PROTOKÓŁ Nr XXVI/13
PROTOKÓŁ Nr XXVI/13
z sesji Rady Gminy Secemin odbytej w dniu 29 marca 2013 roku
w sali narad Urzędu Gminy w Seceminie w godz. od 10 00 do 13 15.
Sesji przewodniczył Pan Roman Marciniak – Przewodniczący Rady Gminy.
W sesji udział wzięli: Pan Sławomir Krzysztofik – Wójt Gminy, Pan Paweł Ruksza – Sekretarz
Gminy, Pani Teresa Sztuka – Skarbnik Gminy, Pan Jarosław Krzyżanowski –
Kierownik Referatu Gospodarki, Pani Teresa Stefańska – Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Seceminie, Tomasz Gmitruk –
radca prawny , radni oraz sołtysi z terenu Gminy Secemin wg załączonych list
obecności.
Ustawowy skład Rady Gminy – 15 radnych
Radnych obecnych na sesji – 15
Porządek obrad:
- Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
- Informacja Wójta Gminy o działalności w okresie między sesjami.
- Podjęcie uchwał w sprawie:
- Statutu Gminy Secemin;
- przyjęcia wyniku konsultacji społecznych przeprowadzonych w dniach od 22 lutego do 15 marca 2013 roku z mieszkańcami Psar;
-wystąpienia do Ministra Administracji i Cyfryzacji o zmianę nazwy miejscowości Psary ( rodzaj miejscowości wieś) na Psary-Wieś ( rodzaj miejscowości wieś) oraz zmianę rodzaju miejscowości Psary-Kolonia (będąca częścią wsi Psary) na Psary-Kolonia ( rodzaj miejscowości wieś);
- zmian budżetu gminy na 2013 r.;
- zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2013 – 2019;
- udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Włoszczowskiemu;
- wyrażenia zgody na zbycie w drodze bezprzetargowej zabudowanej nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Secemin położonej w obrębie geodezyjnym Secemin;
-wyrażenia zgody na zbycie w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Secemin położonych w obrębie geodezyjnym Secemin;
- zmiany Uchwały Nr XXII/124/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r.
w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Secemin;
- zmiany Uchwały Nr XXII/128/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r.
w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- zmiany Uchwały Nr XXII/126/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r.
w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Secemin;
- zmiany Uchwały Nr XXIV/142/13 Rady Gminy Secemin z dnia 22 stycznia 2013 r.
w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz stawki opłaty za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem albo zarządzającym jest gmina Secemin.
5. Informacja z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych i Narkomanii w 2012 roku.
6. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2012 rok.
7. Wnioski i interpelacje radnych.
8. Sprawy różne.
9. Zamknięcie obrad XXVI sesji Rady Gminy.
Streszczenie przebiegu obrad:
Ad.1.
Sesję otworzył Pan Roman Marciniak – Przewodniczący Rady Gminy. Powitał serdecznie przedstawicieli Urzędu Gminy, radnych i sołtysów. Następnie Przewodniczący Rady stwierdził, że na sesji obecni są wszyscy radni i sesja jest prawomocna do podejmowania uchwał. W dalszej części tego punktu przedstawił porządek obrad. Do przedstawionego porządku obrad nie zgłaszano uwag ani wniosków o wprowadzenie zmian.
Ad.2.
Protokół z poprzedniej sesji został przyjęty bez uwag.
Ad.3.
W punkcie tym Pan Wójt przedstawił informację z działalności w okresie między sesjami,
a mianowicie:
- 27.03.13 r. uczestniczył w naradzie z dyrektorami placówek oświatowych w sprawie złożenia wspólnego wniosku o dofinansowanie z Programu Kapitał Ludzki zajęć pozalekcyjnych dla uczniów z wszystkich szkół w naszej gminie.
- 28.03.13 r. – wziął udział w posiedzeniu Zarządu Gminnego OSP, którego tematem było podsumowanie zebrań sprawozdawczych w jednostkach OSP.
W tym dniu odbyło się w szkole w Seceminie, drugie spotkanie architekta P. Korzewskiego
z mieszkańcami Secemina w sprawie projektu rewitalizacji płyty rynku w Seceminie.
- 01.03.13 r. – rozdano w szkole w Żelisławicach nagrody w konkursie LGR „ Kartka świąteczna
z rybą w tle”. 2 uczennice zostały laureatkami. Udał się w tym dniu z życzeniami do
p. J. Bugajskiego z okazji jego 101 rocznicy urodzin. Odbyły się również konsultacje
z mieszkańcami Bichniowa w sprawie dyskoteki organizowanej przez P.W. MIKOŁJ” Stanisław Wójcik z Żelisławic w remizie w Bichniowie. Mieszkańcy w większości wypowiedzieli się „przeciw” organizowaniu dyskotek.
- 03.03.13 r. odbył się Gminny Turniej Tenisa Stołowego OSP. Uczestniczyło w nim 6 jednostek.
- 06.03.13 r. odbyły się w Żelisławicach wybory uzupełniające do Rady Sołeckiej.
- 07.03.13 r. – przeprowadzono konsultacje z mieszkańcami Psar w sprawie nazwy miejscowości Psary-Wieś i Psary-Kolonia.
- 08.03.13 r. – odbyło się posiedzenie Zarządu Wspólnoty Leśnej Krzepice. Panie z zespołów ludowych z naszej gminy uczestniczyły w XI Forum Kobiet Powiatu Włoszczowskiego zorganizowanym w PCKR we Włoszczowie.
- 09.03.13 r. Stowarzyszenie Kobiet miejscowości Brzozowa zorganizowało spotkanie z okazji Dnia Kobiet.
- 10.03. 13 r. również z okazji Dnia Kobiet Rada Sołecka i OSP zorganizowały spotkanie w Woli Czaryskiej.
- 11.03.13 r. Firma DROG-BUD z Częstochowy wznowiła prace remontowe na drodze wojewódzkiej 786. Odbyło się także spotkanie promocyjne książek Pani Sabiny Bąk i Pani Ewy Napora zorganizowane w ramach projektu „Secemiński Duet” realizowanego przez Gminną Bibliotekę Publiczną w Seceminie.
- 12.03.13 r. Pan Sekretarz uczestniczył w naradzie zorganizowanej w Starostwie Powiatowym na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Uczestniczył w spotkaniu z przedstawicielami firm BonWind i Falk w sprawie budowy Parku Wiatrowego na terenie naszej gminy.
- 13-14.03.13 r. – w szkole w Żelisławicach i w Psarach odbyły się promocje książek p. S. Bąk
i p. E. Napora.
- 13.03.13 r. wspólnie z p. Sekretarzem, p. informatykiem i Dyrektorem Biura Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego w Kielcach udał się do Prezydenta Ostrowca Świętokrzyskiego w sprawie informatyzacji w Urzędzie Gminy Secemin.
- 14.03.13 r. uczestniczył w Powiatowej Radzie Zatrudnienia we Włoszczowie oraz w Gali „Lider Aktywności Obywatelskiej w Kielcach. W tym dniu odbyło sięteż Walne Zebranie LGR.
- 15.03.13 r. rozstrzygnięto przetarg na dostawę kamienia na drogi gminne.
- 18.03.13 r. odbyła się narada z projektantami w sprawie projektu adaptacji I piętra ośrodka zdrowia w Seceminie na potrzeby Gminnego Centrum Kultury.
- 19.03.13 r. – odbył się w szkole w Seceminie III Powiatowy Konkurs Recytatorski twórczości Jana Lohmana . Uczestniczyło w nim 8 szkół z powiatu włoszczowskiego. Uczestniczył w nim Pan J. Lohman i Przewodnicząca Komisji Oświaty p. E. Walasek.
- 21.03.13 r. – rozdano nagrody w konkursie plastycznym „Czujnik czadu” . Odbyło się w tym dniu Walne Zebranie sprawozdawcze Stowarzyszenia Rozwoju Gminy Secemin.
- 22.03.13 r. – odbył się Gminny Turniej Wiedzy Pożarniczej w Seceminie. Uczestniczył
w naradzie w Kielcach z udziałem Marszałka J. Maćkowiaka i dyrektora Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w sprawie przebudowy drogi 786 i 795. Odbyło się również w tym dniu posiedzenie Zarządu LGR.
Do szkoły w Seceminie przyjechała Pani B. Oczkowicz – Wiceminister Obrony Narodowej i Pan G. Dziubek – Wicewojewoda Świętokrzyski na spotkanie związane z rozdaniem plecaków dla grupy 80 uczniów z gminy Secemin – uczestników ferii zimowych w Zakopanem zorganizowanych w ramach programu „Po zdrowie z gór”.
- 25.03.13 r. –odbył się przetarg na wykonanie inwestycji - rewitalizacja fosy i wyspy w Seceminie „Fortalicja Szafrańców” . W tym dniu udał się do Burmistrza Sędziszowa w sprawie rozeznania tematu przetargu na wywóz śmieci w tamtej gminie.
- 26.03.13 r. – narada zorganizowana w Busku- Zdroju dla 5 powiatów: nt. : założenia przyszłej perspektywy finansowej na lata 2014 – 2020 w tym omówienie kart informacyjnych przyszłych przedsięwzięć planowanych przez gminę do realizacji programów związanych z obszarami strategicznej interwencji..
- 27.03.13 r. – uczestniczył w spotkaniu wielkanocnym w szkole w Seceminie.
Poinformował, że od 2.04.br zatrudnionych zostanie w Urzędzie Gminy 4 pracowników w ramach robót publicznych. Złożono wniosek z Programu Kapitał Ludzki Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych . Wniosek Gminy Secemin Pt. „Rozwój kompetencji kluczowych uczniów/uczennic w Gminie Secemin na kwotę 856 tys. zł.
Pan Wójt poinformował również o wydanych w okresie od 22 lutego do 26 marca br zarządzeniach.
Ad.4.
W punkcie tym głos zabrał Pan Sekretarz Gminy. Poinformował, że obecnie obowiązujący Statut Gminy uchwalony był w 2002 roku i wiele zapisów jest w nim już nieaktualnych, w związku z czym, przygotowano projekt nowego statutu. Po rozmowie z radnymi na komisjach i przeanalizowaniu tego dokumentu uznano, że wymaga jeszcze poprawek, które przygotowano do przedstawienia na dzisiejszej sesji . Następnie przedstawił autopoprawki do projektu Statutu
i regulaminu pracy rady przygotowane zgodnie z sugestiami radnych.
Wydaje mu się, że przygotowane dokumenty w tym temacie spełniają wymogi dzisiejszych przepisów. Uporządkowano kwestie pracy komisji i posiedzeń organu. Jeżeli organ nadzoru nie wniesie uwag to Statut wejdzie w życie po 14 dniach od dnia jego ogłoszenia.
Następnie Przewodniczący Rady poprosił przewodniczących o przedstawienie stanowiska komisji rady w sprawie projektu Statutu Gminy.
Komisje nie wniosły innych uwag poza autopoprawkami przedstawionymi przez Sekretarza.
Pan B. Wasik – pytał czy w projekcie statutu nie powinna być dopisana obywatelska inicjatywa uchwałodawcza, uważa, że mieszkańcy powinni mieć prawo zgłaszania projektów uchwał.
Na powyższe pytanie odpowiedzi udzielił Pan T. Gmitruk – radca prawny. Wyjaśnił, że taki zapis nie ma uregulowania prawnego więc rada gminy nie może wprowadzać nowych uregulowań, które nie są określone przepisami prawa.
Pan Sekretarz dodał , że celowo taki zapis nie znalazł się w projekcie statutu, ponieważ do Ministra Administracji złożony został projekt w sprawie konsultacji społecznych i inicjatywy uchwałodawczej mieszkańców.
Następnie Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie Statutu Gminy Secemin. Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag i przystąpiono do jawnego głosowania nad tym projektem.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie Statutu Gminy Secemin została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXVI/150/13 w sprawie Statutu Gminy Secemin stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W dalszej części tego punktu głos zabrał Pan Sekretarz Gminy. Nawiązał do tematu zmiany nazw miejscowości Psary-Wieś i Psary –Kolonia , który omawiany był na poprzedniej sesji. Podjęta była wówczas uchwała o przeprowadzeniu takowych konsultacji z mieszkańcami aby wyeliminować rozbieżności w dokumentach . Nadmienił, że konsultacje z mieszkańcami się odbyły i jednogłośnie mieszkańcy opowiedzieli się za utworzeniem dwóch miejscowości tj. Psary-Wieś i Psary-Kolonia.
Powiedział, że dotarł do korespondencji z lat poprzednich kierowanej do tutejszego Urzędu Gminy w sprawie aktualizacji nazw miejscowości i Urząd Gminy zobowiązał się do podjęcia działań aby wyeliminować nieprawidłowości w brzmieniu nazw miejscowości na terenie naszej gminy.
W związku z tym podjęto takie działania teraz. Następnie Pan Sekretarz przedstawił autopoprawki do projektów uchwał w sprawie:
- przyjęcia wyniku konsultacji społecznych przeprowadzonych w dniach od 22 lutego do 15 marca 2013 roku z mieszkańcami Psar;
-wystąpienia do Ministra Administracji i Cyfryzacji o zmianę nazwy miejscowości Psary ( rodzaj miejscowości wieś) na Psary-Wieś ( rodzaj miejscowości wieś) oraz zmianę rodzaju miejscowości Psary-Kolonia (będąca częścią wsi Psary) na Psary-Kolonia ( rodzaj miejscowości wieś) oraz do uzasadnienia uchwały.
Autopoprawki stanowią załącznik do niniejszego protokołu.
Skompletowane w tym temacie dokumenty muszą być przekazane do zaopiniowania Wojewodzie , który przekaże wniosek rady o zmianę nazwy miejscowości do Ministra Administracji i Cyfryzacji do dalszej realizacji.
Pan K. Marek – pytał czy liczba głosów uczestniczących w konsultacjach mieszkańców jest wystarczająca do wprowadzenia zmiany nazwy miejscowości.
Odpowiadając na powyższe Pan Sekretarz wyjaśnił, że w ustawie nie ma mowy o progu liczby uczestników konsultacji, aby były one ważne. Natomiast temat ten będzie rozpatrywany przez organy Wojewody i Ministerstwa .
Pan Wójt zaznaczył, że uczestniczył w zebraniu w Psarach na którym konsultowane były powyższe tematy i nie było nikogo z uczestników, kto by miał odrębne stanowisko niż utworzenie odrębnych miejscowości.
Innych głosów w tym temacie nie zabierano.
Następnie Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia wyniku konsultacji społecznych przeprowadzonych w dniach od 22 lutego do 15 marca 2013 roku
z mieszkańcami Psar.
Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag i przystąpiono do jawnego głosowania.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie przyjęcia wyniku konsultacji społecznych przeprowadzonych w dniach od 22 lutego do 15 marca 2013 roku z mieszkańcami Psar została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXVI/151/13 w sprawie przyjęcia wyniku konsultacji społecznych przeprowadzonych w dniach od 22 lutego do 15 marca 2013 roku z mieszkańcami Psar stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wystąpienia do Ministra Administracji i Cyfryzacji o zmianę nazwy miejscowości Psary ( rodzaj miejscowości wieś) na Psary-Wieś ( rodzaj miejscowości wieś) oraz zmianę rodzaju miejscowości Psary-Kolonia (będąca częścią wsi Psary) na Psary-Kolonia ( rodzaj miejscowości wieś).
Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag. Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie wystąpienia do Ministra Administracji i Cyfryzacji o zmianę nazwy miejscowości Psary ( rodzaj miejscowości wieś) na Psary-Wieś ( rodzaj miejscowości wieś) oraz zmianę rodzaju miejscowości Psary-Kolonia (będąca częścią wsi Psary) na Psary-Kolonia ( rodzaj miejscowości wieś). została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXVI/152/13 w sprawie wystąpienia do Ministra Administracji i Cyfryzacji o zmianę nazwy miejscowości Psary ( rodzaj miejscowości wieś) na Psary-Wieś ( rodzaj miejscowości wieś) oraz zmianę rodzaju miejscowości Psary-Kolonia (będąca częścią wsi Psary) na Psary-Kolonia
( rodzaj miejscowości wieś) stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W dalszej części tego punktu Pani Skarbnik Gminy omówiła projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2013 rok. Poinformowała, że do projektu uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na bieżący rok przesłanego radnym, należy wprowadzić zmianę w związku
z nadesłanym pismem od Wojewody w sprawie przyznania dotacji celowej na realizację zadania – przebudowa drogi w Gabrielowie.
Następnie zabrał głos Pan Wójt – poinformował, że nie będzie robiona w ramach tzw. ”Schetynówek” droga powiatowa od ul. Czarnieckiego w Seceminie w kierunku posesji p. Gula. Ponieważ droga od Kuczkowa w kierunku Koniecpola do granicy z województwem świętokrzyskim jest zadaniem priorytetowym, to w rozmowie ze Starostą proponował aby środki zaplanowane w budżecie na remont w/w odcinka drogi przełożyć na remont drogi od Kuczkowa w kierunku Koniecpola.
Nadmienił, że Pan Starosta pozyskał na remont tej drogi 100 tys. zł z Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach.
Innych pytań w tym temacie nie zgłaszano.
Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2013 rok.
Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag i przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmian budżetu gminy na 2013 rok została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXVI/153/13 w sprawie zmian budżetu gminy na 2013 rok stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W dalszej części Pani Skarbnik poinformowała, że w związku ze zmianą przepisów prawnych należy wprowadzić zmiany w przyjętej w grudniu ubiegłego roku Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2013 – 2019 .
Następnie omówiła zmiany wynikające z ustaw w stosunku do tego dokumentu. Zwróciła też uwagę, że do projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013 – 2019 przesłanej radnym należy dodać jeszcze jeden paragraf dot. upoważnienia Wójta Gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
Pytań do tego tematu nie zgłaszano.
Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013 – 2019 . Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag. Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013 – 2019 została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXVI/154/13 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013 – 2019 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W dalszej części tego punktu Pani Skarbnik poinformowała, że przy uchwalaniu budżetu gminy na 2013 rok nie podejmowano uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Włoszczowskiego w formie dotacji celowej na realizację zadania inwestycyjnego „Przebudowa drogi powiatowej na odcinku Kuczków do granicy województwa świętokrzyskiego, w związku z czym należy to zrobić dzisiaj.
Do tematu tego nie zgłaszano uwag.
Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Włoszczowskiemu.
Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag i przystąpiono do jawnego głosowania.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.
Przewodniczący stwierdził, że uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Włoszczowskiemu została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXVI/155/13 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Włoszczowskiemu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie Przewodniczący Rady ogłosił 10 minutową przerwę w obradach.
Po upływie tego czasu obrady został y wznowione i przystąpiono do realizacji kolejnych punktów porządku obrad.
Głos zabrał Pan J. Krzyżanowski – Kierownik Referatu Gospodarki. Poinformował, że jest propozycja sprzedaży w drodze bezprzetargowej zabudowanej nieruchomości gruntowej stanowiącej własność gminny Secemin . Na działce tej znajduje się budynek mieszkalny tzw. agronomówka, zamieszkiwany obecnie przez 2 rodziny. Propozycja sprzedaży wynika stąd, że są duże nakłady na utrzymanie tego budynku, a małe wpływy z czynszu. Komisja Bezpieczeństwa
i Spraw Komunalnych również pozytywnie zaopiniowała propozycję sprzedaży tej nieruchomości. 2 lokatorzy którzy od wielu lat zamieszkują w tym budynku i mają umowy najmu mogliby skorzystać z upustu zgodnie z uchwałą rady gminy- w przypadku nabycia mieszkania . Trzeci lokal nie podlegałby upustom przy sprzedaży i sprzedawany byłby na wolnym rynku.
Pan K. Marek – pytał czy jest wykonany operat szacunkowy i jaki byłby to upust?
Pan J. Krzyżanowski wyjaśnił, że operat szacunkowy jest przygotowywany a upust zgodnie
z uchwałą mógłby wynosić do 80% wartości w przypadku zapłaty jednorazowo w całości lub do 70% w przypadku płatności w ratach.
Pan K. Marek pytał czy dla wszystkich upust byłby jednakowy?
Pan J. Krzyżanowski odpowiedział, że jest propozycja zastosowania upustu dla obecnych dwóch lokatorów natomiast trzecie mieszkanie przeznaczone byłoby do sprzedaży na wolnym rynku.
Pan K. Krzyżanowski pytał co będzie z Panią Nowakowską , jeżeli nie wykupi lokalu który zajmuje?
Pan Wójt odpowiedział, że będzie nadal mieszkać. Radca prawny dodał, że gdyby nawet ktoś wykupił to mieszkanie to lokator nadal będzie w nim mieszkał.
Zabierając ponownie głos Pan Wójt powiedział, że Pani Nowakowska nie jest w stanie wykupić zajmowanego mieszkania teraz egzystuje dzięki dużej pomocy Pana Sadowskiego. W przyszłości mieszkanie po p. Nowakowskiej będzie mieszkaniem komunalnym. W mieszkaniu zajmowanym kiedyś przez rodzinę Koszałów obecnie nikt nie mieszka i nie płaci czynszu, więc będzie do sprzedaży w wolnym rynku.
Innych pytań w tym temacie nie zgłaszano.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze bezprzetargowej zabudowanej nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Secemin położonej w obrębie geodezyjnym Secemin. Do projektu tej uchwały nie zgłaszano uwag. Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad w/w projektem uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.
Przewodniczący stwierdził, że uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze bezprzetargowej zabudowanej nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Secemin została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXVI/156/13 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze bezprzetargowej zabudowanej nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Secemin stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W dalszej części tego punktu Pan J. Krzyżanowski – Kierownik Referatu Gospodarki poinformował o propozycji zbycia w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości tj. działki nr 451/1 o pow. 0,0966 ha i działki nr 451/7 o pow. 0,0231 ha położonych w obrębie geodezyjnym Secemin , stanowiących mienie gminy. Działki te w planie zagospodarowania przestrzennego zakwalifikowane są jako grunty orne, a w związku z tym nie mają większego gospodarczego znaczenia dla naszej gminy. Natomiast środki uzyskane ze sprzedaży powyższych działek mogłyby być przeznaczone na bieżącą działalność Gminy.
Do tego tematu nie zgłaszano uwag ani pytań.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości gruntowych, stanowiących własność Gminy Secemin położonych w obrębie geodezyjnym Secemin.
Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag. Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem w/w uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.
Przewodniczący stwierdził, że uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości gruntowych, stanowiących własność Gminy Secemin położonych w obrębie geodezyjnym Secemin została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXVI/157/13 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości gruntowych, stanowiących własność Gminy Secemin położonych w obrębie geodezyjnym Secemin stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W dalszej części tego punktu głos zabrał Pan J. Krzyżanowski – Kierownik Referatu Gospodarki. Poinformował, że w dalszym ciągu trwają konsultacje w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku . W związku ze zmianą ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach należy wprowadzić także zmiany do uchwał podjętych w naszej gminie w grudniu 2012 r. dotyczących tego tematu.
Następnie omówił propozycje zmian do regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Secemin przyjętego Uchwałą Nr XXII/124/12 z 14 grudnia 2012 r. dot. zmiany brzmienia § 9 pkt. 1 regulaminu i § 19 ust.1 pkt 1.
Pan Wójt dodał, że proponowane zmiany do regulaminu wynikają również z głosów mieszkańców . Zmiana ustawy daje gminom możliwość wyposażania gospodarstw w pojemniki na śmieci zakupione ze środków zebranych z tytułu opłat i wydzierżawienia ich właścicielom, ale utrzymanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym i technicznym nadal będzie spoczywać na właścicielach. Natomiast worki kupować będą właściciele we własnym zakresie. Ponieważ
w regulaminie był zapis , że właściciele we własnym zakresie będą zobowiązani wyposażyć gospodarstwo w pojemnik na odpady należy zatem wprowadzić zmianę w tym zapisie regulaminu. Kolejna zmiana do regulaminu dotyczy częstszego odbierania z gospodarstw odpadów segregowanych tj. 1 raz na 2 miesiące, a nie raz na kwartał.
Uwag w tym temacie nie zgłaszano.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/124/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości
i porządku na terenie Gminy Secemin.
Do powyższego projektu uchwały nie zgłaszano uwag. Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.
Przewodniczący stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/124/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Secemin została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXVI/158/13 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/124/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Secemin stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W dalszej części tego punktu Pan J. Krzyżanowski zabierając głos powiedział, że konsekwencją wprowadzenia zmian w regulaminie utrzymania czystości i porządku w naszej gminie jest wprowadzenie zmian w Uchwale Nr XXII/128/12 w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Omówił zmiany do w/w uchwały.
Uwag w tym temacie nie zgłaszano.
Następnie Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/128/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag i przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem w/w uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.
Przewodniczący stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/128/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXVI/159/13 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/128/12 Rady Gminy Secemin
z dnia 14 grudnia 2012 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie głos zabrał Pan J. Krzyżanowski - omówił propozycje zmian w Uchwale Nr XXII/126/12 Rady Gminy z dnia 14 grudnia 2012 r. Poinformował, że zmiana ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie daje obecnie możliwość wyboru trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W związku z tym jest propozycja, aby w uchwale
Nr XXII/126/12 podjętej przez Radę Gminy 14 grudnia 2012 r. w sprawie terminu , częstotliwości
i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wprowadzić zmianę na podstawie której pobór opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie mógł się odbywać także w drodze inkasa. Zachowana też będzie nadal możliwość uiszczania tej opłaty
w kasie Urzędu Gminy bądź przelewem na rachunek gminy.
Na razie nie będzie ustalana wysokość prowizji dla inkasentów . W tym temacie będzie przygotowana uchwała dopiero po przeprowadzeniu przetargu na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów.
W powyższym temacie nie zgłaszano pytań ani uwag.
Następnie Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały
Nr XXII/126/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 roku w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Do powyższego projektu uchwały nie zgłaszano uwag i przystąpiono do jawnego głosowania nad w/w projektem uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.
Przewodniczący stwierdził , że uchwała w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/126/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 roku w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi została przyjęta jednogłośnie .
Uchwała Nr XXVI/160/13 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/126/12 Rady Gminy Secemin
z dnia 14 grudnia 2012 roku w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W dalszej części tego punktu głos zabrał Pan J. Krzyżanowski – Kierownik Referatu Gospodarki. Poinformował, że zgodnie z ustawą o ochronie zwierząt rada gminy corocznie
w terminie do 31 marca zobowiązana jest uchwalić program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt. W związku z powyższym przygotowany został projekt uchwały w tym temacie. Program ten został zaopiniowany przez Powiatowego Lekarza Weterynarii, Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami oraz zarządców obwodów łowieckich działających na terenie naszej gminy.
Do powyższego tematu nie zgłaszano uwag ani pytań.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Secemin.
Do projektu przedstawionej uchwały nie zgłaszano uwag. Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem w/w uchwały
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.
Przewodniczący stwierdził , że uchwała w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Secemin została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXVI/161/13 w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Secemin stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie głos zabrał Pan J. Krzyżanowski – poinformował o zmianach w załączniku do uchwały Rady Gminy z dnia 22 stycznia 2013 r. w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz stawki opłaty za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem albo zarządzającym jest gmina Secemin.
Załącznik ten należało uzupełnić o dane które będą umieszczone w treści rozkładu jazdy linii komunikacyjnej, a nie zawierał ich dotychczasowy wykaz.
Uwag w tym temacie nie zgłaszano.
Następnie Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały
Nr XXIV/142/13 Rady Gminy Secemin z dnia 22 stycznia 2013 r. w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz stawki opłaty za korzystanie
z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem albo zarządzającym jest gmina Secemin.
Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag. Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem w/w uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. „Za” przyjęciem uchwały było – 14 głosów, „przeciw” – 0 głosów, „wstrzymujących się” 1 głos.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIV/142/13 Rady Gminy Secemin z dnia 22 stycznia 2013 r. w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz stawki opłaty za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem albo zarządzającym jest gmina Secemin została przyjęta większością głosów.
Uchwała Nr XXVI/162/13 zmiany Uchwały Nr XXIV/142/13 Rady Gminy Secemin z dnia 22 stycznia 2013 r. w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz stawki opłaty za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem albo zarządzającym jest gmina Secemin stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.5.
W punkcie tym Pan Sekretarz poinformował , że na dzisiejszą sesję zaproszony był Pan Grzegorz Kaczmarski - Przewodniczący Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ale z ważnych powodów osobistych nie mógł przybyć. Następnie zwrócił się do radnych z pytaniem czy są uwagi do przesłanej im informacji z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2012 rok?
Pan B. Wasik prosił o przesłanie mu szczegółowego wykazu wydatków związanych z realizacją tego programu.
Zwrócił też uwagę na dużą kwotę wydatkowaną w naszej gminie na zakup alkoholu. Uważa,
że w Biuletynie Informacyjnym wydawanym przez Urząd Gminy warto ten temat poruszyć
i wskazać na problem .
Pan Przewodniczący Rady poparł zdanie przedmówcy. Zapewnił , że temat ten uwzględniony zostanie w biuletynie.
Pan K. Marek – pytał czy przekazany radnym materiał dotyczący realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych za 2012 rok jest sprawozdaniem , które rada będzie przyjmować czy tylko informacją?
Pan Sekretarz wyjaśnił, że jest to informacja .
Pan K. Marek – powiedział, że nie zgadzają mu się pewne kwoty w tej informacji. Nawiązał do preliminarza wydatków na realizację gminnego programu i kwot zawartych w uchwałach budżetowych w tym temacie. Z jego wyliczeń wynika, że są rozbieżności w przedstawianych informacjach za 2012 r.. Zwracał też uwagę na słabe wykorzystanie środków przeznaczonych na realizację programu. Miał też uwagi co do kwot ujętych w preliminarzu wydatków na 2013 rok
i uważa, że z tego powodu program przyjęty przez Radę na 2013 r. ma rażące błędy i w tym miejscu Rada została oszukana. Jeżeli liczby z jego wyliczeń się potwierdzą to jego zdaniem należy poprawić preliminarz wydatków. Jeżeli Pani Skarbnik nie wyjaśni tych kwestii dzisiaj na sesji to wnioskuje o przeprowadzenie kontroli wydatków na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
Panu Pełnomocnikowi ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wskazał za przykład przygotowane sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Materiał przedstawiony przez Pana Marka w tym temacie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Sekretarz – wyjaśnił, że sprawozdania jednostek organizacyjnych rządzą się innymi prawami , które nie odnoszą się do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Zwrócił też uwagę, że Pan radny nie sygnalizował na posiedzeniu komisji żadnych uwag, które dziś przedstawia. Gdyby wówczas te uwagi zgłosił, to można byłoby wyciągnąć dokumenty
i sprawdzić.
Teraz nie może odnieść się do przedstawionych przez Radnego cyfr , bo dane przytoczone przez Radnego są chyba z kosmosu. Nie zgadza się również z opinią radnego, że w 100% powinny być wykorzystane środki w danym roku na realizację programu. Pan Sekretarz uważa, że środki powinny być mądrze wydane, a nie tylko wydane. Nadmienił, że planuje uruchomić 3 świetlice i te niewykorzystane środki planuje na ten cel. Nie dziwi go takie podejście radnego ponieważ Pan radny wszędzie doszukuje się matactwa i przekrętów. Natomiast nie widzi się Pana Marka np. na koncertach organizowanych w ramach programu, czy innych spotkaniach. Nadmienił, że Urząd Gminy funkcjonuje przejrzyście. Uchwały omawiane są na sesjach i posiedzeniach komisji. Myśli, że na posiedzeniu komisji było miejsce na omówienie tego zagadnienia.
Pan K. Krzyżanowski – powiedział, że na dzisiejszej sesji nie da się tego tematu wyjaśnić, ale jeżeli temat będzie wymagał wyjaśnienia to komisja rewizyjna zajmie się tym , a na dzisiaj proponuje zamknąć ten temat.
Pani Skarbnik Gminy – poinformowała, że dokumenty są do sprawdzenia. Środki finansowe pozyskane z tytułu wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych mogą być wydatkowane tylko na realizację zadań ujętych w programie.
Pan K. Marek – powiedział, że nikogo nie posądza tylko wskazuje, że środki w budżecie nie zgadzają się ze środkami ujętymi w programie. Uważa, że radni zostali wprowadzeni w błąd , bo powinno ich być 111 254 ,88 zł a nie 85 tys. zł. Jego zdaniem , jeżeli są nieścisłości to trzeba je wyjaśnić. Jeżeli Rada dzisiaj nie wskaże komisji do kontroli tego tematu, to powiadomi Regionalną Izbę Obrachunkową.
Pani T. Kopanicka – powiedziała, że nie sprzeciwia się Panu Markowi ale radni nie mają cyfr
o których mówi Pan Marek i trudno dzisiaj się odnieść do nich. Uważa, że przedwczesnym jest mówienie o powiadamianiu Regionalnej Izby Obrachunkowej . Jeżeli komisja uzna, że są jakieś nieprawidłowości to tak , a dzisiaj nie pora tak mówić.
Pan K. Krzyżanowski – powiedział, że temat ten może być przedmiotem kontroli komisji i można go włączy do planu kontroli Komisji Rewizyjnej.
Pan B. Wasik – powiedział, że trzeba temat ten postawić na komisji. Jego zdaniem Pan Marek dostarcza materiały, a komisja sprawdza. Nadmienił, że Pan Marek nikogo nie posądza o matactwo tylko wskazuje na niezgodności w danych.
Pan Przewodniczący – zwrócił uwagę, że przedstawiona informacja dotyczy roku 2012, a Pan Marek mówi również o kwotach które przechodzą na 2013 rok. Jeżeli jest problem, to trzeba go załatwić. Uważa, że nie ma potrzeby, ani możliwości wykorzystania tych środków na inny cel niż zadania realizowane w ramach programu , o czym poinformowała Pani Skarbnik. Pozostaje zatem ta sprawa do rozpatrzenia na komisji.
Pan K. Krzyżanowski – zgłosił wniosek jako Przewodniczący Komisji Rewizyjnej o ujęcie tej sprawy do planu pracy komisji.
Pan K. Marek – jego zdaniem środki ujęte w preliminarzu na realizację GPRPA są to środki
z wpływów za zezwolenia plus środki przechodzące z poprzedniego roku. Wg niego wielkość środków nie zgadza się o kwotę 15 470 zł i to trzeba wyjaśnić.
Pan Przewodniczący Rady – uważa, że temat ten można wyjaśnić tylko w oparciu o dokumenty np. u Pani Skarbnik, bo u niej są wszystkie dokumenty . Nie podważa wyliczeń przedstawionych przez Pana Marka , ale trzeba to zweryfikować . Tak jedna jak i druga strona może się pomylić . Należy to wyjaśnić i nie widzi złośliwości, ani z jednej ani z drugiej strony.
Pan Wójt – powiedział, że dobrze że radny wnikliwie analizuje dokumenty, przygotowuje się do sesji ale z drugiej strony powinna być dobra współpraca. Gdyby Pan Radny zwrócił się z tym tematem na komisji to dzisiaj byłoby już wszystko w tym temacie wyjaśnione.
Pan Przewodniczący podsumowując dyskusję w powyższym temacie przedstawił propozycję stanowiska rady , że Rada zobowiązuje Komisję Rewizyjną do przeprowadzenia kontroli doraźnej w celu wyjaśnienia tego tematu . Kontrolę należy przeprowadzić w okresie do najbliższej sesji. Na następnej sesji Komisja przedłoży radzie wnioski z kontroli.
Na powyższe radni wyrazili zgodę.
Informacja z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2012 rok stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.6.
W punkcie tym Pani Teresa Stefańska – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Seceminie przedstawiła sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w 2012 roku.
Do sprawozdania nie wniesiono uwag i stanowi ono załącznik do niniejszego protokołu.
Ad. 7.
W punkcie tym nie zgłaszano żadnych wniosków.
Ad.8.
Pan B. Wcisło – poruszył temat słupów telefonicznych znajdujących się w wielu miejscowościach na terenie naszej gminy , które nie są już wykorzystywane, a tylko przeszkadzają . W związku z tym należy podjąć działania , aby firma która je stawiała zabrała je.
Pan J. Krzyżanowski wyjaśnił, że 2 razy w ubiegłym roku interweniowano w tym temacie. Było zapewnienie, że do końca roku 2012 słupy będą usunięte. Z tego co wie, sukcesywnie zabierane są słupy przez firmę.
Kolejny temat jaki poruszył Pan J. Krzyżanowski dotyczył podsumowania I etapu wdrażania ustawy śmieciowej w naszej gminie. Poinformował, że złożono 1578 deklaracji, a brakuje jeszcze ok. 500. Wg złożonych deklaracji na terenie gminy jest 3814 osób, a wg ewidencji ludności jest ok. 5 tys. mieszkańców. W związku z tym należy zadać pytanie czy deklaracje zostały rzetelnie wypełnione? Prosił sołtysów o pomoc i przypomnienie mieszkańcom o obowiązku złożenia stosownych deklaracji.
Pan B. Wasik – uważa, że należy uczulić właścicieli nieruchomości , że składają deklaracje na takich zasadach jak oświadczenia do Urzędu Skarbowego. Za składanie fałszywych oświadczeń mogą podlegać karze.
Pan J. Krzyżanowski poinformował, że do 10 maja br przedłużony został termin składania wniosków o zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
Pan Wójt poinformował , że wydawany przez Gminę Biuletyn Informacyjny Gminy Secemin będzie miał tytuł „Prosto z Gminy” .
Pan Wójt złożył życzenia z okazji Świąt Wielkanocnych. Przekazał także życzenia od Pana Starosty Włoszczowskiego, który nie mógł przybyć na dzisiejszą sesję.
Pan Przewodniczący Rady przeczytał pismo nadesłane z NBP ostrzegające mieszkańców przed nieuczciwymi kredytodawcami.
Przypomniał również o upływającym w dniu 30 kwietnia br terminie składania przez radnych oświadczeń majątkowych za 2012 rok.
Na zakończenie złożył wszystkim obecnym i ich rodzinom życzenia z okazji Świat Wielkanocnych.
Ad. 9.
W punkcie tym Przewodniczący Rady stwierdził, że wszystkie punkty porządku obrad zostały wyczerpane, w związku z czym zamyka obrady XXVI sesji Rady Gminy Secemin.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczący
- Podmiot udostępniający:
- Urząd Gminy Secemin
- Informację wytworzył:
-
- Informację wprowadził:
- ug
- Data wytworzenia:
-
- Data publikacji:
- 2013-06-10
- Data ostatniej zmiany:
- 2013-06-14
attach_file Załączniki
Protokol_NR_XXVI.pdf | 101,03 kB |