Dokształcanie młodocianych

Urząd Gminy Secemin
ul. Struga 2, 29-145 Secemin
tel. (34) 355 60 17, (34) 355 60 77,
fax. (34) 390 68 60
www.secemin.pl


Karta Informacyjna Nr 53


Tytuł: Dofinansowanie kosztów kształcenia zawodowego młodocianych pracowników


 

I. Podstawa Prawna

 

  •   Art. 70b ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr.256, poz.2572 z późn. zm.);
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. z 1996r. Nr 60, poz. 278, z późn. zm.);
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2010r. Nr 244 poz. 1626 z późn zm.)

 


II. Wymagany wniosek

Formularze wniosku dostępne są:

  • w wersji papierowej w Urządzie Gminy Secemin, pokój nr 4,(parter)

  • w formie elektronicznej w zakładce (wzory formularzy) ikona pdf


Załączniki do wniosku

• kopie dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji wymaganych do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych,
• kopia umowy o pracę zawartej z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego,
• kopia dyplomu, świadectwa lub zaświadczenia potwierdzającego ukończenie nauki zawodu lub przyuczenia do wykonywania określonej pracy i zdanie stosownego egzaminu,
• kopię świadectwa pracy młodocianego,
• kopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
• wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, otrzymane w roku, w którym pracodawca ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
• formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
• w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika należy dołączyć pełnomocnictwo
• w przypadku zmiany pracodawcy w czasie trwania nauki należy dołączyć także umowy o pracę i świadectwa pracy wydane przez poprzedniego pracodawcę.


IV. Dokumenty do wglądu

    • dokumenty umożliwiające ustalenie tożsamości wnioskodawcy.

 


V. Opłaty

• Postępowanie nie podlega opłatom

 


VI. Termin załatwienia sprawy

  • Wnioski należy składać w terminie 3 miesięcy począwszy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu sprawdzającego, czeladniczego lub potwierdzającego kwalifikacje zawodowe. Po upływie w/w terminu dofinansowanie nie będzie przysługiwało pracodawcy.

 

  • Decyzja wydawana jest w ciągu 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku w Urzędzie Gminy.

 


VII. Miejsce załatwienia sprawy

Adres: Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin
 pokój nr 4    

tel.34/399 57 43


Pracownik: Marzanna Żaczkiewicz


VIII. Godziny pracy

Pn. - Pt. 7:30 - 15:30


IX. Tryb odwoławczy

    • Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, za pośrednictwem Wójta Gminy Secemin, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

 


X. Uwagi

  •  

 

 

Podmiot udostępniający:
Urząd Gminy Secemin
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
ug
Data wytworzenia:
2012-10-16
Data publikacji:
2012-10-16
Data ostatniej zmiany:
2018-10-08

attach_file Załączniki