Dokształcanie młodocianych
Urząd Gminy Secemin
ul. Struga 2, 29-145 Secemin
tel. (34) 355 60 17, (34) 355 60 77,
fax. (34) 390 68 60
www.secemin.pl
Karta Informacyjna Nr 53
Tytuł: Dofinansowanie kosztów kształcenia zawodowego młodocianych pracowników
I. Podstawa Prawna
- Art. 70b ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr.256, poz.2572 z późn. zm.);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. z 1996r. Nr 60, poz. 278, z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2010r. Nr 244 poz. 1626 z późn zm.)
II. Wymagany wniosek
Formularze wniosku dostępne są:
-
w wersji papierowej w Urządzie Gminy Secemin, pokój nr 4,(parter)
Załączniki do wniosku
• kopie dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji wymaganych do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych,
• kopia umowy o pracę zawartej z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego,
• kopia dyplomu, świadectwa lub zaświadczenia potwierdzającego ukończenie nauki zawodu lub przyuczenia do wykonywania określonej pracy i zdanie stosownego egzaminu,
• kopię świadectwa pracy młodocianego,
• kopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
• wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, otrzymane w roku, w którym pracodawca ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
• formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
• w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika należy dołączyć pełnomocnictwo
• w przypadku zmiany pracodawcy w czasie trwania nauki należy dołączyć także umowy o pracę i świadectwa pracy wydane przez poprzedniego pracodawcę.
IV. Dokumenty do wglądu
-
- dokumenty umożliwiające ustalenie tożsamości wnioskodawcy.
V. Opłaty
• Postępowanie nie podlega opłatom
VI. Termin załatwienia sprawy
- Wnioski należy składać w terminie 3 miesięcy począwszy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu sprawdzającego, czeladniczego lub potwierdzającego kwalifikacje zawodowe. Po upływie w/w terminu dofinansowanie nie będzie przysługiwało pracodawcy.
- Decyzja wydawana jest w ciągu 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku w Urzędzie Gminy.
VII. Miejsce załatwienia sprawy
Adres: Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin
pokój nr 4
tel.34/399 57 43
Pracownik: Marzanna Żaczkiewicz
VIII. Godziny pracy
Pn. - Pt. 7:30 - 15:30
IX. Tryb odwoławczy
-
- Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, za pośrednictwem Wójta Gminy Secemin, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
X. Uwagi
- ( Wniosek_o_dofinansowanie.doc 4,4 kB )
- ( Formularz_inform.o_pomocy_de_minimis.doc 1,5,4 kB )
- ( Zawiadomienie_o_zawarciu_umowy.doc 3,0 kB )
- ( Oswiadczenie_o_wielkosci_pomocy_de_minimis.doc 5,3 kB )
- ( Instrukcja_wypelnainia_formularza_de_minimis.pdf 3,1,1 kB )
- Podmiot udostępniający:
- Urząd Gminy Secemin
- Informację wytworzył:
- Informację wprowadził:
- ug
- Data wytworzenia:
- 2012-10-16
- Data publikacji:
- 2012-10-16
- Data ostatniej zmiany:
- 2018-10-08
attach_file Załączniki
Wniosek_o_dofinansowanie.doc | doc | 0,00 kB | |
Formularz_inform.o_pomocy_de_minimis.doc | doc | 0,00 kB | |
Zawiadomienie_o_zawarciu_umowy.doc | doc | 0,00 kB | |
Oswiadczenie_o_wielkosci_pomocy_de_minimis.doc | doc | 0,00 kB | |
Instrukcja_wypelnainia_formularza_de_minimis.pdf | 0,00 kB |