PROTOKÓŁ Nr XXXI/13

PROTOKÓŁ  Nr  XXXI/13

z sesji Rady Gminy Secemin odbytej w dniu 29 listopada 2013 roku

w sali narad Urzędu Gminy w Seceminie w godzinach od 10 00 do 14 10.

Sesji przewodniczył Pan Roman Marciniak – Przewodniczący Rady Gminy.

W sesji udział wzięli: Pan Piotr Wrześniewski – Komendant Powiatowy Policji we Włoszczowie, Pan Sławomir – Krzysztofik – Wójt Gminy, Pan Paweł Ruksza – Sekretarz Gminy, Pani Teresa Sztuka – Skarbnik Gminy, Pani Danuta Stępniak – Z-ca Kierownika Referatu Gospodarki
w Urzędzie Gminy Secemin, Pan Tadeusz Piekarski – radny Rady Powiatu , Pan Tomasz Gmitruk – radca prawny, radni Rady Gminy Secemin i sołtysi z terenu Gminy Secemin wg załączonych list obecności oraz Pani Agnieszka Pietrzak.

Ustawowy skład Rady Gminy – 15 radnych

Radnych obecnych na sesji – 15

Porządek obrad sesji:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  3. Informacja Wójta Gminy z działalności w okresie między sesjami.
  4. Zaopiniowanie projektu sztandaru Gminy Secemin.
  5. Podjęcie uchwał w sprawie:

- zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Secemin;

- wyrażenia zgody na nabycie na własność Gminy Secemin działek położonych w obrębie geodezyjnym Krzepin;

- zmian budżetu gminy na 2013 r.;

- zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2013 – 2019;

- przyjęcia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi w roku 2014;

- wyrażenia zgody na przystąpienie i realizację przez Gminę Secemin projektu „e-urząd – satysfakcja, komfort i wygoda dla Mieszkańców” przewidzianym do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

      6.  Przedstawienie stawek podatkowych na 2014 rok dotyczących:

            a) podatku od nieruchomości,

            b) podatku od środków transportowych,

            c) podatku leśnego.

      7.  Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta jako przyjętej podstawy
           obliczenia podatku rolnego na 2014 r. na terenie Gminy Secemin.

      8.  Interpelacje i zapytania radnych.

      9.  Wolne wnioski i informacje.

    10.  Zamknięcie obrad XXXI sesji Rady Gminy.

Streszczenie przebiegu obrad:

Ad. 1.

            Sesję otworzył Pan Roman Marciniak – Przewodniczący Rady Gminy. Powitał serdecznie zaproszonych gości, przedstawicieli Urzędu Gminy, radnych i sołtysów. Następnie stwierdził na podstawie listy obecności, że na dzisiejszej sesji obecni są wszyscy radni i mogą być podejmowane prawomocne uchwały.

Następnie przedstawił porządek obrad sesji. Pan Wójt zgłosił wniosek o włączenie do porządku obrad w pkt 5 jako ostatni, projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie i realizację przez Gminę Secemin projektu „e-urząd – satysfakcja, komfort i wygoda dla Mieszkańców” przewidzianym do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt tej uchwały został radnym przesłany wraz z materiałami na dzisiejszą sesję ale nie został ujęty w porządku obrad, gdyż zawiadomienia były już przygotowane do wysłania.

Następnie Przewodniczący Rady powyższy wniosek poddał pod głosowanie.

„Za” wprowadzeniem zmiany w porządku obrad zagłosowało – 15 radnych.

Ad.2.

            Protokół z poprzedniej sesji został przyjęty bez uwag.

Ad.3.

            W punkcie tym Pan Wójt przedstawił informację z działalności w okresie między sesjami,
a mianowicie:

- 28.10.13 r. uroczyste oddanie do użytku inwestycji ; rewitalizacja Kopca Szafrańców;

- 29.10.13 r. odbyło się spotkanie z przedstawicielem firmy ZETO Olsztyn, firma ta wygrała przetarg na sprzęt i oprogramowanie w ramach Programu e-świętokrzyskie  - ustalenie harmonogramu;

- 30.10.13r.  uczestniczył w ślubowaniu kl. I Szkoły Podstawowej w Żelisławicach;

- 31.10.13 r. odbyło się spotkanie z Prezesem Stowarzyszenia Przyjaciół Piłki Siatkowej ”ZRYW” w Seceminie w sprawie planu imprez sportowych w 2014 r. i możliwości dofinansowania z budżetu gminy;

- 3.11.13 r. – spotkanie w Bichniowie w sprawie organizacji  uroczystości 70 rocznicy Krwawej Niedzieli;

-4.11.13 r. podpisanie umowy na roboty publiczne w PUP – środki z rezerwy -  4 osoby zatrudniono na 2 m-ce;

- 11.11.13 r. –obchody Święta Niepodległości –uroczystość gminna była bardzo dobrze przygotowana i przeprowadzona. Nowym elementem była flaga o długości 12 m niesiona przez strażaków

- 15.11.13 r. uczestniczył w posiedzeniu Gminnego Zarządu OSP;

- 18.11.13 r. – sporządzenie aktów notarialnych wynikających ze sprzedaży 4 działek stanowiących mienie gminy;

- 20.11.13 r. – udział w pogrzebie śp. Barbary Kusa – księgowej w GZEAS;

- 21-22.11.13 r. – wspólnie z Panem Sekretarzem uczestniczył w szkoleniu nt. zarządzania strategicznego,  prowadzonym w ramach Programu – Świętokrzyscy Liderzy Administracji;

- 23.11.13 r. odbyła się uroczystość 10 rocznicy nadania imienia Jana Pawła II Gimnazjum
w Seceminie i zjazd absolwentów.

- 24.11.13r. – odbyło się spotkanie z drużynami młodzieżowymi OSP z Wałkonów Dolnych
 i Secemina – uroczyste wręczenie legitymacji .

Ponadto Pan Wójt poinformował, że dobiegają prace związane z przebudową drogi wojewódzkiej 795 tj. ul. Kościuszki w Seceminie i ulicy krótkiej przy przedszkolu.

Na ul. Jędrzejowskiej w Seceminie układany jest chodnik z kostki brukowej odzyskanej
z chodników przebudowywanej drogi wojewódzkiej 796. Na to zadanie z funduszu sołeckiego przekazano 7,5 tys zł.

Trwają prace nad zmianą studium i warunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Na 4 grudnia br  zaplanowano posiedzenie Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej .

Podpisana została umowa na dofinansowanie projektu pt. Historia samorządu Gminy Secemin
w latach 1809 – 2013 . Złożono wniosek o płatności końcowe zrealizowanej inwestycji „Zagospodarowanie Kopca Fortalicji Szafrańców. Rozliczono projekt dotyczący organizacji Święta Plonów.

Pan Wójt poinformował, że projekt budżetu gminy na 2014 r. został pozytywnie zaopiniowany przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Kielcach.

Pan Wójt poinformował, że Włoszczowski Zakład Wodociągów i Kanalizacji przekształca się
w spółkę .

Następnie  poinformował o wydanych w okresie między sesjami zarządzeniach.

Uwag do przedstawionej przez Pana Wójta informacji nie zgłaszano.

Następnie Przewodniczący Rady zaproponował udzielenie głosu Panu Piotrowi Wrześniewskiemu – Komendantowi Powiatowemu Policji we Włoszczowie. Radni nie wnieśli do tej propozycji sprzeciwu.

Zabierając głos Pan Komendant poinformował , że w policji pracuje 22 lata i przedstawił przebieg swojej pracy zawodowej. Następnie odniósł się do tematu związanego ze stanem bezpieczeństwa na terenie Gminy Secemin. Poinformował o ilości zanotowanych  przestępstw, wykroczeń, wypadków i kolizji drogowych na terenie naszej gminy. Z posiadanych w Komendzie Policji danych wynika, że w stosunku do 2012 r. przestępczość w powiecie wzrosła o 14 %. Zwrócił uwagę na działania policji w zakresie poprawy bezpieczeństwa. Powiedział, że mimo likwidacji posterunku policji
w Seceminie na terenie naszej gminy często widoczne są patrole policji. Poinformował, o zmianach  w kodeksie karnym dot. kwalifikacji  czynu . Jazda na rowerze pod wpływem alkoholu nie będzie już przestępstwem, a tylko wykroczeniem. Od 1 lipca przyszłego roku wejdą w życie nowe przepisy w wyniku których piesi  po zmroku, poruszający się  poza terenem zabudowanym będą zobowiązani nosić opaski odblaskowe. Z pewnością wpłynie to na poprawę bezpieczeństwa.

W dalszej części obrad przystąpiono do dyskusji :

Pan A. Rajca – poinformował, że Komisja Bezpieczeństwa tutejszej Rady Gminy wystąpiła do Starostwa we Włoszczowie z pismem w którym wnioskowała o zmianę organizacji ruchu
w Czaryżu – tj. przywrócenie stanu poprzedniego, aby droga powiatowa Czaryż – Wola Czaryska była drogą z pierwszeństwem przejazdu, a nie droga Czaryż – Bałków. Mieszkańcy już przyzwyczaili się do poprzedniego oznakowania i na drodze w kierunku Woli Czarskiej jest większy ruch. Pytał czy Pan Komendant może poprzeć złożony w tym temacie wniosek.

Pan Komendant wyjaśnił, że do takich zadań powoływana jest komisja w której uczestniczy też przedstawiciel policji. Na chwilę obecną nie może odpowiedzieć na zadane pytanie, bo nie zna sprawy. Będzie wspierał zmiany na lepsze. Jeżeli wskażą  statystyki  na wprowadzenie zmian to się przychyli do złożonego wniosku.

Pan Przewodniczący Rady – prosił, aby wykorzystując obecność Pana Komendanta na sesji zgłaszać nurtujące mieszkańców tematy. Pan Przewodniczący dodał, że rada gminy, Pan Wójt wspierali wiele razy policję poprzez zakup urządzeń wspomagających pracę policji , gmina ponosiła koszty utrzymania budynku posterunku. Władze samorządowe naszej gminy zabiegały
 o utrzymanie posterunku policji w Seceminie, wystosowując pisma w tej sprawie do instytucji nadrzędnych. Jednak efekty nie były zgodne z oczekiwaniami mieszkańców i posterunek został zlikwidowany. Liczymy jednak na wsparcie i dobrą współpracę w zakresie poprawy bezpieczeństwa naszych mieszkańców.

Pan Sekretarz Gminy – odniósł się do wypowiedzi Pana Komendanta dotyczącej informacji
o wzroście przestępczości. Jego zdaniem należy rozważyć jeszcze raz zasadność utworzenia posterunku policji w Seceminie. Podkreślił, że funkcjonowanie posterunku w Seceminie nie obciążało Komendy Powiatowej Policji, gdyż gmina ponosiła koszty utrzymania budynku. Co do widoczności patroli policji w gminie, to są widoczne, ale tylko w niewielkim zakresie. Głównie ściga się kierowców za przekroczenie prędkości , co nie ma dużego wpływu na poprawę bezpieczeństwa mieszkańców lub wypisuje się mandaty pieszym. Zauważa się natomiast wiele absurdów w postępowaniu policji, jak np.: listonosz zgłasza, że policja jedzie za nim

nie oznakowanym samochodem, aby sprawdzić, czy za każdym razem wsiadając do samochodu zapina pasy bezpieczeństwa czy wręczanie mandatów pieszym za to , że nie idą chodnikiem . Policja wypisując mandat tłumaczy się prowadzoną akcją „Rok Pieszego”. Jego zdaniem argumentacja policji nie przemawia za działaniami w kierunku bezpieczeństwa. Pan Sekretarz podkreślił, że widziałby więcej  patroli przy kościele, na fortalicji, w rynku w Seceminie, pod sklepami, aby zwracano uwagę na picie alkoholu w miejscach publicznych.. Aby współpracować trzeba mieć wzajemne zaufanie. Chcielibyśmy zrozumienia naszych potrzeb pod względem bezpieczeństwa mieszkańców.

Pan Wójt – powiedział, że ok. 2 tygodnie temu mieszkańcy poinformowali go, że wracając
 z kościoła ul. Jędrzejowską w Seceminie policja wypisała im mandaty, bo nie szli chodnikiem. Oni nie mogli iść chodnikiem , bo po jednej stronie jezdni były składowane materiały niezbędne do ułożenia chodnika, a po drugiej stronie był rów, więc szli szosą . Uważa, że jeżeli będzie zaufanie do organów, to skuteczność walki z przestępczością będzie większa. Jego zdaniem istnieją łagodniejsze środki, np. pouczenie pieszego, a nie od razu mandat. Takie postępowanie rzutuje na ogólną ocenę pracy policji w sensie postrzegania jej w terenie. Nie chce aby policja w naszej gminie była postrzegana negatywnie. Zaznaczył, że pozytywnie nastawia się na współpracę, ponieważ przyświeca nam wspólny cel – dobro mieszkańców gminy.

Pan K. Marek – pytał, czy kontrolowany mieszkaniec może spisać dane z identyfikatora kontrolującego go policjanta. Pytał również czy można zwrócić się do Komendanta Policji
w przypadku, gdy nie zgadzamy się z ustaleniami policji wynikającymi z przeprowadzonej kontroli.

Ma świadomość, że policja ma prawo przeprowadzania kontroli ale on był już może 12 razy kontrolowany w tym roku.  Myśli, że na naradach kierownictwo powinno uczulać swoje służby, aby nie robili kontroli absurdalnych.

Pan K. Krzyżanowski sugerował zainstalowanie na terenie parku (fosy)  oraz w rynku w Seceminie monitoringu.

Pan Komendant – powiedział, że jeżeli wójt ma pieniądze na takie urządzenia to jest za monitoringiem, bo ułatwia pracę policji .

Wyjaśnił, że policjant to nie wyrocznia i kontrolowany nie musi przyjmować mandatu jeżeli uważa, że nie zawinił. Nałożony mandat może cofnąć tylko sąd. Forma stosowanych przez policję „pouczeń” nie daje efektów. Należy przestrzegać przepisów i nie odbierać działań policji jako zemsta tylko jako działania służące poprawie bezpieczeństwa, bo zarówno kierowca jak i pieszy łamiący przepisy stwarza zagrożenie i naraża siebie i innych.

Prosił mieszkańców o zgłaszanie, jeżeli są świadkami  niewłaściwych zachowań czy zdarzeń wymagających interwencji policji.

Pan B. Wcisło – pytał czy w przypadku zatrzymania nietrzeźwego kierowcy będzie mu zabrane prawo jazdy na wszystkie kategorie które posiada, czy tylko na taki pojazd jakim kierował.

Pan Komendant wyjaśnił, że dokument prawa jazdy jest jeden i zostanie zatrzymany, ale
w wyjątkowych, uzasadnionych sytuacjach kierowca może zwrócić się do sądu o zwrócenie mu uprawnienia do kierowania pojazdem określonej kategorii.

Pan  Przewodniczący powiedział,  aby Pan Komendant przyjął te uwagi życzliwie, a nie jako atak na służy policyjne, niemniej jednak obraz policji na zewnątrz powinien być przyjazny. Należy dbać o wizerunek i nasz cel wspólny powinien być jeden – poprawa bezpieczeństwa mieszkańców.

Pan Przewodniczący pytał jaka jest procedura w przypadku odmowy przyjęcia mandatu.

Stosownych wyjaśnień udzielił Pan Komendant Policji.

Innych głosów nie zabierano.

Na zakończenie tego tematu Pan Przewodniczący podziękował Panu Komendantowi za przybycie.

Ad.4.

            W punkcie tym Przewodniczący Rady przypomniał, że zgodnie z ustaleniami z poprzedniej sesji projektant na dzisiejszą sesję przygotował 5 propozycji  sztandaru.

Pan Sekretarz przy użyciu projektora zaprezentował przygotowane projekty sztandaru.

Po zapoznaniu się z projektami radni opowiedzieli się za 5 projektem zawierającym z jednej strony wizerunek orła na czerwonym tle z napisem na obwodzie „Za wiarą i ojczyzną stoję”, a z drugiej strony herb gminy z napisem : Gmina Secemin  2013” i delikatne zdobienia. Wnieśli jednak zastrzeżenia do umieszczonych gwiazdek sugerując zastąpienie ich czymś innym np. kropkami bądź lilijkami czy też grotem dzidy.

Pan Sekretarz proponował aby z decyzją, co w zamian za gwiazdki poczekać na wypowiedź autora projektu. Można na dzisiejszej sesji przyjąć kierunek  wzoru sztandaru ale z uwagą, że coś niewielkiego wstawić w zamian za gwiazdki.

Radni zaakceptowali przedstawiony projekt sztandaru z uwagą, że w miejsce gwiazdek należy umieścić coś innego.

Po tym temacie Przewodniczący Rady ogłosił 10 minut przerwy.

Ad.5.

Po przerwie przystąpiono do realizacji kolejnych punktów porządku obrad.

Pani D. Stępniak – Z-ca Kierownika Referatu Gospodarki przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Secemin.

Poinformowała o wzroście cen za wodę i ścieki w stosunku do obowiązującej ceny w bieżącym roku.

Następnie głos zabrał Pan K. Marek – powiedział, że wszystko byłoby w porządku, nie wypowiadałby się nic, co do uchwały, ale skoro Pan Wójt mówił, że powstaje spółka na bazie zakładu budżetowego, to jego zdaniem jest jakaś gra. Nie wie, czy to władze Włoszczowy  podjęły takie decyzje, czy ktoś inny.  Czy nie grozi nam w przyszłym roku drastyczny wzrost opłat, gdy będzie funkcjonowała spółka, czy nie będziemy zmuszeni szukać zakładu, który będzie nas obsługiwał w tym zakresie.

Pan Wójt – powiedział, że sytuacja jest bardzo płynna i dynamiczna. W połowie br Dyrektor zakładu Pan H. Kaczmarski zwrócił się do Burmistrza Włoszczowy o wyłączenie z obsługi sieci wodociągowo- kanalizacyjnej   gminy Secemin, Moskorzew i Radków. Decyzję tą uzasadniał względami inwestycyjnymi – mały park maszynowy, awarie podnoszące koszty obsługi. Zakład chce się skupić na swoich problemach inwestycyjnych , gdyż burmistrz ma swoje wymagania,
a oni nie są w pełni mobilni, aby wszystko zrealizować.

W związku z tą sytuacją Pan Wójt wspólnie z wójtami gmin Radków i Moskorzew podjęli rozmowy w tym temacie z burmistrzem  Włoszczowy, aby nie podejmował decyzji o wyłączeniu
 z obsługi naszych gmin. Na ten temat dyskutowano na posiedzeniach komisji i wprowadzono go do porządku obrad sesji Rady Gminy Włoszczowa jako dodatkowy punkt i podjęto decyzje
o wyłączeniu gmin: Secemin, Moskorzew i Radków z obsługi przez WZWiK.  Ma żal , że nikogo
 z zainteresowanych tym tematem gmin nie poproszono na sesję.

Podjęliśmy więc działania, przeprowadzone zostały rozmowy z różnymi osobami funkcyjnymi.

Przewodniczący Rady Gminy Włoszczowa powiedział, że będzie inicjatywa uchwałodawcza w celu przywrócenia poprzedniego stanu. Jednak w wyniku prowadzonych dyskusji doszli do wniosku , że najlepszym rozwiązaniem w zaistniałej sytuacji będzie utworzenie spółki na bazie WZWiK. Podjęto więc stosowną uchwałę i obecnie trwa proces rejestracji spółki, my jako gmina podpiszemy z nią umowę i podjęta na dzisiejszej sesji uchwała dotycząca stawek za wodę i ścieki będzie wiążąca dla spółki na 2014 r.

Pan K. Marek zapytał czy Pan Wójt ma zapewnienie, że tak będzie?

Wójt odpowiedział, że ma takie zapewnienie od Burmistrza Włoszczowy i Pana H. Kaczmarskiego dotychczasowego dyrektora WZWiK. Wójt poinformował, że wstępnie naliczone dla naszej gminy stawki za wodę i ścieki były większe, ale w wyniku rozmów zostały zmniejszone.

Wójt zaznaczył, że na tym etapie naszej gminy nie stać na własną obsługę sieci wodno-kanalizacyjnej, tj. tworzenie zakładu komunalnego.

Pan B. Wcisło – powiedział, że stawki za wodę i ścieki proponowane dla naszej gminy są takie jak
 i w gminie Moskorzew i Radków. Wyższe są stawki w gminie Szczekociny. Uważa, że uzasadnione byłoby poprzeć wniosek i zatwierdzić przedstawione w projekcie uchwały stawki za wodę i ścieki.

Innych głosów w tym temacie nie było.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Secemin.

Uwag do projektu uchwały nie zgłaszano. Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem w/w uchwały. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Secemin została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/188/13 w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę
 i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Secemin stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W dalszej części tego punktu Pani D. Stępniak Z-ca Kierownika Referatu Gospodarki przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie na własność Gminy Secemin działek położonych w obrębie geodezyjnym Krzepin;

Pani Stępniak wyjaśniła, że pod działkami nr 431 i 432 przebiega wodociąg , który stanowi własność Gminy Secemin. Ponadto w przyszłym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na w/w działkach planowana jest budowa drogi gminnej. Powyższe argumenty przemawiają za nabyciem tych działek na własność gminy. W świetle obecnych przepisów prawnych istnieje możliwość bezpłatnego nabycia w/w działek pod warunkiem, że Agencja Nieruchomości Rolnych wyrazi na to zgodę. Wystosowano już do ANR pismo w tym temacie, ale musi być uchwała, wówczas Agencja się odniesie do tego tematu.

Pan K. Marek – powiedział, że o ile mu wiadomo Agencja na te działki ogłosiła przetarg. Nie wie czy działania wójta w tym temacie nie zostały podjęte za późno, bo czy Agencja zechce oddać działki mając uzbrojony teren? Wyjaśnił, że przepis o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa  mówi, że jeżeli grunty przeznaczone są „pod” inwestycję np. sieć wodociągową czy energetyczną to mogą być przekazana gminie, a w tym przypadku sieć już tam jest położona. Nie wie czy te działania nie są już podejmowane za późno.

Pani Stępniak wyjaśniła, że w 2008 r. wniosek w tej sprawie był wystosowany do Agencji, ale nie został  uwzględniony. W ostatnim czasie rozmawiała z przedstawicielem ANR w Rzeszowie
 i uzyskała informację, że jest możliwość nieodpłatnego nabycia przedmiotowych działek, stąd na dzisiejszą sesję przygotowano projekt uchwały.

Innych uwag w tym temacie nie zgłaszano.

Przewodniczący Rad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie na własność Gminy Secemin działek położonych w obrębie geodezyjnym Krzepin.

Uwag do projektu uchwały nie zgłaszano. Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem w/w uchwały. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie wyrażenia zgody na nabycie na własność Gminy Secemin działek położonych w obrębie geodezyjnym Krzepin została przyjęta jednogłośnie

Uchwała Nr XXXI/189/13 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie na własność Gminy Secemin działek położonych w obrębie geodezyjnym Krzepin stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W dalszej części tego punktu Pani Skarbnik poinformowała o konieczności wprowadzenia zmian do przesłanego radnym projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na 2013 r.

Omówiła proponowane zmiany. Następnie przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2013 r.  uwzględniający omawiane zmiany.

W wyniku wprowadzonych zmian zwiększą się dochody i wydatku budżetowe o kwotę 78 469,00 zł i dochody  stanowić będą kwotę 15 563 699,06 zł , a wydatki 15 661 038,06 zł .

Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag. Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany budżetu gminy na 2013 r. została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/190/13 w sprawie zmiany budżetu gminy na 2013 r. stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

            Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2013 – 2019 . Omówiła zmiany wynikające ze zmian wprowadzonych w uchwale w sprawie zmiany budżetu gminy.

Do projektu przedstawionej uchwały nie zgłaszano uwag.

W dalszej części przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2013 – 2019 została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/191/13 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2013 – 2019 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

            Następnie głos zabrał Pan Sekretarz Gminy. Poinformował, że Roczny Program współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2014 rok został skonsultowany z organizacjami pozarządowymi. Program ten określa cele programu, zasady, zakres obszar, formy  współpracy, okres i sposób realizacji programu. Nowością jest dopisanie do programu – trybu powoływania
 i zasad działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert. Program zawiera elementy wymagane przez ustawę o działalności pożytku publicznego
 i wolontariacie. Poinformował, że obecnie prawo zezwala na uchwalenie wieloletniego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi.

Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości ustalenia wysokości środków na realizację programu ponieważ budżet będzie uchwalany w grudniu, a program musi być uchwalony do końca listopada, w związku z czym, środki na ten cel określone zostaną w uchwale budżetowej na 2014 r.

Pan Sekretarz zwrócił uwagę na działalność Klubu Sportowego „Zieleń” z Żelisławic , który
w bieżącym roku złożył wnioski do LGR na 2 projekty i uzyskał dofinansowanie. Podobnie inne stowarzyszenia działające na terenie gminy, jak Stowarzyszenie Rozwoju Gminy Secemin, Stowarzyszenie Kobiet z Brzozowy,  składają wnioski i pozyskują środki z zewnątrz. W ten sposób stowarzyszenia wspierają gminę, odciążają finansowo i ten fakt zasługuje na podkreślenie.

Zespoły ludowe działające na terenie gminy nie mogą ubiegać się o środki unijne, ponieważ nie są stowarzyszeniami i nie ma woli z ich strony, aby rejestrować się jako stowarzyszenie. Biorą jednak udział w różnych spotkaniach organizowanych dla stowarzyszeń i konsultacjach.

Pan J. Bartyzel powiedział, że Klub Sportowy „Zieleń” ceni sobie współpracę z gminą i bazują na środkach z budżetu gminy. Gdzie mogą zabiegają o środki ale potrzeby są duże. Chce dalszej dobrej współpracy w krzewieniu kultury fizycznej i sportu. Klub Zieleń złożył 2 wnioski i pozyskał na swoją działalność 40 tys. zł. Informuje o tym, aby  nie mówiono, że Klub korzysta tylko
z budżetu gminy.

Pan Sekretarz poinformował, że nasza gmina współpracuje nie tylko z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie gmin,y ale także z zewnątrz np.  Stowarzyszeniem Wspierania Organizacji Pozarządowych MOST w Katowicach.

Pan Sekretarz zapraszał na spotkanie w dniu 12 grudnia br .

Następnie Pan Sekretarz przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia Rocznego programu współpracy Gminy Secemin z organizacjami pozarządowymi w roku 2014.

Uwag do przedstawionej uchwały nie zgłaszano.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przyjęcia Rocznego programu współpracy Gminy Secemin z organizacjami pozarządowymi w roku 2014.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie przyjęcia Rocznego programu współpracy Gminy Secemin z organizacjami pozarządowymi w roku 2014 została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/192/13 w sprawie przyjęcia Rocznego programu współpracy Gminy Secemin
z organizacjami pozarządowymi w roku 2014 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Następnie Pan Sekretarz przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie
 i realizację przez Gminę Secemin projektu „ e-świętokrzyskie – satysfakcja, komfort i wygoda dla Mieszkańców przewidzianym do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Wyjaśnił, że  Projekt realizowany będzie z następującymi Partnerami: Gminą Chmielnik , Kluczewsko, Krasocin, Paradyż oraz Partnerem spoza sektora finansów publicznych wybranym
w drodze konkursu – STIWEK Fundacją na Rzecz Społeczeństwa, Tolerancji, Integracji, Wolności, Edukacji, Kultury. Projekt ten dotyczy wsparcia jednostek samorządu terytorialnego  w zakresie wdrożenia standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych oraz elektronizacji wymiany korespondencji za pomocą ePUAP, w tym między innymi poprzez wdrożenie dziedzinowych systemów informatycznych, podniesienie kwalifikacji pracowników samorządowych w zakresie wykorzystania technologii informacyjno – komunikacyjnych, działania informacyjne podnoszące stopień wykorzystania e-usług. Do zawarcia umowy o dofinansowanie projektu niezbędne jest podpisanie umowy partnerskiej pomiędzy Liderem partnerstwa, a Partnerami. Ale jej podpisanie powinno zostać poprzedzone podjęciem uchwał właściwych organów gminy. Złożony w tym temacie wniosek pod względem formalnym został zaakceptowany, pozostały jeszcze dalsze procedury. Gmina Secemin jest beneficjentem tego programu i tu będą przychodziły środki na jego realizację.

Uwag w tym temacie nie zgłaszano.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie i realizację przez Gminę Secemin projektu „ e-świętokrzyskie – satysfakcja, komfort
 i wygoda dla Mieszkańców przewidzianym do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie
i realizację przez Gminę Secemin projektu „ e-świętokrzyskie – satysfakcja, komfort i wygoda dla Mieszkańców przewidzianym do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/193/13 w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie i realizację przez Gminę Secemin projektu „ e-świętokrzyskie – satysfakcja, komfort i wygoda dla Mieszkańców przewidzianym do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady ogłosił 5 minut przerwy.

Po przerwie obrady zostały wznowione.

Ad.6.

 W punkcie tym Pani Skarbnik Gminy poinformowała, że w 2014 roku obowiązywać będą stawki podatku od nieruchomości  określone w Uchwale Rady Gminy Nr XII/59/11 z dnia 21 listopada 2011 r. Zapoznała z wysokością tych stawek. Stanowisko komisji rady gminy było takie aby nie podnosić tego podatku, aby nadal obowiązywały ustalone w 2011 r. stawki.

Poinformowała również, że nadal obowiązują zwolnienia w podatku od nieruchomości określone w Uchwale Rady Gminy Nr XX/106/04  z dnia 4 grudnia 2004 r. oraz w Uchwale Nr XII/59/11 z 21 listopada 2011 r. Przypomniała treść stosownych w tym temacie zapisów
w uchwałach. Zwróciła uwagę, że te zwolnienia mają wpływ na wysokość subwencji przyznawanej gminie.

Następnie Pani Skarbnik poinformowała że jest propozycja komisji, aby nadal obowiązywały stawki podatku od środków transportowych określone w uchwale Rady Gminy XII/61/11 z dnia 21 listopada 2011 r. ze zmianą wprowadzoną Uchwałą Nr XIII/68/11 z 29 grudnia 2011 r.

Poinformowała o wysokości środków, które wpłynęły do budżetu gminy w br. z tytułu tego podatku.

Następnie poinformowała, że na posiedzeniach komisji przyjęto, aby  podatek leśny w 2014 r. naliczany był wg ceny drewna określonej w komunikacie Prezesa GUS . W 2014 r. podatek leśny od 1 ha lasu będzie niższy w stosunku do 2013 r. i wynosił będzie 37, 631 zł od 1 ha fizycznego lasu.

Poinformowała o wysokości środków, które wpłynęły do budżetu gminy w br z tytułu tego podatku.

Uwag do przedstawionej przez Panią Skarbnik informacji nie zgłaszano.

Ad.7.

            W punkcie tym Pani Skarbnik poinformowała, że stanowisko komisji jest takie, aby obniżyć  średnią cenę żyta za okres 11 kwartałów poprzedzających kwartał poprzedzający rok podatkowy 2014 ogłoszoną w komunikacie Prezesa GUS z dnia 18 października 2013 r. w sprawie średniej ceny skupu żyta z kwoty 69,28 zł za dt do kwoty 55,00 zł  za dt . Kwota ta będzie podstawą do naliczania podatku rolnego na 2014 r.

Obniżenie przez Radę Gminy ceny żyta ogłoszonej w Komunikacie Prezesa GUS skutkować będzie zmniejszeniem subwencji dla gminy.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy przedstawił pismo Świętokrzyskiej  Izby Rolniczej  w Kielcach z dnia 15 listopada 2013 r. w sprawie opinii o projekcie uchwały naszej rady w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do kwoty 55,00 zł za 1 dt przyjmowanej jako podstawę obliczenia podatku rolnego na 2014 r.  Projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany.

Powyższa opinia stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w obniżenia średniej ceny skupu żyta jako przyjętej podstawy obliczenia podatku rolnego na 2014 r. na terenie Gminy Secemin.

Do projektu tej uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie Przewodniczący Rady projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta jako przyjętej podstawy  obliczenia podatku rolnego na 2014 r. na terenie Gminy Secemin poddał pod głosowanie.

W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 14, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący rady stwierdził, że uchwała w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta jako przyjętej podstawy obliczenia podatku rolnego na 2014 r. na terenie Gminy Secemin została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXI/194/13 w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta jako przyjętej podstawy   obliczenia podatku rolnego na 2014 r. na terenie Gminy Secemin stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Przewodniczący poinformował, że w przerwie obrad radny Bogdan Wasik zgłosił, że będzie nieobecny na dalszej części obrad z powodu udziału w pogrzebie członka rodziny.

Ad.8.

            W punkcie tym głos zabrała Pani E. Walasek – poinformowała, że Komisja Oświaty Promocji Gminy , Kultury, Sportu i Spraw Społecznych na ostatnim posiedzeniu analizowała projekt budżetu gminy na 2014 r. i wnioskuje aby pozostawić dotację dla Klubu Sportowego „Zieleń” w  wysokości jak w 2013 r.

Ad . 9.

            W punkcie tym Przewodniczący Rady poinformował, że Wójt naszej gminy Pan Sławomir Krzysztofik jako jeden z nielicznych, z terenu Polski, wyróżniony został  przez Kapitułę Nagrody im. Grzegorza Palki za działalność na rzecz wspólnoty lokalnej, a w szczególności za prowadzoną politykę kulturalną i partycypacyjną. Uroczystość wręczenia nagród i wyróżnień odbyła się
w Warszawie w Galerii Porczyńskich. Przewodniczący odczytał treść otrzymanego przez Pana Wójta  wyróżnienia i  złożył mu z tego tytułu gratulacje.

Zabierając głos Pan Wójt powiedział, że jest to wyróżnienie dla całej gminy i ważne jest to, że nasza gmina zaistniała medialnie.

Pan B. Wcisło prosił o umieszczenie w Psarach tabliczek z nazwą miejscowości i numeracją początkową i końcową na danej ulicy, bo numeracja porządkowa budynków jest taka jaka jest
 i kierowcy często błądzą nim odnajdą szukany adres.

Pan D. Grzesik – poinformował, że ma być rozebrany stary dworzec PKP w Żelisławicach
w związku z czym, istnieje potrzeba postawienia  tam wiaty, ale w tej sprawie musi być wniosek
z Urzędu Gminy.

Pani T. Kopanicka – powiedziała, że jeżeli w Psarach na drodze wojewódzkiej nie będzie ograniczenia prędkości to może od strony Krzepic i Kluczyc wstawić znak „Stop”,  aby poprawić bezpieczeństwo .

Pan Sekretarz poinformował, że Komisja Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych rozpatrzyła przedłożony do MA i C  przez nas wniosek w sprawie miejscowości Psary i zajęła następujące stanowisko:

- zaopiniowała pozytywnie zmianę rodzaju miejscowości Psary-Kolonia , część wsi Psary na Psary-Kolonia, wieś;

- zaopiniowała negatywnie zmianę nazwy miejscowości Psary, wieś na Psary-Wieś, wieś;

Pan Sekretarz odniósł się też do tematu poruszonego przez radnego B. Wcisło. Uważa, że są problemy z numeracją porządkową posesji w naszej gminie, ale część kompetencji w tym temacie ma Starostwo, nadanie nazwy ulicy wymaga konsultacji z mieszkańcami . Nie wie czy tabliczki
 z numerami porządkowymi rozwiążą problem. Robienie porządku w tym zakresie jest trudne, bo wiąże się ze zmianami w szeregu dokumentów.

Pan A. Stolarski pytał kiedy zostanie zrobiony porządek administracyjny z Czarną Górą.

Pan A. Rajca – popierał wniosek o umiejscowienie tabliczek z numerami porządkowymi na danej ulicy, bo w Woli Czaryskiej też kierowcy mają problem  z odnalezieniem adresu.

Pan B. Wcisło – prosił Pana Wójta o podjęcie działań w celu usunięcia słupów telefonicznych, które obecnie nie są wykorzystywane, a tylko przeszkadzają.

Do poruszonych powyżej zagadnień odniósł się Pan Wójt:

- Odnośnie słupów telefonicznych- temat ten był  już zgłaszany do TP , ale go ponowi.

- tablice z numerami posesji – nie uchyla się od tego tematu, mimo że wiąże się to z kosztami,

- znak” Stop” w Psarach – wystąpi do Zarządu Dróg Powiatowych w tej sprawie.

- ustawienie wiaty w Żelisławicach przy dworcu – poinformował, że w najbliższy wtorek planowane jest spotkanie w tym temacie i petycja zostanie wysłana.

- dotacja dla Klubu „Zieleń” – analizowany jest ten temat.

Pan Wójt poinformował, że było zrobione zestawienie kosztów energii i okazuje się , że są oszczędności w stosunku do poprzednich lat i z tych środków planuje się zamontować dodatkowe lampy.

Pan Wójt podziękował radnym za  wyrozumiałość i przyjęcie ceny żyta 55 zł do naliczania podatku rolnego w 2014 r.

Nadmienił, że w 2014 r. będzie mniejsza subwencja dla gminy o 342 216 zł w związku z czym, bardzo oszczędnie trzeba gospodarować pieniędzmi i mieć oszczędności, aby przy nadarzającej się okazji wykorzystać możliwości i mieć środki jako udział własny na realizację jakiegoś zadania.

           

W dalszej części tego punktu Pan  Przewodniczący zapoznał obecnych z treścią pisma Pani Agnieszki Pietrzak. Pismo to dotyczyło włączenia na sesję dyskusji na temat bezpłatnego użyczenia lokalu po byłym posterunku policji w Seceminie w celu zagospodarowania go pod działalność spółdzielni socjalnej.

Pani A. Pietrzak – poinformowała, że wystąpiła do Pana Wójta i GOPS z propozycją założenia spółdzielni socjalnej w ramach której uruchomiłaby jadłodajnię. Oferta obejmowałaby posiłki do spożycia na miejscu, catering i  coś dla młodzieży, która w tym lokalu mogłaby mile spędzić wolny czas.  Nie nastawia się na sprzedaż alkoholu w tym lokalu. Tworząc spółdzielnię socjalną prosi
o użyczenie lokalu w budynku byłego posterunku policji w Seceminie. Chciałaby, aby gmina
w formie użyczenia udostępniła jej lokal na okres co najmniej 5 lat. Spółdzielnię socjalną mogą założyć osoby fizyczne rekrutujące się z grup zagrożonych wykluczeniem lub osoby prawne (organizacje pozarządowe, jednostki samorządu terytorialnego lub kościelne osoby prawne). Spółdzielnię socjalną może założyć co najmniej 5 osób fizycznych lub co najmniej 2 osoby prawne.

Pan K. Krzyżanowski – wie, że wcześniej były już w tym temacie prowadzone rozmowy i prosił
 o nakreślenie tego tematu.

Pan Wójt powiedział, że w 2011 r. prowadzone były z Panią A. Pietrzak rozmowy dotyczące utworzenia stanowisk pracy przy wsparciu PUP. Rozmowy te nie przyniosły efektów. Obecnie istnieje możliwość pozyskania dotacji na utworzenie spółdzielni socjalnej. GOPS mógłby np. partycypować w kosztach wyżywienia osób starszych, które nie są w stanie przygotować sobie posiłków we własnym zakresie, a korzystają z pomocy finansowej ośrodka pomocy.

Pan Wójt poinformował, że we Włoszczowie funkcjonuje  Lokalny Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – który będzie świadczył usługi w zakresie pomocy w  tworzenia spółdzielni socjalnych.

Pan Wójt powiedział, że budynek byłego posterunku jest jednym z najstarszych budynków
w Seceminie w związku z czym, decydując się na jego wynajem należy zastanowić się jak skonstruować umowę najmu, bo w ten budynek trzeba będzie dużo zainwestować, aby dostosować go pod działalność. Czy to przedsięwzięcie ma szansę powodzenia. Nadmienił, że w Seceminie nie ma lokalu w którym młodzież mogłaby spędzić kulturalnie wolny czas.

Pan K. Marek – powiedział, że pomysł jest trafiony, bezrobotni mieliby zatrudnienie ale obawia się jednego, że w budynku tym jest lokator . Najprawdopodobniej na uruchomienie działalności w tym budynku wymagana będzie jego zgoda. Czy taką zgodę wyrazi nie wiadomo. Uważa, że temat użyczenia lokalu pod takie przedsięwzięcie trzeba przemyśleć, rozważyć i dopiero rozmawiać
z Panią Pietrzak.

Pan Wójt – powiedział, że szukał inwestora który by zagospodarował ten budynek ale bezskutecznie. Wiele osób wypowiadało się, że woleliby pustą nieruchomość którą zagospodarowaliby wg własnych potrzeb, niż przerabiać istniejący budynek.

Pan Przewodniczący zwrócił uwagę, że Pani Pietrzak planując uruchomienie jadłodajni powinna zacząć od Sanepid-u , czy ten obiekt spełnia wymogi sanitarne.

Pan Przewodniczący zapytał radnych czy w temacie użyczenia lokalu Rada dzisiaj coś deklaruje Pani Pietrzak.

Radni odpowiedzieli, że nie.

Pan K. Krzyżanowski – uważa, że nie można pochopnie podejmować decyzji, ponieważ za mało mamy danych. Temat ten wymaga rozpoznania na komisjach.

Pani Pietrzak poinformowała, że termin składania wniosku do biura pracy o dofinansowanie planowanego przedsięwzięcia jest do 2 stycznia 2014 r. w związku z czym, prosiła o szybkie podjęcie decyzji.

Pan J. Bartyzel zabierając głos zadał pytanie czy jest inny pomysł na wykorzystanie tego budynku. Jeżeli nie ma to nie można blokować tego przedsięwzięcia.

Pan T. Gmitruk – zachęcał radnych nie tylko do wsparcia tego przedsięwzięcia ale do współpracy , Nadmienił, że jednostki samorządu terytorialnego również mogą tworzyć spółdzielnie socjalne.

Działalność spółdzielni socjalnej może być wsparta ze środków budżetu jednostki samorządu terytorialnego , dopuszcza to art.15 ustawy o spółdzielniach socjalnych. Powiedział, że w zakresie tworzenia spółdzielni ma doświadczenie i chętnie służy radnym pomocą .

Pan Przewodniczący Rady podsumowując dyskusję stwierdził, że na dzisiejszej sesji  radni nie podejmą decyzji w kwestii użyczenia lokalu , bo należy się spotkać w mniejszym gremium
i przeanalizować ten temat. Osobiście popiera pomysł utworzenia spółdzielni socjalnej i jest  za użyczeniem lokalu. Proponował, aby Komisja Bezpieczeństwa i Mienia Komunalnego, Pan Wójt Kierownik GOPS, mecenas, spotkali się i temat ten przedyskutowali.

W dalszej części tego punktu Pan Przewodniczący poinformował, iż docierają do nie głosy mieszkańców, że co 4 miesiące są odczyty zużycia wody. Dla wielu zapłacenie za zużytą wodę, czy ścieki, za taki okres stanowi bardzo duże obciążenie finansowe. Uważa, że temat ten trzeba poruszyć z administratorem sieci i ustalić, aby odczyty były co 2 miesiące.

            Następnie poinformował, że najbliższa sesja rady będzie 20 grudnia br  Radni otrzymali projekt budżetu na 2014 r. i WPF w związku z czym proponował aby na najbliższą sesję przesłać tylko projekty tych uchwał bez załączników aby nie powielać tych samych dokumentów.

Radni wyrazili na to zgodę.

Ad.10.

            W punkcie tym Przewodniczący Rady stwierdził, że wszystkie punkty porządku obrad zostały wyczerpane w związku z czym, zamyka obrady XXXI sesji Rady Gminy Secemin.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała                                                                                              Przewodniczący

Podmiot udostępniający:
Urząd Gminy Secemin
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
ug
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2013-12-16
Data ostatniej zmiany:
2013-12-17

attach_file Załączniki