),

- przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Brzozowa, Zwlecza, Kluczyce, Wola Kuczkowska, Kuczków, Dąbie ( plan 3)

- przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Marchocice, Międzylesie, Żelisławice, Żelisławiczki (plan 4),

-  przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Wałkonowy Dolne, Wałkonowy Górne, Krzepin (plan 5),

- przystąpienia do opracowania  zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów letniskowych w miejscowości Gabrielów gmina Secemin.

6. Podjęcie uchwały w sprawie Rocznego programu współpracy z organizacjami
    pozarządowymi.

7. Podjęcie uchwały w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego
    w zakresie obsługi informatycznej.

8. Informacja o wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych
    stopniach awansu zawodowego w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez
    Gminę Secemin za 2011 rok.

9. Uchwała w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Filialnej w Kuczkowie.

10. Uchwała w sprawie przekazania do prowadzenia Szkoły Podstawowej
      w Psarach w drodze umowy Stowarzyszeniu Rozwoju Gminy Secemin.

11. Wprowadzenie zmian w budżecie gminy Secemin na 2012 r.

12 Zatwierdzenie planów pracy komisji Rady Gminy.

13. Wnioski i interpelacje radnych.

14. Sprawy różne.

15. Zamknięcie obrad XIV sesji Rady Gminy.

Następnie zgłoszono następujące wnioski o wprowadzenie zmian w porządku obrad :

- Pan T. Bąk - aby punkt 4 porządku obrad  – Informacja z Ośrodka Doradztwa Rolniczego rozpatrywać jako punkt 3 ,

Pan Wójt  - aby wprowadzić do porządku obrad dodatkowy punkt dotyczący podjęcia uchwały w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego w celu przeprowadzenia procesu zakupowego energii elektrycznej, proponuje go jako pkt 13 porządku obrad . Wyjaśnił, że 4 gminy wyrażają wolę zawarcia porozumienia
w celu wspólnego przeprowadzenia procesu zakupowego energii elektrycznej na oświetlenie uliczne i na potrzeby budynków użyteczności publicznej, co pozwoli na uzyskanie konkurencyjnych cen od sprzedawcy energii elektrycznej.

- Pan K. Marek w imieniu własnym i Klubu Radnych „Równość w Gminie Secemin” wnioskował o skreślenie pkt 8, 9 i 10 przedstawionego porządku obrad
i nie rozpatrywanie ich na dzisiejszej sesji . Jako powód podał – brak przyzwolenia społecznego na takie działania rady.

Pan T. Jaszewski – prosił o udzielenie mu głosu na początku sesji, gdyż później ma pilny służbowy wyjazd do Kielc.

Innych wniosków w sprawie zmian do porządku obrad nie zgłaszano.

W dalszej części tego punktu Pan Przewodniczący kolejno poddawał pod głosowanie zgłoszone wnioski dot. zmian w porządku obrad.

Za przyjęciem wniosku zgłoszonego przez Pana Bąka głosowało 15 radnych

Za przyjęciem wniosku zgłoszonego przez Pana Wójta głosowało – 15 radnych

W kwestii wniosku zgłoszonego przez Pana Marka Pan Przewodniczący Rady zaproponował aby kolejno głosować nad poszczególnymi punktami porządku obrad, gdyż wniosek Pana Marka obejmuje 3 punkty porządku obrad. Zaznaczył, że sprawa stawiana przez Pana Marka jest bardzo ważna niemniej jednak wniosek został zgłoszony i należy go poddać głosowaniu.

Pan Marek zwrócił uwagę, że Przewodniczący Rady nie komentował poprzednich wniosków więc dlaczego odnosi się do tego wniosku.

Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie skreślenie pkt 8 z porządku obrad .

Wynik głosowania był następujący : „za” skreśleniem pkt 8 z porządku obrad głosowało  8 radnych,  „przeciw” – 6 radnych  i 1 radny  „wstrzymał się” od głosu.

Następnie głosowano w sprawie skreślenia z porządku obrad punktu 9.

Wynik głosowania był następujący : „za” skreśleniem było – 8 głosów , „przeciw”   – 6 głosów, 1 głos „wstrzymujący się” .

Następnie głosowano w sprawie skreślenia z porządku obrad punktu 10.

Wynik głosowania był następujący : „za” skreśleniem było – 8 głosów ,  „przeciw” było –  6 głosów,  „wstrzymujących się”– 1 głos.

Pan Przewodniczący poinformował, że wniosek Pana Marka został przyjęty
 i punkty 8,9 i 10 zostaną wyłączone z porządku obrad .

Następnie głos zabrał Pan Wójt – wyjaśnił, że zabiera głos bo uważa, że większość gości przybyła na sesję z powodu tematu oświaty. Powiedział, że szanuje wolę rady ale jest kilka spraw o których radni powinni wiedzieć bez względu na to, czy je akceptują, czy nie. Zaznaczył, że liczba uczniów przekłada się na wielkość subwencji oświatowej, mniej uczniów to mniej pieniędzy. Wysokość płac nauczycieli niezależna jest od gminy. Faktyczne koszty tworzone są przez liczbę oddziałów, a nie liczbę uczniów. Gdyby subwencja oświatowa była przyznawana na oddziały, to nie byłoby tematu reformy oświaty na sesji. Zwrócił uwagę, że Karta Nauczyciela nie pozwala na różnicowanie płac na poszczególnych stopniach awansu zawodowego, bo byłoby to niezgodne z prawem . Nakazuje wypłatę dodatków mieszkaniowych , dodatków wyrównawczych jeżeli nie osiągnęli średnich wynagrodzeń na poszczególnych stopniach awansu zawodowego określonych przepisami prawnymi. Zaznaczył, że nie ma żalu do nauczycieli, że zarabiają tyle ile zarabiają, bo takie są przepisy.

Dla porównania podał przykład, że w 2010 r. na dodatki wyrównawcze wydatkowano ok.270 tys. zł, a w 2011 r. -  ok. 240 tys. zł, a środki na realizację zadań w ramach funduszu sołeckiego zaplanowane są na bieżący rok  w kwocie ok. 217 tys. zł dla całej gminy. O 2% wzrosły składki na ubezpieczenie rentowe pracowników, co dodatkowo zwiększy wydatki budżetu gminy. Prognozowana wielkość dofinansowania oświaty w br to ok. 2 015 tys. zł. Apelował do radnych, aby wskazali instrumenty rozwoju gminy, aby wzięli pod uwagę skutki podejmowanych przez siebie decyzji, ponieważ sam wójt nie może brać na siebie odpowiedzialności za wszystko. Nie ma środków na opracowanie dokumentacji na inwestycje. W budżecie na ten rok zaplanowano tylko 150 tys. zł na dofinansowanie remontu drogi powiatowej Psary – Wola Kuczkowska oraz 120 tys. zł na remont drogi w Gabrielowie  i 280 tys. zł na dokumentację drogi wojewódzkiej nr 786.

Następnie przedstawił propozycje co zamierzano zrobić w reformowaniu oświaty :

- zlikwidować szkołę filialną w Kuczkowie, a dzieci przejęłaby szkoła w Psarach

- prowadzenie szkoły w Psarach przekazać Stowarzyszeniu które utworzyliby rodzice i nauczyciele z obwodu szkolnego. Zaznaczył, że przygotowany projekt uchwały to tylko uchwała intencyjna. Zwrócił uwagę, że 92% kosztów oświaty stanowią płace i pochodne płac, a 8% wydatków przeznacza się na utrzymanie budynków i pomoce dydaktyczne, stąd nie ma środków na modernizację .

- utworzenie świetlicy wiejskiej w Kuczkowie

- termomodernizacja budynku szkoły w Psarach za środki uzyskane z oszczędności w oświacie

Podkreślił, że szkoła nadal byłaby szkołą publiczną, a zmieniłby się tylko organ prowadzący. Realizowany byłby ten sam program nauczania, w takim samym wymiarze godzin, dzieci miałyby zapewnioną świetlicę i dojazd. Wszyscy nauczyciele mieliby zatrudnienie w wymiarze 90% etatu. Zmieniłyby się zasady wynagradzania nauczycieli ponieważ nie obowiązywałaby ich Karta Nauczyciela.

Ubolewa , że radni nie mieli woli debaty w tym temacie. Jednak szanuje decyzje rady ale daje pod rozwagę pytanie: kto bierze teraz odpowiedzialność za rozwój gminy.

Wówczas ktoś z mieszkańców przybyłych na sesję powiedział : „jak to kto ? – wójt”.

W dalszej części Pan Wójt podkreślił dobrą współpracę ze Starostą Włoszczowskim . Poinformował , że i nim odbył wiele spotkań z wicemarszałkiem Januszem Maćkowiakiem oraz dyrektorami Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w sprawie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 786 . Te działania, jak też współpraca z burmistrzem Włoszczowy i wójtem Krasocina zaowocowały uroczystym podpisaniem w Kielcach umowy z wykonawcami. Prace rozpoczną się od Gabrielowi – co jest dobrą wiadomością dla nas – a będzie je wykonywać częstochowska firma Drog-Bud.

Następnie głos zabrał Pan K. Marek – zacytował § 26 Statutu Gminy który mówi, że w sesjach  uczestniczą  - z głosem doradczym -  Wójt, Sekretarz i Skarbnik Gminy, a Pan Wójt zabiera głos i mówi to, co wcześniej było mówione na zebraniach.

Przypomniał, że nie został jeszcze zatwierdzony porządek obrad po zmianach.

Następnie Pan Przewodniczący Rady przeprosił za niedopatrzenie i poprosił
o głosowanie w sprawie zmiany porządku obrad.

Wszyscy radni głosowali za przyjęciem zmian w porządku obrad.

Po wprowadzonych zmianach porządek obrad jest następujący:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności.

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

3. Informacja z Ośrodka Doradztwa Rolniczego we Włoszczowie.

4. Informacja Wójta o działalności w okresie między sesjami.

5. Podjęcie uchwał w sprawie:

- aktualności „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Secemin” i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

- przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Secemin,

Przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Secemin (plan 1)

- przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Bichniów, Czaryż, Wola Czaryska, Krzepice , Celiny, Psary Kolonia, Psary Wieś (plan2),

- przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Brzozowa, Zwlecza, Kluczyce, Wola Kuczkowska, Kuczków, Dąbie ( plan 3)

- przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Marchocice, Międzylesie, Żelisławice, Żelisławiczki (plan 4),

-  przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Wałkonowy Dolne, Wałkonowy Górne, Krzepin (plan 5),

- przystąpienia do opracowania  zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów letniskowych w miejscowości Gabrielów gmina Secemin.

6. Podjęcie uchwały w sprawie Rocznego programu współpracy z organizacjami
    pozarządowymi.

7. Podjęcie uchwały w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego
    w zakresie obsługi informatycznej.

8. Wprowadzenie zmian w budżecie gminy Secemin na 2012 r.

9. Zatwierdzenie planów pracy komisji Rady Gminy.

10. Podjęcie uchwały w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego w celu
      przeprowadzenia procesu zakupowego energii elektrycznej.

11. Wnioski i interpelacje radnych.

12. Sprawy różne.

13. Zamknięcie obrad XIV sesji Rady Gminy.

Pan Przewodniczący powiedział, że punkty dotyczące oświaty zostały zdjęte
 z porządku obrad, czyli chowamy głowy w piasek i udajemy, że nie ma problemu.

Zgromadzeni mieszkańcy decyzję o wyłączeniu z porządku obrad tematów dotyczących oświaty przyjęli brawami i opuścili salę obrad.

W dalszej części tego punktu głos zabrał Pan Starosta Włoszczowski – powiedział, że miło mu iż bierze udział w sesji na której ważą się losy szkół
w  miejscowościach które nie są mu obce. Zwrócił uwagę, że dobrze współpracuje mu się z gminą Secemin i wyraża wolę dalszej współpracy.  Następnie podzielił się informacjami dotyczącymi :

- przebudowy drogi wojewódzkiej Nr 786  Kielce – do granicy z województwem śląskim. Rusza długo oczekiwana "Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 786 na odcinku od granicy województwa do Kielc - etap II: Droga Nr 786 na odcinku granica województwa - Łopuszno". Inwestycja będzie prowadzona na terenie gminy Secemin, miasta i gminy Włoszczowa, gminy Krasocin i gminy Łopuszno.
W dniu 14 lutego br. dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich
 w Kielcach w obecności włodarzy gmin i powiatów, których dotyczy ta inwestycja, podpisał umowę z wykonawcą robót budowlanych .
Droga wojewódzka nr 786 łączy województwo świętokrzyskie z województwem śląskim. Jest ważnym szlakiem komunikacyjnym pomiędzy miastem Kielce
i Częstochową. O jej gruntowne przebudowanie zabiegano od kilku lat.
Po zakończeniu całej inwestycji droga z Kielc do granicy województwa będzie spełniała wszelkie standardy zarówno pod względem komfortu jazdy, jak i ochrony środowiska. Przewidywany termin zakończenia inwestycji to 30.10.2013 r.

- rosnącego bezrobocia,

- funkcjonowania i sytuacji finansowej szpitala we Włoszczowie,

- możliwości realizacji wspólnych inwestycji dofinansowywanych z Programu Budowy Dróg,

- reformy w przyszłym roku, oświaty ponadgimnazjalnej,

- rozstrzygnięto przetarg na remont drogi powiatowej Psary – Wola Kuczkowska . Zarezerwowano w budżecie powiatu i gminy Secemin po 150 tys zł na ten cel. Najtańsza oferta opiewała na kwotę trochę więcej niż 300 tys zł . Brakującą kwotę dołoży powiat i prace zostaną rozpoczęte .

Następnie Pan S. Sobala – pytał czy Pan Starosta ma jakieś informacje o tym, że powiat będzie istniał tylko do wyborów, ponieważ słyszał w mediach wypowiedź ministra, że planowane są zmiany, że zadania takie jak wydawanie praw jazdy, pozwoleń na budowę, wrócą do gmin i wydaje mu się, że sądy też pod tym kątem są reformowane.

W odpowiedzi na powyższe pytanie Pan Starosta wyjaśnił, że Minister Sprawiedliwości w kwestii sądu we Włoszczowie miał kilka propozycji,
a mianowicie :

I -  obniżenie rangi sądu we Włoszczowie i utworzenie oddziału zamiejscowego podporządkowanego sądowi w Końskich,

II - rejon konecki podporządkować sądowi w Skarżysku, a nasz powiat przyłączyć pod obsługę sądu w Jędrzejowie,

 III - to likwidacja sądu we Włoszczowie.

Można zadać sobie pytanie, po co więc  wydatkowano środki na wybudowanie sądu we Włoszczowie o tak wysokim standardzie, aby go teraz zlikwidować.

Docierają też sygnały o próbie likwidacji SANEPID-u .

Jego zdaniem robi się wszystko aby nie wspomagać samorządów tylko podejmuje się działania godzące w społeczeństwo. Podejmowane są wszelkie starania ze strony Starostwa i samorządów lokalnych, aby sąd nadal pozostał we Włoszczowie.

Innych pytań nie zgłaszano.

Ad.2.

                Protokół z poprzedniej sesji został przyjęty bez uwag.

Ad.3.

                W punkcie tym głos zabrał Pan M. Mysior – Kierownik Ośrodka Doradztwa Rolniczego we Włoszczowie. Poinformował, że w każdy piątek miesiąca pełnione są dyżury w Urzędzie Gminy przez pracowników ODR. Kadra jest merytorycznie przygotowana, służy doradztwem  w zakresie możliwości korzystania przez rolników z różnych programów pomocowych, stosowania środków ochrony roślin, organizuje szkolenia dla rolników. Służy pomocą w wypełnianiu wniosków
o płatność i innych wniosków dotyczących pozyskiwania przez rolników środków unijnych. Poinformował o opłatach za wypełniane wnioski przez pracowników ODR

Następnie poinformował o organizowanych w najbliższym czasie szkoleniach dla rolników oraz organizowanym wyjeździe na Targi AGRO-TECH w Kielcach, które trwać będą od 16-18 marca br.

Zapraszał do dalszej współpracy. Zwrócił uwagę na pomoc ze strony Urzędu Gminy w organizowanym wyjeździe na targi.

Następnie głos zabrał Pan T. Jaszewski – Kierownik Posterunku Policji
w Seceminie. Poinformował o obsadzie kadrowej miejscowego posterunku. Zwrócił uwagę na zdarzające się w ostatnim czasie na terenie naszej gminy kradzieże. Apelował aby nie wpuszczać do mieszkania osób których nie znamy, oferujących różnego rodzaju pośrednictwa w uzyskaniu różnych świadczeń , szczególnie zwracał uwagę, aby uczulić osoby starsze,  mieszkające samotnie, ponieważ najczęściej one padają ofiarą złodziei i oszustów. Poinformował, że wspólnie z dzielnicowym odwiedzi radnych i sołtysów i podzieli się problemami.

Pan K. Marek – podziękował Panu Kierownikowi Posterunku za wypowiedź, że  odwiedzi radnych. Zapytał, czy policja będzie szukać sprawcy pożarów
 w Kuczkowie.

W odpowiedzi Pan Kierownik wyjaśnił, że postępowanie w tej sprawie zostało umorzone ale to nie znaczy , że nic w tym temacie policja nie robi. Prowadzone będzie nadal postępowanie operacyjne aby znaleźć sprawcę.

Ad.4.

                W punkcie tym głos zabrał Pan Wójt . Poinformował o działalności
w okresie między sesjami, a mianowicie :

- zorganizowano Sylwester w rynku w Seceminie

- przeniesiono Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny z budynku szkoły do Urzędu Gminy oraz przesunięto jednego pracownika z GZEAS do Referatu Finansowego w Urzędzie Gminy.

- odbyły się zebrania sprawozdawcze w jednostkach OSP,

- uczestniczył w spotkaniu z Zespołem Ludowym „Cyraneczka” który 
   zagospodarował jedno z pomieszczeń w szkole w Psarach,

- odbyło się spotkanie z Firmą „ Światłoprojekt” –podejmowanie działań
 w zakresie oszczędności w zużyciu energii elektrycznej.

- GOPS złożył w Powiatowym Biurze Pracy we Włoszczowie wniosek
o zorganizowanie prac społecznie użytecznych,

- uczestniczył w zebraniu Związku Gmin Ziemi Włoszczowskiej wspólnie
z Panem R. Marciniakiem i  K. Markiem ,

- ogłoszono konkurs ofert na realizację zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu oraz organizacji wypoczynku letniego .

- odbyło się posiedzenie zespołu architektoniczno-urbanistycznego, w związku

z przystąpieniem do zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

- trwa nabór wniosków przez Lokalną Grupę Rybacką we Włoszczowie
o dofinansowanie zadań,

- od 1 lutego br nowym kierownikiem Posterunku Policji w Seceminie został asp. szt. Tomasz Jaszewski,

- w szkole w Psarach odbyło się spotkanie z udziałem przedstawicielki Federacji Inicjatyw Oświatowych w Warszawie na którym omawiane były tematy dotyczące reorganizacji szkół oraz możliwości przekazywania szkół organizacjom pozarządowym.

- uczestniczył w naradzie we Włoszczowskim Zakładzie Wodociągów
 i Kanalizacji – deficyt z tytułu eksploatacji sieci wodociągowej i kanalizacyjnej
w gminie Secemin wynosi 23,5 tys. zł w 2011 r. W związku z licznymi awariami wykonawca wymienił 600 m sieci wodociągowej.

- odbyło się spotkanie z przedstawicielami Górnośląskiej Spółki Gazowniczej,

  Karpackiej Spółki Gazowniczej i Burmistrza Koniecpola na temat możliwości budowy sieci gazociągowej. Powołano komisję aby dokonać analizy potrzeb pod to zadanie, tj. analiza opłacalności.

- przeprowadzono konsultacje  z przedstawicielami organizacji pozarządowych
w związku z opracowywanym programem współpracy z organizacjami pozarządowymi w 2012 r.

- odbył się turniej sołectw w tenisa stołowego – uczestniczyły drużyny z 8 sołectw,

- uczestniczył w spotkaniu z rodzicami uczniów z Kuczkowa,

- podpisano umowę w sprawie przebudowy drogi wojewódzkiej Kielce – Częstochowa, etap II od Gabrielowi do Łopuszna.

-16.03.2012 r. organizowany jest wyjazd do Kielc na Targi AGROTECH”. Koszty transportu pokryte będą z budżetu gminy.

Pan Wójt zwrócił się do radnych i sołtysów, aby zgłosili propozycje miejscowości w których w tym roku zorganizowane mogą być dożynki gminne. Po sesji chciałby się spotkać z zainteresowanymi i porozmawiać na ten temat.

Następnie poinformował o wydanych przez siebie zarządzeniach w okresie między sesjami.

                Do przedstawionej przez Pana Wójta informacji nie zgłaszano pytań  ani uwag.

Następnie Przewodniczący ogłosił 10 minutową przerwę w obradach.

Po upływie tego czasu wznowiono obrady. Głos zabrał Pan Przewodniczący Rady. Powiedział, że boli go, że Pan K. Marek zwrócił mu w trakcie sesji w obecności rodziców  uczniów szkoły w Kuczkowie i Psarach uwagę , że dopuszcza do głosu osoby nie będące radnymi . Zaznaczył, że ma takie prawo na dowód czego zacytował § 40 pkt 5 Statutu Gminy Secemin. Poinformował również że podczas przerwy w obradach Pan K. Marek przeprosił go .

Ad.5.

                Pan J. Krzyżanowski poinformował, że zarządzeniem Wójta powołana została Komisji urbanistyczno-architektoniczna, która dokonała oceny aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Secemin oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy Secemin. Analiza zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy Secemin obejmowała lata 2006 – 2011. Na podstawie dokonanej analizy uznano, że „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego zatwierdzone przez Radę Gminy w 2002 r. wymaga zmian i aktualizacji w pełnym zakresie w granicach administracyjnych gminy.

Następnie przedstawił  projekt uchwały w sprawie aktualności „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Secemin”
i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag. Następnie projekt tej uchwały Przewodniczący poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr XIV/71/12 w sprawie aktualności „Studium uwarunkowań
 i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Secemin” i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego została przyjęta jednogłośnie
w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Następnie Pan J. Krzyżanowski przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Secemin.

Do projektu tej uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie projekt tej uchwały Przewodniczący poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr XIV/72/12 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Secemin

została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Następnie Pan J. Krzyżanowski przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Secemin (plan 1).

Do projektu tej uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie projekt tej uchwały Przewodniczący poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr XIV/73/12 w  sprawie przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Secemin (plan 1) została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W dalszej części tego punktu Pan J. Krzyżanowski przedstawił projekt uchwały
 w sprawie przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Bichniów, Czaryż, Wola Czaryska, Krzepice, Celiny, Psary Kolonia, Psary Wieś (plan 2)

Do projektu tej uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie projekt tej uchwały Przewodniczący poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr XIV/74/12 w sprawie przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Bichniów, Czaryż, Wola Czaryska, Krzepice, Celiny, Psary Kolonia, Psary Wieś (plan 2) została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Następnie Pan J. Krzyżanowski przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania  zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Brzozowa, Zwlecza, Kluczyce, Wola Kuczkowska, Kuczków, Dąbie (plan 3).

Do projektu tej uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie projekt tej uchwały Przewodniczący poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr XIV/75/12 w sprawie przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Brzozowa, Zwlecza, Kluczyce, Wola Kuczkowska, Kuczków, Dąbie (plan 3).

została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W dalszej części Pan J. Krzyżanowski przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania  zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Marchocice, Międzylesie, Żelisławice, Żelisławiczki (plan 4) .

Do projektu tej uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie projekt tej uchwały Przewodniczący poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr XIV/76/12 w sprawie przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Marchocice, Międzylesie, Żelisławice, Żelisławiczki (plan 4)  została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Następnie Pan J. Krzyżanowski przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania  zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Wałkonowy Dolne, Wałkonowy Górne, Krzepin (plan5).

Do projektu tej uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie projekt tej uchwały Przewodniczący poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr XIV/77/12 w sprawie przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszarów miejscowości Wałkonowy Dolne, Wałkonowy Górne, Krzepin (plan5) została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Następnie Pan J. Krzyżanowski przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania  zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów letniskowych w miejscowości Gabrielów gmina Secemin.

Do projektu tej uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie projekt tej uchwały Przewodniczący poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr XIV/78/12 w sprawie przystąpienia do opracowania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów letniskowych
w miejscowości Gabrielów gmina Secemin została przyjęta jednogłośnie
w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.6.

                W punkcie tym głos zabrał Pan P. Ruksza - Sekretarz Gminy. Poinformował, że opracowany program współpracy z organizacjami pozarządowymi w 2012 r. zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie poddany został konsultacjom społecznym. W programie wyznaczone są obszary, kierunki i formy współpracy oraz środki finansowe przeznaczone na realizację zadań publicznych, a także postanowienia dotyczące kontroli i oceny funkcjonowania Programu. Realizacja Programu ma przynieść zakładane efekty czyli polepszyć współpracę sektora obywatelskiego z administracją publiczną.

Nadmienił, że Program obliguje wójta do złożenia w przyszłym roku sprawozdania z jego realizacji.

Następnie przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia Rocznego programu współpracy Gminy Secemin z organizacjami pozarządowymi w roku 2012.

Do projektu tej uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie projekt tej uchwały Przewodniczący poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr XIV/79/12 uchwały w sprawie przyjęcia Rocznego programu współpracy Gminy Secemin z organizacjami pozarządowymi w roku 2012 została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.7.

                W punkcie tym Pani T. Stefańska – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej poinformowała, że Wydział Polityki Społecznej Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach zwrócił się do organów wykonawczych gmin województwa świętokrzyskiego z propozycją zmiany sposobu finansowania pracy informatyków zatrudnionych w celu wspierania jednostek w zakresie obsługi
i utrzymania systemu informatycznego dla jednostek organizacyjnych pomocy społecznej poprzez przekazywanie z budżetu Wojewody środków finansowych na realizację przedmiotowego zadania  w wysokości 400 zł miesięcznie, bezpośrednio do każdej gminy. W celu najlepszego wykorzystania tych środków przy ograniczeniu kosztów własnych i zapewnieniu obsługi informatycznej na wysokim poziomie konieczne jest zawarcie stosownych porozumień międzygminnych. Dzięki takim porozumieniom uda się zachować wysoki poziom obsługi informatycznej ośrodków pomocy społecznej w naszym województwie, a koszty jej zapewnienia zostaną rozłożone na kilka gmin podpisujących porozumienie. Dlatego zasadnym jest podjęcie uchwały w celu upoważnienia wójta do podpisania stosownych porozumień.

Pan K. Marek – pytał czy 400 zł to kwota porównywalna do kwoty przekazywanej poprzednio.

Pani Kierownik GOPS wyjaśniła, że kwota pozostaje ta sama tylko zmieni się forma jej przekazywania

Innych pytań nie było.

Następnie Pani Stefańska przedstawiła projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumień międzygminnych w zakresie obsługi informatycznej.

Uwag do projektu uchwały nie zgłaszano.

W dalszej części tego punktu Pan Przewodniczący projekt w/w uchwały poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr XIV/80/12 w sprawie zawarcia porozumień międzygminnych
w zakresie obsługi informatycznej została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.8.

                W punkcie tym Pani Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały
w sprawie zmian budżetu gminy na 2012 rok

Zmiana budżetu gminy dotyczy zwiększenia dochodów i wydatków budżetu gminy o kwotę 4500,00 zł . W wyniku zmiany dochody ogólne gminy będą
w kwocie – 13 204 500,00 zł , a wydatki – 12 840 286,00 zł.

Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie Pan Przewodniczący projekt w/w uchwały poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr XIV/81/12 w sprawie zmian budżetu gminy na 2012 r. została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.9.

                W punkcie tym Przewodniczący Komisji :

- Rozwoju, Bezpieczeństwa i Spraw Komunalnych

- Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska

- Oświaty, Promocji Gminy, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych

- Finansów i Infrastruktury

przedstawili plany pracy komisji na 2012 r.

Do przedłożonych planów pracy nie wniesiono uwag i w głosowaniu jawnym jednogłośnie zostały zatwierdzone.

Plany pracy w/w komisji stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

W dalszej części tego punktu Pan K. Krzyżanowski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił plan pracy komisji na 2012 r

Do planu tego nie wniesiono uwag.

Następnie Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2012 r.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt tej uchwały

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, „przeciw” – 0, wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr XIV/82/12 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2012 r. została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.10.

                W punkcie tym głos zabrał Pan Wójt . Wyjaśnił, że gminy powiatu włoszczowskiego: Kluczewsko, Krasocin, Secemin i Włoszczowa wyrażają wolę zawarcia porozumienia w celu wspólnego przeprowadzenia procesu zakupowego energii elektrycznej , co pozwoli na uzyskanie konkurencyjnych cen od sprzedawcy energii elektrycznej. Liderem zespołu będzie Gmina Krasocin.

Następnie przedstawił projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego w celu przeprowadzenia procesu zakupowego energii elektrycznej.

Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie projekt tej uchwały Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było 15, „przeciw” – 0, „wstrzymujących się” – 0.

Uchwała Nr XIV/83/12 w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego w celu przeprowadzenia procesu zakupowego energii elektrycznej została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.11.

                W punkcie tym Pan K. Marek zapytał Pana Sekretarza jak to się stało, że nie zostali powiadomieni sołtys , Rada Sołecka z Kuczkowa i radni o tworzącym się stowarzyszeniu .

Pani E. Walasek – zwróciła uwagę, że na stronie internetowej gminy ukazała się informacja, że w konsultacjach uczestniczyli wszyscy sołtysi i radni . Uważa, że trzeba zrobić sprostowanie, bo należało zaznaczyć, że bez Kuczkowa.

Pan B. Wcisło – jego zdaniem powołane Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Gminy Secemin powinno nazywać się „Stowarzyszenie Rozwoju Secemina”.

Pan Sekretarz Gminy – wyjaśnił, że organy gminy nie tworzyły stowarzyszenia
i nie będą odpowiadać za to jak się nazywa. Stowarzyszenie może założyć grupa 15 osób.

Pan J. Krzyżanowski zaznaczył, że każdy chętny może być członkiem tego stowarzyszenia.

Pan K. Marek – zwrócił uwagę, że jeżeli przyjmuje się jakiś program to powinno się o tym informować i o tym rozmawiać. Prosił Pana Wójta o wyjaśnienie dlaczego ktoś nie powiadamia wszystkich o organizowanym spotkaniu.

Pan Wójt wyjaśnił, że on nie organizował spotkania. Komitet założycielski dopiero się wyłonił na spotkaniu. Nie będzie więc wypowiadał się za Zarząd Stowarzyszenia. Stowarzyszenie jest partnerem w stosunku do wójta. Nie rozumie zarzutów stawianych jemu i Panu Sekretarzowi.

Zaznaczył, że strona internetowa gminy jest do wykorzystania przez wszystkie instytucje na terenie gminy, OSP, stowarzyszenia. Nie widzi powodu aby drążyć ten temat ale zachęca do wstąpienia do stowarzyszenia. Gdyby np. zespoły ludowe z terenu gminy utworzyły stowarzyszenie wówczas łatwiej byłoby im pozyskać środki pomocowe z różnych programów.

Pan B. Wcisło – nawiązał do punktu ujętego w porządku obrad dotyczącego uchwały w sprawie przekazania szkoły w Psarach w drodze umowy Stowarzyszeniu Rozwoju Gminy Secemin, które dopiero się tworzy.

Wójt – wyjaśnił, że miała to być uchwała intencyjna. Natomiast chciałby aby stowarzyszenie mogące być organem prowadzącym szkoły tworzyli rodzice
 z obwodu szkolnego szkoły w Psarach. Gdyby to był już maj i była uchwała
o przekazaniu szkoły to moglibyśmy rozmawiać na ten temat. Dla porównania wskazał na przejęcie prowadzenia szkoły w Bebelnie. Przez stowarzyszenie na czele którego stanął dotychczasowy dyrektor szkoły.

Pani E. Walasek – zwróciła uwagę, że mieszkańcom Kuczkowa nie chodzi o to, że powstało stowarzyszenie, tylko o to , że zostali zlekceważeni. I ona też , bo jako przewodnicząca komisji oświaty powinna być powiadomiona o spotkaniu w sprawie utworzenia stowarzyszenia.

Dodała, że mieszkała w Bebelnie i zna tamte tereny, uważa, że stowarzyszenie tam powstałe ma inne warunki do funkcjonowania, teren bogaty i nie należy go porównywać do Secemina.

Pan K. Krzyżanowski – odniósł się do wypowiedzi Pani Walasek i Pana B. Wcisło. Zadał pytanie, w jaki sposób wyremontować elewację szkoły w Kuczkowie.
W budynku szkoły w Psarach jest zimno. Dzieci siedzą w kurtkach, okna zatkane szmatami, skąd więc wziąć pieniądze na wykonanie niezbędnych prac w tych budynkach.

Pani E. Walasek – powiedziała, że pierwsze słyszy o takich rzeczach, w klasach jest ciepło, wiele okien jest wymienionych w szkole w Psarach , myśli, że to jest jakieś manipulowanie.

Pan K. Krzyżanowski – zapytał Panią Walasek czy uważa, że w Kuczkowie budynek szkoły nie wymaga nakładów, skąd weźmiemy pieniądze na remont.

Pan Wójt – poinformował, że w okresie ostatnich mrozów był w szkołach, aby sprawdzić czy jest właściwa temperatura i czy nie trzeba na ten okres zawiesić zajęć lekcyjnych.  Okazało się , że w szkole w Żelisławicach jest chłodno ale
 w normie, w Seceminie również , a Psarach autentycznie zmarzł. Dyrektorka powiedziała, że jest zimno ale nie ma potrzeby zamykania szkoły. Uczniom organizuje się ćwiczenia fizyczne

Pan Wójt uważa, że należy docieplić budynki szkół ale na termoizolację trzeba mieć środki finansowe.

Pan Sekretarz – uprzedził, że zarzut manipulowania informacjami może spotkać się z konsekwencjami prawnymi. Zapraszał do szkoły w Psarach bo tam są pozatykane okna papierami , być może szmatami. Powiedział, że można pojechać tam w tej chwili i sprawdzić , nie boi się, bo był tam kilka razy i wie, że tak jest.

Pan Przewodniczący Rady zamknął dyskusję , bo temat reorganizacji szkół został wyłączony z porządku obrad i jest to czcza dyskusja.

Zachęcał do wstępowania bądź tworzenia nowych stowarzyszeń.

Pan K. Marek – zwrócił uwagę, że ktoś administruje stronę internetową gminy
i ktoś jest za nią odpowiada. Następnie przekazał Przewodniczącemu Rady  wydrukowany ze strony internetowej naszej gminy artykuł dotyczący utworzenia Stowarzyszenia Rozwoju Gminy Secemin. Artykuł ten Przewodniczący przeczytał.

I zapytał Pana Marka jaki ma zarzut .

Pan Marek powiedział, że mówiono że Komitet założycielski na spotkaniu dopiero się wyłonił, a w spotkaniu uczestniczył Pan Starosta , więc ktoś to spotkanie organizował. Apelował aby pisać prawdę.

Pan Przewodniczący zwrócił uwagę, że może powinno być wpisane w artykule zamieszczonym na stronie internetowej , że „prawie wszyscy” sołtysi uczestniczyli w zebraniu.

Pan Wójt wyjaśnił, że zarząd stowarzyszenia zamieścił taką notatkę, dodał, że jeżeli stowarzyszenie z Marchocic organizowało spotkanie z okazji dnia dziadka to też zamieściło notatkę na stronie internetowej, OSP coś organizuje też zamieszcza informacje. Jako wójt nie był i nie będzie cenzorem informacji zamieszczanej przez Stowarzyszenia, szkoły itd. Na stronie www. gminy

Ad.12.

                W punkcie tym Pan D. Grzesik – prosił aby przedstawiciele wszystkich miejscowości kontaktowali się z Panem J. Krzyżanowskim w celu ustalenia właścicieli działek które są meliorowane . Należy zwołać zebranie spółki wodnej
i ustalić opłaty.

Pan Wójt podziękował Panu Grzesikowi za poruszenie tego tematu. Podkreślił, że obowiązkiem właścicieli jest utrzymanie rowów melioracyjnych w należytym stanie aby nie było podstopień. Apelował aby właściciele działek, a szczególnie biorący dopłaty z ARiMR  partycypowali w kosztach prac melioracyjnych. Prosił
o pomoc i wsparcie w tym temacie Przewodniczącego Gminnej Spółki Wodnej.

Pan B. Wcisło – powiedział, że mieszkańcy Psar posiadają łąki na Brzozowie ale ich nie użytkują i nie biorą dopłat, to dlaczego mieliby płacić składki na prace melioracyjne? Nie wie co z tym fantem zrobić, to samo jest z czyszczeniem rowów w Psarach.

Pan K. Krzyżanowski – przypomniał, że był jednym z założycieli gminnej spółki wodnej. Podziękował Panu Grzesikowi za to, że podjął się tego tematu. Podkreślił, że w zakresie melioracji dużo zrobiono w ubiegłym roku. Proponował aby delegaci spółki spotkali się i porozmawiali .

Pan J.Krzyżanowski – poinformował, że będą czynione starania aby ustalić właścicieli działek, wówczas będzie większa ściągalność środków. Zachęcał do współpracy w tym temacie.

                W dalszej części tego punktu Pan Przewodniczący przedstawił pismo radnych dotyczące powołania Klubu Radnych  pod nazwą „Równość w Gminie Secemin”.

W skład Klubu wchodzi 4 radnych, Przewodniczącym został Pan Krzysztof Marek.

Pan Przewodniczący pogratulował radnym , że się zorganizowali, nie widzi problemu aby tworzyły się kolejne .

Przewodniczący poinformował, że stanowisko Rady przyjęte na poprzedniej sesji w sprawie likwidacji Sądu Rejonowego we Włoszczowie przesłane zostało do Ministra Sprawiedliwości oraz parlamentarzystów z województwa świętokrzyskiego.

Otrzymaliśmy informacje od :

Posłanki Beaty Kempy, Posła Krzysztofa Lipca oraz Posła Jarosława Rusieckiego,

że składali interpelacje do Ministra Sprawiedliwości w tym temacie. Wpłynęła też odpowiedź z Ministerstwa Sprawiedliwości w kwestii proponowanych reform struktury organizacyjnej sądów. Przewodniczący  zapoznał obecnych z treścią tego pisma. Wynika z niego, że wszystkie wystąpienia odnoszące się do przedmiotowej reorganizacji, i zawarte w nich argumenty, wpływające od władz samorządowych
 i prezesów zainteresowanych sądów są przedmiotem wnikliwej analizy właściwych komórek organizacyjnych Ministerstwa Sprawiedliwości.
W przypadku uwzględnienia zgłoszonych propozycji zmian, przygotowany zostanie nowy projekt rozporządzenia, który poddany zostanie ponownym konsultacjom.

W dalszej części tego punktu wrócono do tematu dożynek gminnych.

Pani M. Kaleta poinformowała, że konsultowała się w tej sprawie z sołtysem i jest propozycja aby dożynki zorganizować w Żelisławicach przy współpracy z gminą.

Pan J. Bartyzel zadeklarował wspólnie z Panią sołtys Żelisławiczek pomoc
 w organizacji dożynek.

Pan Wójt poinformował , że na zebraniach w Czaryżu i Woli Kuczkowskiej padały propozycje zorganizowania w tych miejscowościach dożynek ale nie ma oficjalnego potwierdzenia.

Zaproponowano dwa terminy organizacji dożynek to jest : 2 września lub  ostatnia niedziela sierpnia. Ostateczna decyzja nie zapadła. Termin do uzgodnienia

Pani E. Turczyn poinformowała o organizowanym w Krzepinie w dniu 27.02.12 r. o godz. 10-tej spotkaniu z udziałem przedstawicieli Koła Łowieckiego „Wiara Myśliwska” w sprawie szkód łowieckich.

 

Ad.13.

                W punkcie tym Pan Przewodniczący stwierdził , że wszystkie punkty porządku obrad zostały wyczerpane w związku z czym uważa XIV sesję Rady Gminy Secemin za zamkniętą.

Na tym protokół zakończono.

Protokółowała                                                                                                  Przewodniczący