PROTOKÓŁ Nr XVI/12
P R O T O K Ó Ł Nr XVI/12
z sesji Rady Gminy Secemin odbytej w dniu 14 maja 2012 roku
w sali narad Urzędu Gminy Secemin w godz. od 9 30 do 13 50.
Sesji przewodniczył Pan Roman Marciniak – Przewodniczący Rady Gminy.
W sesji udział wzięli: Pan Sławomir Krzysztofik- Wójt Gminy, Pan Paweł Ruksza
– Sekretarz Gminy, Pani Teresa Sztuka – Skarbnik Gmin,
Pan Jarosław Krzyżanowski – Kierownik Referatu
Gospodarki, Pani Teresa Stefańska – Kierownik Gminnego
Ośrodka Pomocy Społecznej, sołtysi z terenu Gminy Secemin
oraz radni wg załączonych list obecności.
Ustawowy skład Rady Gminy – 15 radnych
Radnych obecnych na sesji – 14
Radnych nieobecnych – 1
Radny nieobecny:
1. Pan Andrzej Rajca
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
3. Objazd dróg gminnych.
4. Informacja Wójta o działalności w okresie między sesjami.
5. Wprowadzenie zmian w budżecie gminy na 2012 r.
6. Podjęcie uchwał w sprawie:
- wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w drodze bezprzetargowej na rzecz właścicieli nieruchomości przyległych,
- wyrażenia zgody na zbycie w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości stanowiących własność Gminy Secemin, działka nr 622
o pow. 0,15 ha poł. w obrębie geodezyjnym Krzepice,
- wyrażenia zgody na zbycie w drodze przetargu ustnego nieograniczonego zabudowanej nieruchomości gruntowej stanowiącej własność gminy Secemin poł. w obrębie geodezyjnym Żelisławice.
7. Podjecie uchwały w sprawie wystąpienia Gminy Secemin ze Związku
Międzygminnego Gazownictwa „NIDA” z siedzibą Jędrzejowie.
8. Przedstawienie sprawozdania z realizacji Rocznego programu współpracy Gminy Secemin na rok 2011 z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
9. Informacja dotycząca oceny zasobów pomocy społecznej na rok 2011 dla Gminy Secemin – zamieszczona na stronie www.gopssecemin.pl – zakładka GOPS Secemin – dokumenty.
10. Informacja o zamiarze reorganizacji posterunków policji w powiecie włoszczowskim.
11. Wnioski i interpelacje radnych.
12. Sprawy różne.
13. Zamknięcie obrad XVI sesji Rady Gminy Secemin.
Streszczenie przebiegu obrad sesji:
Ad.1.
Sesję otworzył Pan Roman Marciniak – Przewodniczący Rady Gminy. Powitał serdecznie zaproszonych gości, przedstawicieli Urzędu Gminy, sołtysów oraz radnych. Następnie stwierdził na podstawie listy obecności, że dzisiejsza sesja jest prawomocna do podejmowania uchwał. Obecnych jest 14 radnych. W dalszej części tego punktu Przewodniczący przedstawił porządek obrad sesji. Do porządku obrad nie zgłaszano żadnych zmian.
Następnie Pan K. Krzyżanowski zaproponował aby w przyszłości, w punkcie wnioski i interpelacje radnych, przewodniczący komisji przedstawiali wnioski
z posiedzeń komisji.
Ad.2.
Protokół z poprzedniej sesji został przyjęty bez uwag.
Ad.3.
W punkcie tym obecni na sesji wyjechali na teren Gminy Secemin, aby zapoznać się z zakresem wykonanych prac remontowych na drogach. Zapoznali się również z lokalizacją nieruchomości stanowiących mienie gminy, przeznaczonych do sprzedaży.
Ad.4.
W punkcie tym Pan Wójt przedstawił informację z działalności w okresie między sesjami, a mianowicie:
- 30.03.12 r. odbył się Gminny Turniej Wiedzy Pożarniczej. W imieniu Zarządu LGR podpisał w Świętokrzyskim Biurze Rozwoju Regionalnego umowę
o współpracy międzynarodowej i krajowej z LGR. Uczestniczył w posiedzeniu Rady Społecznej SP ZOZ, wizytowano gabinet rehabilitacyjny p. M. Wojtasik. Omawiano również wykonanie planu dochodów i wydatków za 2011 r. i plan na 2012 r.
- 02.04.12 r. – wspólnie z kierownikiem J. Krzyżanowskim spotkał się z Wójtem Gminy Radków w sprawie remontu drogi w Bałkowie będącej na pograniczu gmin Secemin i Radków.
- 03.04.12 r. uczestniczył w naradzie zorganizowanej w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim w związku z nową ustawą o publicznym transporcie zbiorowym:
- przewozy o charakterze użyteczności publicznej
- przewozy komercyjne.
Do zadań własnych gminy należy m.in. budowa, przebudowa, remont przystanków, dworców, których właścicielem jest gmina oraz wiat przystankowych bez względu na kategorie dróg. Organizacja transportu publicznego polega między innymi na ustalaniu bazy przystankowej i zasad korzystania z przystanków będących własnością jednostek samorządu terytorialnego oraz określenie stawek za korzystanie z przystanków – uchwała JST.
- 11.04.12 r. uczestniczył w posiedzeniu Powiatowej Rady Zatrudnienia na którym opiniowano programy specjalne.
- 12.04.12 r. – odbyła się narada z dyrektorami placówek oświatowych .
- wymieniono 1200 m rur wodociągowych na odcinku Wałkonowy – Secemin na koszt wykonawcy inwestycji tj. firmy WOD-GAZ,
- nastąpiło otwarcie ofert na wypoczynek letni dla dzieci i młodzieży
z gminy Secemin- najkorzystniejsza oferta ZHP Szczekociny .
- rozpoczęła się kontrola w Urzędzie Gminy przez przedstawiciela ZUS.
- 13.04.12 r. – odbyło się posiedzenie Zarządu Gminnego OSP w Seceminie ustalono organizację zawodów sportowo-pożarniczych – 15 lipca br.
- 16-17.04.12 r. – uczestniczył w szkoleniu zorganizowanym w Cedzynie na temat: Planowanie Strategiczne – Program Rozwoju Gminy.
W Zespole Szkół w Seceminie odbyło się spotkanie organizacyjne dot. Planu Rozwoju Gminy Secemin.
- 18.04.12 r.- uczestniczył w posiedzeniu Komisji Oświaty, Promocji Gminy, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych, którego tematem było opiniowanie projektów organizacyjnych szkół i przedszkola.
- 19.04.12 r. - uczestniczył w spotkaniu z członkiem Zarządu Województwa Świętokrzyskiego – Piotrem Żołądkiem. W spotkaniu tym uczestniczył również Przewodniczący Rady Gminy. Wystosowano pismo do marszałka A. Jakubasa
w sprawie dotacji na dokończenie badań archeologicznych w parku w Seceminie.
- w tym dniu uczestniczył wspólnie z Panem R. Marciniakiem i Panem
J. Krzyżanowskim w naradzie we Włoszczowskim Zakładzie Wodociągów
i Kanalizacji w sprawie wyłączenia starego wodociąguw Seceminie .
- odbyło się też spotkanie z Komendantem Powiatowym Policji w sprawie zdarzeń na i po dyskotece w Bichniowie oraz na temat likwidacji posterunku policji
w Seceminie . W spotkaniu tym uczestniczył Przewodniczący Rady Gminy oraz Pan T. Bąk – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Rozwoju Gminy.
- 20.04.12 r. – uczestniczył w debacie zorganizowanej przez Nadleśnictwo Koniecpol na temat:
„Założenia do planu urządzania lasu”
„ Prognoza oddziaływania na środowisko” z udziałem dyrektora Śląskiej Dyrekcji Lasów Państwowych..
- 23.04.12 r. uczestniczył w spotkaniu z Dyrektorem Zespołu Szkół w Seceminie
i wychowawcami kl. II gimnazjum.
- 24- 26.04.12 r. – odbywały się egzaminy w Gimnazjum.
- 24.04.12 r. uczestniczył w posiedzeniu Lokalnej Grupy Rybackiej.
26.04.12 r. wziął udział w posiedzeniu Powiatowej Rady Zatrudnienia oraz uczestniczył w posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa i Rozwoju Gminy Rady Gminy Secemin na którym obecny był również Kierownik Posterunku Policji
w Seceminie
- 2.05.12 r. uczestniczył w posiedzeniu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- 4.05.12 r. – w związku z ogłoszonym naborem na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy, wpłynęło 8 ofert. W tym dniu wszyscy kandydaci pisali test,
a w II etapie będą przeprowadzane rozmowy kwalifikacyjne.
- 5.05.12 r. uczestniczył w obchodach gminnych „Dnia Strażaka”
w Żelisławicach.
-6.05.12 r. – uczestniczył wspólnie z Przewodniczącym Rady Gminy
w uroczystościach z okazji 45-lecie OSP w Bichniowie. W tym dniu był odpust parafialny w Seceminie.
-7.05.12 r. – odbyło się spotkanie z organizacjami pozarządowymi w sprawie naboru wniosków do Lokalnej Grupy Działania.
Rozwożono kamień na remont dróg gminnych.
Wykonano remont drogi powiatowej Kluczyce – Wola Kuczkowska,
- 08.05.12 r. wspólnie ze Skarbnikiem Gminy podpisał umowę
w Świętokrzyskim Biurze Rozwoju Regionalnego w Kielcach na dofinansowanie zadania – rewitalizacja fortalicji Szafrańców.
-zorganizowano spotkanie z liderami zajmującymi się opracowaniem Strategii Rozwoju Gminy Secemin,
-9.05.12 r. – odbyła się narada z dyrektorami szkół na temat kontroli zarządczej.
- 10.05.12 r. – uczestniczył w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej Rady Gminy oraz w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin Ziemi Włoszczowskiej
Tematy posiedzenia to:
- sprawa likwidacji posterunków policji
- wspólne działania gmin we wdrażaniu tzw. ustawy śmieciowej.
-11.05.12 r. – spotkanie z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego –
A. Jakubasem – skierowano prośbę o dofinansowanie badań archeologicznych na Kopcu Szafrańców w Seceminie.
- udział w uroczystości nadania przez Politechnikę Świętokrzyską tytułu doktora honoris causa dla profesora Jerzego Buzka.
- 12.05.12 r. – uczestniczył w Walnym Zebraniu Spółki Leśnej Psary Wieś i Psary Kolonia. Po 8 latach udało się Zarządowi Spółki Psary Kolonia doprowadzić do końca procedurę wykupu swoich udziałów przez członków spółki. Wybrano też zarząd i komisję rewizyjną Wspólnoty Leśnej Psary Wieś.
Podczas Walnego Zebrania Związku Międzygminnego Gazownictwa „NIDA” z siedzibą w Jędrzejowie, którego członkiem była także Gmina Secemin podjęto decyzję o jego likwidacji.
Dobiegają końca prace modernizacyjne oświetlenia ulicznego. Opóźnił się termin wykonania zasilania w energię elektryczna budynku znajdującego się na boisku sportowym w Żelisławicach z przyczyn wykonawcy. Termin z przetargu – koniec kwietnia- został przesunięty do czerwca br.
- W ramach programu doskonalenia zarządzanie w administracji – CAF, złożony został wspólnie z 5 gminami: Radków, Kluczewsko, Bieliny, Raków , Busko – wniosek o dofinansowanie szkoleń. Wniosek ten uzyskał akceptację i jest na 6 miejscu listy rankingowej.
Złożono też wniosek o dofinansowanie zadań w ramach przygotowania programu usuwania azbestu .
-Są propozycje aby wydawać jedną gazetę „Głos Włoszczowy i Powiatu w której zamieszczane byłyby artykuły z gmin. Jeżeli w tym temacie będzie porozumienie to nie wydawany byłby Biuletyn Informacyjny naszej gminy.
Ogłoszono przetarg na wykonanie remontu drogi Wola Kuczkowska – Wolica- środki na to zadanie 120 tys. zł pochodzą z funduszu na usuwanie skutków powodzi z budżetu gminy na to zadanie przeznaczono 40 tys zł.
Ad. 5.
W punkcie tym Pani Skarbnik poinformowała o dodatkowych zmianach wprowadzonych do przesłanego radnym projektu uchwały w sprawie zmian budżetu gminy Secemin na 2012 r. w związku z nadesłaną przez Wojewodę Świętokrzyskiego decyzją Nr FN.I.3111.5.55.2012 z dnia 4.05.2012 r.
Następnie przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2012 rok.
W wyniku wprowadzonych zmian ogólne dochody będą w kwocie 13 372 828, 00 zł, a wydatki w kwocie – 13 008 614,00 zł
Następnie Pan K. Marek zwrócił się o wyjaśnienie , co jest powodem , że Minister Finansów zmniejszył subwencję o kwotę 131 610,00 zł .
W odpowiedzi na powyższe Pani Skarbnik wyjaśniła, że do projektu budżetu opracowywanego w listopadzie, przyjmowane są szacunkowe dane, a później są aktualizowane wg właściwych danych i stąd to zmniejszenie.
Do projektu uchwały nie wnoszono uwag. Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad w/w projektem uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych, „za przyjęciem uchwały głosowało – 14 radnych, „przeciw” – 0 głosów, „wstrzymujących się” – 0 głosów.
Uchwała Nr XVI/90/12 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 r. została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.6.
W punkcie tym Pan J. Krzyżanowski nawiązał do projektu uchwały
w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w drodze bezprzetargowej na rzecz właścicieli nieruchomości przyległych. Nieruchomości przeznaczone do zbycia położone są w Seceminie, oznaczone w ewidencji gruntów jako działki nr: 2817/14 – o pow. 0,0339 ha, nr 2817/15 – o pow. 0,0319 ha, 2817/16 – o pow.
0, 0299 ha, 2817/17 – o pow. 0,0284 ha, 2817/18 – o pow. 0,0263 ha , 2817/19 –
o pow. 0253 ha, 2817/37 – o pow. 0,0245 ha, 2817/38 – o pow. 0,0242 ha, 2817/39 – o pow. 0,0243 ha, 2817/40 – o pow. 0,0242 ha. W planie zagospodarowania przestrzennego oznaczone są jako tereny zabudowy mieszkaniowej – zagrodowej
i jednorodzinnej. Ze względu na małe powierzchnie wymienione działki zostaną zbyte w drodze przetargu ustnego nieograniczonego w celu poprawy zagospodarowania działek przyległych zabudowanych domami jednorodzinnymi .
Następnie Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w drodze bezprzetargowej na rzecz właścicieli nieruchomości przyległych.
Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag. Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. „za” przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, „przeciw” – 0 radnych, od głosu „wstrzymało się” – 0 radnych.
Uchwała Nr XVI/91/12 została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym
i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W dalszej części tego punktu Pan J. Krzyżanowski poinformował, że do zbycia proponowana jest też działka nr 622 o pow. 0,15 ha położona w obrębie geodezyjnym Krzepice. Są osoby zainteresowane kupnem tej nieruchomości.
Następnie Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości stanowiącej własność Gminy Secemin działka nr 622 o pow. 0,15 ha położonej w obrębie geodezyjnym Krzepice.
Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag. Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem w/w uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. „za” przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, „przeciw” – 0 radnych, od głosu „wstrzymało się” – 0 radnych.
Uchwała Nr XVI/92/12 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości stanowiącej własność Gminy Secemin działka nr 622 o pow. 0,15 ha położonej w obrębie geodezyjnym Krzepice została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie Pan J. Krzyżanowski poinformował, że zgodnie z wnioskiem zgłoszonym na poprzedniej sesji dotyczącym sprzedaży nieruchomości zabudowanej położonej w Żelisławicach podjęto działania w tym temacie , zlecono wycenę nieruchomości i przygotowano na dzisiejszą sesję projekt uchwały. Proponowana do zbycia, to działka nr 1202/2 o pow. 0,0610 ha
Następnie Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości gruntowej, stanowiącej własność Gminy Secemin położonej
w obrębie geodezyjnym Żelisławice.
Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag i przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. „za” przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, „przeciw” – 0 radnych, od głosu „wstrzymało się” – 0 radnych.
Uchwała Nr XVI/93/12 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości gruntowej, stanowiącej własność Gminy Secemin położonej w obrębie geodezyjnym Żelisławice została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.7.
W punkcie tym Pan J. Krzyżanowski poinformował, że 15 grudnia 1999 r. Rada Gminy podjęła Uchwałę Nr 64/XIII/99 o przystąpieniu Gminy Secemin do Związku Międzygminnego Gazownictwa ”NIDA” z siedzibą w Jędrzejowie . Związek zrealizował swoje cele i w dniu 13 kwietnia 2012 roku Zgromadzenie tego Związku podjęło uchwały o likwidacji.
Do przeprowadzenia likwidacji związku potrzebna jest też uchwała Rady Gminy Secemin o wystąpieniu naszej gminy ze Związku Międzygminnego Gazownictwa ”NIDA” z siedzibą w Jędrzejowie.
Następnie Pan Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wystąpienia Gminy Secemin ze Związku Międzygminnego Gazownictwa ”NIDA” z siedzibą w Jędrzejowie.
Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag i przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały.
„Za” przyjęciem uchwały głosowało – 14 radnych, „przeciw” podjęciu uchwały głosowało – 0 radnych, „wstrzymało się” od głosu – 0 radnych.
Przewodniczący Rady stwierdził, że Uchwała Nr XVI/94/12 w sprawie wystąpienia Gminy Secemin ze Związku Międzygminnego Gazownictwa ”NIDA” z siedzibą w Jędrzejowie została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym.
Uchwała ta stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.8.
W punkcie tym Pan P. Ruksza – Sekretarz Gminy omówił sprawozdanie
z realizacji Rocznego programu współpracy Gminy Secemin na rok 2011
z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego. Sprawozdanie to przesłane zostało radnym wraz z innymi materiałami będącymi przedmiotem obrad.
Podsumowując ten temat Pan Sekretarz podkreślił, że organizacje pozarządowe są jednymi z ważniejszych partnerów gminy, posiadają zdolność pozyskiwania środków na realizację zadań i życzymy sobie aby na terenie naszej gminy działały silne organizacje pozarządowe, bo władze samorządowe i organizacje pozarządowe mają wspólne cele – rozwój i dobro gminy.
Uwag do powyższego sprawozdania nie zgłaszano i zostało ono przyjęte jednogłośnie w głosowaniu jawnym. Stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.9.
W punkcie tym Pani T. Stefańska – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła informację dot. Oceny zasobów pomocy społecznej na rok 2011 dla Gminy Secemin. Zaznaczyła, że sporządzenie oceny w zakresie zasobów pomocy społecznej jest nowym zadaniem gminy wynikającym ze znowelizowanego art. 16a ustawy o pomocy społecznej. Ocena zasobów przygotowywana jest w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej
i demograficznej. Obejmuje infrastrukturę, kadrę, organizacje pozarządowe
i nakłady finansowe na zadania pomocy społecznej, bez względu na podmiot je finansujący. Ocena obejmuje osoby i rodziny korzystające z pomocy społecznej, rodzaje ich problemów oraz rozkład ilościowy. Ośrodek pomocy realizując ustawę o pomocy społecznej wspiera osoby i rodziny będące w trudnej sytuacji. Podejmuje działania zmierzające do życiowego usamodzielnienia osób i rodzin oraz ich integracji ze środowiskiem w miarę możliwości finansowych i kadrowych ośrodka.
Pani Kierownik poinformowała, że liczy na współpracę z organizacjami pozarządowymi, które przejmują część zadań z zakresu pomocy społecznej. Zwróciła uwagę, że w naszej gminie ubywa osób młodych, społeczeństwo się starzeje, w związku z czym w przyszłości trzeba podjąć działania w kierunku pomocy osobom starszym . Zachęcała do zapoznania się z: Oceną zasobów pomocy społecznej na rok 2011 dla Gminy Secemin zamieszczoną na stronie www.gopssecemin.pl. Poinformowała, że co roku taka ocena będzie przedstawiana radnym.
„Ocena zasobów pomocy społecznej na rok 2011 dla Gminy Secemin” została przyjęta jednogłośnie w głosowaniu jawnym i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.10.
W punkcie tym Pan Przewodniczący poinformował , że uczestniczył wspólnie z wójtem i Panem T. Bąkiem w spotkaniu którego tematem była reorganizacja posterunków policji. Informacja o likwidacji posterunku
w Seceminie zaskoczyła nas. Tłumaczono, że są to decyzje odgórne. Nie stać komendy na utrzymanie rozdrobnionych placówek ale podkreślano, że Policja będzie mobilna , szybko będzie reagować na zgłoszenia i zapewni pełną obsługę.
Zgłaszane argumenty, że koszty utrzymania posterunku, poza kosztami rozmów telefonicznych, ponosi gmina, bo jest właścicielem budynku nie zostały wzięte pod uwagę.
Nie tak dawno Komenda Powiatowa Policji wystąpiła do Urzędu Gminy z pismem o dofinansowanie policji . Pismo to skierowane zostało do komisji bezpieczeństwa w celu rozpatrzenia.
Następnie Pan T. Bąk – Przewodniczący Komisji Rozwoju, Bezpieczeństwa i Spraw Komunalnych poinformował, że na posiedzeniu w dniu 26 kwietnia br. komisja przeanalizowała i omówiła „stan bezpieczeństwa mieszkańców gminy” oraz odniosła się do dwóch pism skierowanych do Wójta Gminy Secemin przez Komendanta Powiatowego Policji we Włoszczowie. Pisma te dotyczyły prośby
o wsparcie finansowe oraz bezpieczeństwa w pobliżu dyskoteki w Bichniowie.
Po przedyskutowaniu podnoszonych w pismach spraw komisja przyjęła następujące wnioski:
- złożyć petycję przez Radę Gminy Secemin do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Kielcach o pozostawienie Posterunku Policji w Seceminie. Zamiar likwidacji posterunku budzi sprzeciw komisji. Takie zmiany spowodują pogorszenie bezpieczeństwa i utrudnią podejmowanie działań w sytuacjach kryzysowych. Wątpliwym staje się również fakt oszczędności wynikających ze zmian (koszty utrzymania obiektu ponosi Urząd Gminy). Zdaniem komisji dofinansowanie policji przez urząd gminy po zmianach reorganizacyjnych nie przyniesie pożądanego efektu, zasadnym staje się sfinansowanie monitoringu
w terenach zwiększonego ryzyka przestępstw.
- W kwestii dotyczącej dyskoteki komisja zwróciła uwagę na konieczność poprawy bezpieczeństwa wokół budynku, współpracy właściciela z policją.
W przypadku powtarzających się zaniedbań komisja będzie wnosić o cofnięcie koncesji na sprzedaż alkoholu.
Następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusję na temat : jak radni widzą sprawę likwidacji posterunku w Seceminie ? Jakie podejmować działania aby utrzymać w Seceminie posterunek policji
Pan B. Wcisło – uważa, że posterunek policji jest potrzebny i nie wie dlaczego chcą go zlikwidować skoro jego koszty utrzymania w małym stopniu obciążają Komendę Powiatową Policji. Uważa, że dojazd policjantów z Włoszczowy tylko powiększy koszty. Pieniędzy o które zwrócił się Komendant Powiatowy Policji by nie przekazał skoro posterunek ma być zlikwidowany,.
Pan T. Bąk – wyjaśnił, że z przedstawionej informacji wynika iż, decyzja
o likwidacji posterunku podjęta została przez Komendę Główną i Wojewódzką Policji. Likwidowane mają być te posterunki w których obsada jest mniejsza niż 9 osób. Policjanci zatrudnieni w obecnym posterunku będą nadal pracować ale
w komendzie powiatowej i w razie potrzeby będą przyjeżdżać na teren gminy.
Pan Marciniak – zaznaczył, że jeżeli rada zaakceptuje proponowane zmiany, to może mieć sobie do zarzucenia, że nic nie robiła aby utrzymać posterunek. Uważa, że w tym temacie powinny być podjęte jakieś działania.
Podobnie ma się sytuacja z reorganizacją sądów. Po interwencjach temat został oddalony w czasie.
Pan B. Wasik – zwrócił uwagę, że skoro decyzje o likwidacji posterunku
w Seceminie już zapadły to radni powinni wystosować pismo w formie „protestu”, a nie „stanowiska” rady. W treści pisma należy zaznaczyć, że gmina Secemin leży na pograniczu województw i może dochodzić do łatwiejszego przemieszczania się grup przestępczych. Posterunek w Seceminie już się utrwalił, był prawie cały czas i będzie go brakowało. Sugerował aby do protestu dołączyli się sołtysi.
Pan Marciniak –poinformował , że pismo będzie miało taką formę na jaką zdecydują się radni.
Pan Wójt – przypomniał o podejmowanych czynnościach w celu przywrócenia posterunku w Seceminie. Wszystkie gminy partycypują w kosztach utrzymania posterunku. Nawiązał do prowadzonych rozmów z Komendantem Wojewódzkim
i Powiatowym Policji na temat planowanych zmian. Komendant Powiatowy po przeanalizowaniu sytuacji w tym zakresie uważa, że posterunki nie zapewniają całodobowej obsady. Proponował uruchomienie w Urzędzie Gminy dyżuru policjantów i punktu przyjęć interesantów.
Pan Wójt uważa, że jeżeli ma być pełniony dyżur przez policjantów to nie
w urzędzie gminy, a w rynku w budynku obecnego posterunku .Przedstawiciele policji zapewniają, że sprawniej będzie funkcjonować policja, będzie więcej działań profilaktycznych, więcej patroli. Aktualnie rozbudowuje się Komendę Powiatowej Policji we Włoszczowie.
Zdaniem Pana Wójta stanowisko rady powinno być wyraziste i skierowane do władz jak również do parlamentarzystów. Myśli, że sami niewiele możemy zmienić, ale jeżeli więcej gmin podejmie takie działania to może się uda utrzymać posterunek policji w Seceminie.
Pan Marciniak poinformował, że rozmawiał na ten temat ze starostą włoszczowskim, który zobowiązał się do poparcia stanowiska naszej rady jak
i innych gmin w kwestii utrzymania posterunków policji.
Na zakończenie tego tematu Pan Przewodniczący poinformował, że przesłany projekt „stanowiska” Rady Gminy w sprawie likwidacji posterunku policji
w Seceminie zostanie przeredagowany i będzie mieć formę „protestu”. Zostanie przesłany do Komendy Wojewódzkiej i Powiatowej Policji, do parlamentarzystów oraz do Wojewody Świętokrzyskiego.
Treść tego pisma sugerował aby zamieścić na stronie internetowej gminy.
Wystosowanie protestu w sprawie likwidacji Posterunku Policji w Seceminie poparli jednogłośnie w głosowaniu jawnym radni Rady Gminy.
Pan K. Marek – proponował aby w treści protestu umieścić zapis: że proponowane zmiany w reorganizacji posterunków są efektem pozorowanych działań w dbaniu
o bezpieczeństwo mieszkańców gminy.
Ad.11.
W punkcie tym nie zgłoszono żadnych wniosków.
Ad.12.
W punkcie tym Pan Przewodniczący Rady poruszył sprawy dotyczące:
- złożonych oświadczeń majątkowych za 2011 rok przez radnych ,
- uzupełnienia brakujących protokołów z posiedzeń komisji
- odbycia posiedzenia przez Komisję Rewizyjną na temat związany z sesją absolutoryjną,
- wniosków z kontroli przeprowadzanej w Urzędzie Gminy przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Kielcach w zakresie gospodarki finansowej. Zaznaczył, że nie ma znaczących uchybień. Część została już usunięta, a reszta będzie poprawiana
w trakcie bieżącej pracy.
- tematyki posiedzenia Rady Społecznej ZOZ we Włoszczowie.
- komunikatu nadesłanego ze Starostwa Powiatowego we Włoszczowie w sprawie dyżuru leśniczego w Starostwie Powiatowym i w Urzędzie Gminy Secemin
Pan B. Wcisło – poinformował, że OSP w Psarach zwróciła się do niego o pomoc w pozyskaniu środków na zakup ogumienia do samochodu strażackiego. Zaznaczył, że jednostka ta włączona jest do systemu selektywnego alarmowania
i często wyjeżdża do pożarów, w związku z czym samochód musi być sprawny.
Pan K. Krzyżanowski - proponował aby przez komisje poruszony był temat – zagospodarowania czasu wolnego mieszkańców. Część tych tematów realizują stowarzyszenia, OSP, szkoły ale radni też powinni coś zrobić. Mało jest środków na takie cele ale nie można narzekać tylko trzeba podejmować działania i coś robić.
Pan J. Bartyzel – prosił o udzielenie informacji czy naprawiona została wiata na przystanku . Poinformował, że ze środków funduszu sołeckiego zakupiono na potrzeby Klubu Sportowego traktor.
W kwestii dotyczącej naprawy wiaty przystankowej Pan J. Krzyżanowski poinformował, że umówiony jest z Panem Wydrychem , który wykona remont wiaty.
Pan Wójt wyjaśnił, że zakupione zostaną koła do wozu strażackiego w Psarach ale na razie nie ma pieniędzy i w I kwartale nie można było zrealizować tego zakupu
o czym informował Panią A. Sułecką. Zwrócił uwagę na bardzo duże wydatki na ochronę ppoż związane z wypłatą ekwiwalentów strażakom za udział w gaszeniu pożarów, zakupem paliwa. Wie, że zakup wyposażenia należy do zadań własnych gminy ale strażacy wiedzieli jaki jest stan kół i mogli o tym pomyśleć wcześniej.
Następnie nawiązał do tematu zagospodarowania wolnego czasu. Zwrócił uwagę, że organizowane są festyny, jubileusze straży, będą dożynki więc współpraca się poprawia . Niech inicjatywa wychodzi od dołu, a gmina wesprze podejmowane działania. Zwrócił uwagę, że w gminie nie ma domu kultury ani świetlicy więc trudno zaplanować stałe imprezy. Ważne jest aby z inicjatywą organizacji imprez wyszły również szkoły.
Pani E. Walasek – prosiła o wywiezienie żwiru na drogę gminną Dąbie – Koniecpol oraz w Woli Kuczkowskiej k/ Wydrychiewicza.
Pan K. Krzyżanowski – wyjaśnił, że sołtysi wskazują drogi na które ma być wywożony kamień zarówno zakupiony w ramach funduszu sołeckiego jak
i z budżetu gminy.
Ad.13
W punkcie tym Pan Przewodniczący Rady stwierdził, że wszystkie punkty porządku obrad zostały wyczerpane w związku z czym zamyka obrady XVI sesji Rady Gminy Secemin.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczący
- Podmiot udostępniający:
- Urząd Gminy Secemin
- Informację wytworzył:
-
- Informację wprowadził:
- Rafał Duś (admin)
- Data wytworzenia:
- 2012-07-03
- Data publikacji:
- 2012-07-03
- Data ostatniej zmiany:
- 2012-07-03