PROTOKÓŁ NR XXXIX/14

PROTOKÓŁ  NR  XXXIX/14

z sesji Rady Gminy Secemin odbytej w dniu 06 listopada 2014 roku

w sali narad Urzędu Gminy w Seceminie w godz. od 1100 do 1450.

Sesji przewodniczył Pan Roman Marciniak – Przewodniczący rady gminy.

W sesji udział wzięli: Pan Zbigniew Matyśkiewicz – Starosta Włoszczowski, Pan Sławomir Krzysztofik – Wójt Gminy, Pan Paweł Ruksza – Sekretarz Gminy, Pani Teresa Sztuka – Skarbnik Gminy, Pan Jarosław Krzyżanowski – Kierownik Referatu Gospodarki, Pan
T. Gmitruk – radca prawny, Pan Rafał Graczkowski – przedstawiciel firmy „ Graczkowski Dotacje” Sp. z o.o. , radni Rady Gminy i sołtysi z terenu Gminy Secemin wg załączonych list obecności.

Ustawowy skład Rady Gminy – 15 radnych

Radnych obecnych na sesji – 15

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  3. Informacja Wójta Gminy z działalności w okresie między sesjami.
  4. Podjęcie uchwał w sprawie:

- przyjęcia Strategii Rozwoju Gminy Secemin na lata 2014 – 2020;

- zmian budżetu gminy na 2014 r.;

- obniżenia średniej ceny skupu żyta jako przyjętej podstawy obliczenia podatku rolnego
   na 2015 rok na terenie Gminy Secemin;

- uchwalenia statutu sołectw w Gminie Secemin;

            - przyjęcia regulaminu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy
  Secemin;

- przyjęcia Rocznego programu współpracy Gminy Secemin z organizacjami
  pozarządowymi w roku 2015;

- zmiany Uchwały Nr XXII/124/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 roku
  w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Secemin;

- zmiany Uchwały Nr XXII/126/12 rady gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r.
  w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie
  odpadami komunalnymi;

- zmiany Uchwały Nr XXII/128/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r.
  w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie
  odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania
  tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za
  gospodarowanie odpadami komunalnymi;

- przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf dla zbiorowego zaopatrzenia
  w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Secemin;

- zmiany uchwały o udzieleniu pomocy finansowej Powiatowi Włoszczowskiemu Nr
  XXXVII/242/14 z dnia 22 sierpnia 2014 roku.

5. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy i Wójta Gminy z analizy złożonych im
    oświadczeń majątkowych w 2014 r.

6. Interpelacje i zapytania radnych.

7. Wolne wnioski i informacje.

8. Zamknięcie obrad XXXIX sesji Rady Gminy Secemin.

Streszczenie przebiegu obrad:

Ad.1.

            Sesję otworzył Pan Roman Marciniak – Przewodniczący Rady Gminy. Powitał serdecznie zaproszonych gości, przedstawicieli Urzędu Gminy, radnych i sołtysów. Następnie stwierdził, że listę obecności podpisało 15 radnych, więc sesja jest prawomocna do podejmowania uchwał.

W dalszej części tego punktu przedstawił porządek obrad dzisiejszej sesji. Pan Wójt zgłosił wniosek o włączenie do punktu 4  porządku obrad dodatkowej uchwały w sprawie zmiany uchwały o udzieleniu pomocy finansowej Powiatowi Włoszczowskiemu Nr XXXVII/242/14
z dnia 22 sierpnia 2014 roku.

Za wprowadzeniem zmiany w porządku obrad , radni zagłosowali jednogłośnie.

Innych wniosków w sprawie zmian do porządku obrad nie zgłaszano.

Ad.2.

            Protokół z poprzedniej sesji został przyjęty bez uwag.

Ad.3.

            W punkcie tym Pan Wójt przedstawił informację z działalności w okresie między sesjami, a mianowicie:

- 21.09.14 r. uroczyste otwarcie Rynku w Seceminie z koncertem S. Soyki sfinansowanym ze środków z projektu i od sponsorów. Pan wójt podziękował radnym i sołtysom którzy byli na uroczystości . Podziękował też radnym którzy głosowali za tą inwestycją oraz kierownictwu Urzędu Gminy za zaangażowanie w realizację tej inwestycji i organizację uroczystości.

- 23.09.14 r. nietrzeźwy kierowca staranował barierki w Rynku w Seceminie;

- 25.09.14 r. PIP przeprowadziła kontrolę w Urzędzie Gminy. Wykonano zalecenia pokontrolne tj. poprawiona została wentylacja w kotłowni c.o. i  zamontowano specjalne klamki gwarantujące szybkie otwarcie drzwi w razie jakiegoś zagrożenia. Należy jeszcze wykonać pomiar światła w 3 pokojach.

- 25.09. 14 r. odbyło się posiedzenie Zarządu LGR oraz zebranie sołeckie w Żelisławicach w sprawie funduszu sołeckiego i opracowywanej Strategii Rozwoju Gminy Secemin;

- 26.09.14 r. miała miejsce awaria na sieci wodociągowej Secemin – Wałkonowy. Odbyło się także zebranie sołeckie w Psarach.

- 28.09.14 r. odbyły się Targi Runa Leśnego we Włoszczowie w których uczestniczyły zespoły ludowe z naszej Gminy: Złoty Kłos, Cyraneczka  i Przepióreczka. W tym dniu odbyły się zebrania sołeckie w Czaryżu i Woli Czaryskiej na temat Strategii Rozwoju Gminy i funduszu sołeckiego.

- 29.09.14 r. uczestniczył w posiedzeniu Powiatowej Rady Zatrudnienia.

- 30.09.14 r. mieszkańcy osiedla PKP Psary pod kierownictwem Pani radnej Teresy Kopanickiej podjęli czyn społeczny naprawy drogi kolejowej , która służy również mieszkańcom gminy.

Zakończyły się zebrania sołeckie w sprawie funduszu sołeckiego i konsultacji dotyczącej projektu Strategii Rozwoju Gminy Secemin, opiniowania statutu sołectwa oraz procedury konsultacji społecznych.

- 01.10.14 r. rozpoczęto rozbiórkę budynku na działce kupionej na poszerzenie placu przedszkola w Seceminie.

- 03.10.14 r. wyjazd do TAURON Częstochowa – rozmowy w sprawie podłączenia budynku „LEWIATAN” do nowej sieci energetycznej.

- 06.10.14 r. wykaszano pobocza przy drogach gminnych Kuczków – Dąbie, Pniaki, Zwlecza – Kluczyce, Krzepin – Zagórcze

- 07.10.14 r. – ewaluacja pracy szkoły w Żelisławicach dokonywana przez Kuratorium Oświaty Kielce.

- 8.10.14 r. nastąpił odbiór techniczny hali produkcyjnej u Pana S. Wydrycha. W Urzędzie Gminy w Seceminie odbyło się spotkanie z organizacjami pozarządowymi.

- 12.10.14 r. 70 Rocznica walk partyzanckich na terenie Gminy Secemin i Radków. Zespół „Złoty Kłos” zorganizował „Dzień Kobiety Wiejskiej” – dofinansowany z funduszu sołeckiego. Odbył się wyjazd studyjny do Bałtowa przedstawicieli organizacji pozarządowych. Poznawali jak rozwijał się Bałtów dzięki inicjatywie i pomocy stowarzyszenia lokalnego.

- 14.10.14 r. z okazji Dnia Nauczyciela odbyło się spotkanie z nauczycielami z Gminy Secemin. Obchodzono uroczystość 50-lecia szkoły w Żelisławicach.

-15.10.14 r. nastąpiło otwarcie ofert na kredyt dla Gminy Secemin w wysokości 1 373 360zł. Ofertę złożył BS Koniecpol. Pan Wójt omówił warunki kredytu.
W tym dniu odbyło się w bibliotece w Seceminie, spotkanie związane z promocją książki Pani E. Napora pt. „Szeptem”.

- 16.10.14 r. – wizyta Zarządu Klubu Sportowego „Zieleń” w Żelisławicach  . Rozmowy w sprawie dotacji z budżetu gminy na działalność Klubu „Zieleń”.
Uczniowie kl. I Gimnazjum w Seceminie złożyli ślubowanie.

- 20.10.14 r. – rozliczenie finansowe rewitalizacji Rynku w Seceminie. W tym dniu dokonano sprzedaży działek po RSP. Pan Wójt poinformował o wysokości ceny za jaką nieruchomość została sprzedana.

- 21.10.14 r. podpisano umowę z BS Koniecpol na kredyt dla Gminy Secemin
W tym dniu Pan Wójt uczestniczył w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin Ziemi Włoszczowskiej.

- 24.10.14 r. uroczyste otwarcie Centrum Edukacji i Kultury im. S. Czarnieckiego w Czarncy.

- 26.10.14 r. Pan Wójt uczestniczył w egzaminie końcowym i obronie pracy dyplomowej Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu Filia w Chorzowie „Akademia Liderów Samorządowych”.

- 28.10.14 r. dokonano odbioru remontowanej drogi powiatowej Bebelno-Krzepin współfinansowanej z budżetu powiatu i naszej gminy.
W  tym dniu było uroczyste ślubowanie uczniów kl. I w szkole w Żelisławicach.

- 29.10.14 r. w Urzędzie Gminy zorganizowano uroczystość dla par małżeńskich z okazji jubileusz 50 lecia pożycia małżeńskiego.

- 31.10.14 r. sporządzono akty notarialny dotyczący sprzedaży działek po RSP w Seceminie.
Delegacja z Urzędu gminy uczestniczyła w pogrzebie śp. D. Kwiecień , żony sołtysa z Psar.

- 04.11.14 r. dokonano odbioru technicznego drogi na odcinku Wola Kuczkowska – Cegielnia remontowanej w ramach środków na usuwanie skutków klęsk żywiołowych.

Niebawem rozpoczną się prace remontowe na drogach gminnych w Zagórczu, Celinach, Żelisławicach, Żelisławiczkach i Marchocicach. Termin wykonania tych prac to koniec listopada br.

Wykonano zmianę pokrycia dachu przedszkola w Seceminie z eternitu na blachę, wymieniono rynny, powiększono okapy przy wejściu od ulicy i od placu zabaw.

Z dniem dzisiejszym rozpoczęła pracę w Urzędzie Gminy Pani J. Sztąboroska na stanowisku
 z-cy kierownika Referatu Gospodarki.

Czekamy na pozwolenie wodno-prawne konieczne do rozpoczęcia prac związanych
z odwodnieniem ul. Kościelnej w Seceminie.
Pani Skarbnik przygotowuje projekt budżetu gminy na 2015 r..

Utworzona została Spółdzielnia Socjalna „Secemianka” w Seceminie, która została już zarejestrowana w Sadzie w Kielcach. Przystąpiono już do  prac adaptacyjnych budynku po byłym urzędzie gminy i posterunku policji. 22 listopada br. Spółdzielnia ta organizuje Dzień Seniora.
Obecnie punkt przyjęć policji będzie mieścił się w budynku starego ośrodka zdrowia.
Niebawem ukaże się mapa turystyczna Gminy Secemin wydawana przez Stowarzyszenie Rozwoju Gminy Secemin.

Do powyższej informacji przedstawionej przez Pana Wójta nie zgłaszano pytań.

Ad.4.

            W punkcie tym głos zabrał Pan R. Graczkowski – przedstawiciel firmy „Graczkowski Dotacje” Sp. z o.o. która opracowywała Strategię Rozwoju Gminy Secemin na lata 2014 – 2020. Przypomniał, że prace związane z opracowaniem tego dokumentu trwają od marca br. Projekt tego dokumentu zamieszczony był na stronie internetowej gminy Secemin oraz konsultowany
z mieszkańcami gminy na spotkaniach organizowanych w sołectwach, oraz w Urzędzie Gminy, przedstawiany był również radnym na sesji. Opracowana Strategia daje możliwość ubiegania się o środki unijne, ale realizacja zadań zawartych w tym dokumencie zależeć będzie od możliwości finansowych gminy.

Następnie głos zabrała Pani E. Walasek – powiedziała, że nie zauważyła, aby w strategii poruszone były sprawy związane z wygospodarowaniem mieszkań socjalnych, a uważa, że temat ten powinien być zawarty.

Pan Przewodniczący Rady zwrócił uwagę, że dyskusja nad projektem „strategii” trwała ponad pół roku, więc był czas na zgłaszanie uwag.

Pan R. Graczkowski wyjaśnił, że nie ujęty jest ten temat w strategii ponieważ do tej pory nie było mowy na żadnym spotkaniu o mieszkaniach socjalnych, ale może to uzupełnić.

Pan B. Wasik pytał czy wszystkie mieszkania w „Agronomówce” są sprzedane, jeżeli nie, to zostawić jedno jako lokal socjalny i nie będzie problemu.

Pan J. Bartyzel powiedział, że na mieszkania socjalne można przeznaczyć cały budynek dworca w Żelisławicach.

Pan K. Marek zwrócił uwagę, że Pani Walasek zgłosiła wniosek, Pan Graczkowski  dopisze
w Strategii, a realizacja należeć będzie do wójta.

Pan Przewodniczący Rady – powiedział, że dyrekcja PKP chciała przekazać budynek dworca, ale gmina z wielu względów się wycofała.
Uważa, że strategia jest dokumentem otwartym i zawsze można będzie do niej wprowadzić zmiany.

Pan Wójt – powiedział, że opracowana strategia i wytyczone w niej kierunki działań do 2020 roku, dają mandat, aby realizować to, co zostało wspólnie z rolnikami, młodzieżą, organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami wypracowane. Dodał, że strategia opracowana została
w ramach realizowanego projektu: Świętokrzyscy Liderzy Administracji. Dokument ten ma powiązanie ze strategią powiatu i województwa. Strategia pokazuje kierunek do którego mamy zmierzać oraz priorytety i możliwości gminy. Z własnych środków finansowych gmina niewiele może zrobić, ale może aplikować o środki unijne i zabezpieczać wkład własny. Uważa, że pieniądzem publicznym należy gospodarować oszczędnie. Liczy na mądrość nowych władz rządzących i dbanie o rozwój naszej gminy.
Pan Wójt podziękował Panu R. Graczkowskiemu za współpracę przy opracowywaniu Strategii Gminy. Radnym i sołtysom za uwagi i sugestie zgłoszone do strategii oraz wnioskował
o przyjęcie tego dokumentu.

Pan K. Krzyżanowski przedstawił wnioski Komisji Rewizyjnej dotyczące Strategii Rozwoju Gminy, a mianowicie:

Nowa rada musi opracować harmonogram realizacji zadań .

Pan Przewodniczący Rady dodał, że wniosek Pani Walasek należy ująć w strategii i z tą zmianą proponuje przyjąć opracowany dokument.
Następnie przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Gminy Secemin na lata 2014 – 2020.
Do projektu tej uchwały nie zgłaszano uwag i przystąpiono do jawnego głosowania.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się – 0.Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała
w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Gminy Secemin na lata 2014 – 2020 została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała Nr XXXIX/248/14 w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Gminy Secemin na lata 2014 – 2020 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Rafał Graczkowski - Prezes firmy GRACZKOWSKI DOTACJE Sp.z o.o.  podziękował radnym za przyjęcie „Strategii Rozwoju Gminy Secemin na lata 2014 – 2020. Dodał, że uczestniczył w dniu 5 listopada 2014r. w konferencji pn. „Dobre rządzenie” w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej i w jej trakcie jako przykłady gmin, gdzie wzorcowo jest realizowana aktywizacja mieszkańców została wymieniona Gmina Secemin. Warto przypomnieć, że Gmina Secemin jako jedna z niewielu gmin wiejskich realizuje projekt dot. konsultacji społecznych.

W dalszej części tego punktu głos zabrała Pani T. Sztuka – Skarbnik Gminy. Poinformowała
o dodatkowych zmianach, które należy wprowadzić do projektu uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2014 r. przesłanego radnym. Następnie szczegółowo omówiła i przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2014 r. uwzględniający przedstawione zmiany.

W wyniku wprowadzonych zmian zwiększą się dochody i wydatki budżetowe o kwotę 115226,23 zł i planowane dochody stanowić będą kwotę 17 406 431,21 zł, a wydatki
 18 269019,14 zł. Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2014 r.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała
w sprawie zmian budżetu gminy została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXIX/249/14 w sprawie zmian budżetu gminy stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

            W dalszej części tego punktu Pani Skarbnik poinformowała, że temat ceny żyta jaką należy przyjąć do naliczania podatku rolnego na 2015r. omawiany był na posiedzeniu Komisji Finansów i Infrastruktury oraz Komisji oświaty. Stanowisko Pana Wójta i komisji było takie, aby utrzymać dotychczasową stawkę, tj. 55 zł za 1dt żyta do naliczania podatku rolnego na 2015 r. Dodała, że Świętokrzyska Izba Rolnicza w Kielcach pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta ustalonej przez GUS w wysokości 61,37 zł za 1 dt do kwoty 55 zł . Nadmieniła, że w przypadku nie podjęcia przez Radę Gminy uchwały
o obniżeniu ceny żyta do celów naliczenia podatku rolnego, ogłoszonej przez GUS podatek naliczany będzie wg ceny ustalonej przez GUS.

Następnie głos zabrał Pan B. Wcisło – Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska powiedział, że komisja ta popiera propozycję obniżenia ceny żyta do naliczania podatku rolnego, ogłoszonej przez GUS do kwoty 55 zł za 1 dt.

Pan M. Leśniak – poinformował, że Komisja Finansów i Infrastruktury też opowiedziała się za kwotą 55 zł.

Pani E. Walasek – powiedziała, że komisja oświaty nie analizowała stawek podatku ale przychyla się do proponowanej kwoty 55 zł do naliczenia podatku rolnego.

Pan K. Krzyżanowski – poinformował, że Komisja Rewizyjna akceptuje proponowaną cenę żyta do celów podatkowych .

Pan T. Bąk poinformował , że komisja bezpieczeństwa przychyla się do zaproponowanej kwoty.

Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta jako przyjętej podstawy obliczenia podatku rolnego na 2015 r. na terenie Gminy Secemin.

Uwag do projektu uchwały nie zgłaszano i przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 14, głosów „przeciw” - 0, głosów „wstrzymujących się” – 1.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta jako przyjętej podstawy obliczenia podatku rolnego na 2015 r. na terenie Gminy Secemin została przyjęta większością głosów.

Uchwała Nr XXXIX/250/14 w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta jako przyjętej podstawy obliczenia podatku rolnego na 2015 r. na terenie Gminy Secemin stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W dalszej części tego punktu głos zabrał Pan Zbigniew Matyśkiewicz – Starosta Włoszczowski.

Poinformował o zadaniach planowanych  do realizacji w 2015 r., między innymi:

- remont drogi powiatowej od Żelisławic w kierunku Marchocic 

- przedstawił też inne odcinki dróg na terenie powiatu włoszczowskiego.

Zapoznał z podjętymi działaniami w zakresie wytyczenia obwodnicy Włoszczowy.

Szczegółowo omówił zadania zrealizowane przez powiat w okresie mijającej kadencji 
w zakresie:

- budowy dróg,

- budowy obiektów sportowych

- zakupu pomocy dydaktycznych

- remontu internatu

- wsparcia finansowego dla ZOZ we Włoszczowie

- uporządkowania ewidencji gruntów

- termomodernizacji budynku starostwa.

Pan Starosta poinformował, że Rada Powiatu przyjęła negatywne stanowisko wobec Ministra Rolnictwa za obecną sytuację w rolnictwie.

Pan Starosta podziękował Panu Wójtowi, radnym i sołtysom,  za cały okres współpracy.

Przekazał na ręce Panu Wójtowi i Przewodniczącemu Rady Gminy pisemne podziękowania.

Pytań do informacji przedstawionej przez Pana Starostę nie zgłaszano.

Podziękowania za współpracę Panu Staroście złożył Pan Wójt i Przewodniczący Rady.

W dalszej części głos zabrał Pan Sekretarz Gminy.

Poinformował, że projekt statutu sołectwa konsultowany był od czerwca do 20 września br.  Przesłany został radnym, sołtysom oraz przewodniczącym rad soleckich. Rozwiązania zawarte
w statucie są proste i zrozumiałe.

Pan sekretarz zgłosił autopoprawkę do projektu statutu sołectwa polegającą na wprowadzeniu poprawki w § 16 jest „Sołtys jest organem wykonawczym w sołectwie” a powinno być„Sołtys jest organem wykonawczym  sołectwa”.

Pytań w powyższym temacie nie zgłaszano.

Pan Sekretarz przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia statutu sołectw w Gminie Secemin.

Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag i przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych, głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie uchwalenia statutu  sołectw w Gminie Secemin została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXIX/251/14 w sprawie uchwalenia statutu sołectw w Gminie Secemin stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

            W dalszej części tego punktu Pan Sekretarz przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Secemin.

Poinformował, że dokument ten wypracowany został w ramach projektu „Wspólnie z mieszkańcami decydujemy w Gminie Secemin”. Procedura przeprowadzania konsultacji została przekonsultowana z organizacjami pozarządowymi i mieszkańcami i wspólnie z nimi tworzona. Rozwiązania zawarte w tym regulaminie dają możliwość większego wyboru formy przeprowadzania konsultacji. Konsultacje są formą opinii, a nie ostateczną decyzją.

Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag.

Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem w/w uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 12 radnych, w tym czasie 3 radnych było nieobecnych na sali obrad.

Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 12, głosów „przeciw”– 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Secemin została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXIX/252/14 w sprawie przyjęcia regulaminu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Secemin stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W dalszej części tego punktu Pan Sekretarz omówił Roczny program współpracy
z organizacjami pozarządowymi w 2015 roku. Dodał, że ustawa o pożytku publicznym
i wolontariacie zobowiązuje radę do uchwalenia co roku takiego dokumentu.

Pan K. Marek pytał czy wójt przewiduje zatrudnienie i utworzenie stanowiska pracy ds. obsługi w zakresie przygotowywania wniosków o dofinansowanie.

Pan Sekretarz wyjaśnił, że mówił o postulatach zgłaszanych przez organizacje pozarządowe
o udzielenie pomocy w pozyskaniu środków. Organizacje są pozarządowe i nie ma mowy
o utworzeniu stanowiska do obsługi, bo same się obsługują. Co innego jest pomoc poprzez np. doradztwo i wskazanie programu z jakiego można skorzystać i o taką pomoc chodzi, a nie utworzenie stanowiska do obsługi organizacji pozarządowych.

Innych pytań, ani uwag w tym temacie nie zgłaszano.

 Następnie Pan Sekretarz przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi w roku 2015.

Do projektu uchwały nie zgłaszano uwag  więc przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych, głosów „za” przyjęciem w/w uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w  sprawie przyjęcia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi w roku 2015 została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXIX/253/14 w sprawie przyjęcia Rocznego programu współpracy
 z organizacjami pozarządowymi w roku 2015 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

            Następnie głos zabrał Pan J. Krzyżanowski – Kierownik Referatu Gospodarki. Poinformował, że w związku ze zmianą lokalizacji punktu  selektywnej zbiórki odpadów komunalnych tj. z działki przy ul. Kościuszki na teren byłej „Rakarni” w Seceminie  należy wprowadzić zmianę do uchwały Nr XXII/124/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Secemin.

Poinformował także o złożonym ŚBRR w Kielcach wniosku o dofinansowanie zadania związanego z utworzeniem punktu zbiórki odpadów komunalnych. Następnie przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/124/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Secemin.

Do powyższego projektu uchwały nie zgłaszano uwag.

Przystąpiono więc do jawnego głosowania nad projektem w/w uchwały. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/124/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości
i porządku na terenie Gminy Secemin została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXIX/254/14 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/124/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Secemin stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

            W dalszej części tego punktu Pan J. Krzyżanowski przedstawił projekt uchwały
w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/126/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r.
w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Wyjaśnił, że sołtysi prosili, aby ujednolicić  terminy opłat za śmieci z ratami podatku, ponieważ znacznie ułatwiłoby to im pracę.

Pani Skarbnik zwróciła uwagę, że w proponowanej uchwale są uwzględnione terminy kwartalne ale w kwestii podatku uchwała pozwala na późniejsze  rozliczenie przez sołtysów zainkasowanych kwot, dlatego ten zapis należy doprecyzować.

Po sprawdzeniu stosownych dokumentów Pan T. Gmitruk – radca prawny wyjaśnił, że przedstawiony projekt uchwały nie wymaga doprecyzowania ponieważ w projekcie uchwały mówi się tylko o terminach w jakich mają mieszkańcy uiszczać opłaty, a sprawy inkasa reguluje inny przepis prawny.

Innych uwag w tym temacie nie zgłaszano.

Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem powyższej uchwały.
W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Jeden radny był nieobecny w tym czasie na sali obrad.

„Za” przyjęciem uchwały było – 14 głosów,  głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/126/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXIX/255/14 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/126/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

            Następnie Pan J. Krzyżanowski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/128/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Do projektu przedstawionej uchwały nie zgłaszano uwag, więc przystąpiono do jawnego głosowania nad tym projektem.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/128/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu
i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXIX/256/14 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/128/12 Rady Gminy Secemin z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

            W dalszej części tego punktu głos zabrał Pan J. Krzyżanowski – Kierownik Referatu Gospodarki. Przedstawił projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Secemin.

Wyjaśnił, że w Włoszczowski Zakład Wodociągów i Kanalizacji zwrócił się z wnioskiem
o przedłużenie czasu obowiązywania dotychczasowych taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę
i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie naszej gminy na okres od 1.01.2015 r. do 31.12.2015 r. Konieczność przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf wynika między innymi od wysokości przychodów osiąganych z tytułu dostaw wody i odprowadzania ścieków, które w okresie obowiązywania obecnych taryf pokrywają koszty działalności WZWiK.  W oparciu o przepisy wynikające z ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
i zbiorowym odprowadzaniu ścieków rada gminy w drodze uchwały przedłuża czas obowiązywania dotychczasowej taryfy nie dłużej niż o 1 rok. Jeżeli nie podwyższane są stawki zakład nie jest zobowiązany do przedstawienia rozliczenia finansowego.

Pan K. Krzyżanowski pytał czy były prowadzone z Włoszczowskim Zakładem Wodociągów
i Kanalizacji, rozmowy odnośnie zwiększenia częstotliwości poboru opłat za wodę i ścieki.

Odpowiedzi udzielił Pan J. Krzyżanowski. Wyjaśnił, że rozmowy takie były prowadzone, sugerowaliśmy zmianę terminów. Informowano nas, że będą próby usystematyzowania tego tematu.

Pan Wójt dodał, że Prezes WZWiK składał deklaracje, że częściej będą zbierane opłaty za wodę i ścieki, ale inkasent zbierający opłaty często odwoływany jest od tych czynności do spraw związanych z awariami sieci. Myśli, że tych awarii już nie będzie i terminy opłat się zmienią.

Innych pytań ani uwag nie zgłaszano.

Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem powyższej uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. „za” przyjęciem uchwały głosowało – 15 radnych, głosów „przeciw” było – 0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Secemin została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXIX/257/14 w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Secemin stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

            W dalszej części porządku obrad Pani Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały
w sprawie zmiany uchwały  Nr XXXVII/242/14 z dnia 22 sierpnia 2014 r. o udzieleniu pomocy finansowej Powiatowi Włoszczowskiemu.

Wyjaśniła, że kwota 100 000, 00 zł przyznanej dotacji uchwałą rady z 22 sierpnia br.,  nie zmienia się i nadal przeznaczona jest na to samo zadanie: „Remont drogi powiatowej
w miejscowości Krzepin,” tylko remont realizowany będzie na dwóch odcinkach tej drogi
i przyznana dotacja musi zostać rozdzielona na dwa zadania po 50 tys. zł.

Uwag do przedstawionego projektu uchwały przez Panią Skarbnik nie zgłaszano.

Następnie przystąpiono do jawnego głosowania nad projektem tej uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Głosów „za” przyjęciem uchwały było – 15, głosów „przeciw” było -0, głosów „wstrzymujących się” – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany uchwały o udzieleniu pomocy finansowej Powiatowi Włoszczowskiemu Nr XXXVII/242/14 z dnia 22 sierpnia 2014 r. została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXXIX/258/14 w sprawie zmiany uchwały o udzieleniu pomocy finansowej Powiatowi Włoszczowskiemu Nr XXXVII/242/14 z dnia 22 sierpnia 2014 r. stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.5.

            W punkcie tym Pan Przewodniczący Rady przedstawił informację z analizy złożonych przez radnych oświadczeń majątkowych za 2013 r. Wszyscy radni w ustawowym terminie złożyli oświadczenia majątkowe. Urząd Skarbowy we Włoszczowie nie wniósł żadnych uwag do przekazanych mu oświadczeń. Zapoznał z treścią pisma Urzędu Skarbowego we Włoszczowie
w sprawie oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych.

Następnie Pan Wójt przedstawił informację z analizy oświadczeń majątkowych złożonych mu przez kierowników jednostek organizacyjnych i zobowiązanych do złożenia oświadczeń pracowników Urzędu Gminy w Seceminie za 2013 r.

Wszystkie zobowiązane osoby złożyły oświadczenia majątkowe w ustawowym terminie. Po jednym egzemplarzu oświadczeń przesłał do Urzędów Skarbowych wg miejsca zamieszkania składającego, a swoje przesłał do Wojewody. Żaden z Urzędów Skarbowych nie zgłosił uwag.

Ad.6.

            W punkcie tym zabrali głos:

Pan B. Wasik – podziękował za otrzymaną odpowiedź na złożony wniosek o udzielenie informacji publicznej ale dodał, że odpowiedź dotycząca alkoholu na zebraniach zbulwersowała go.
Następnie powiedział, że na liście obecności w Urzędzie Gminy jest Pan Leśnikowski . Pytał czy jest to ten Pan który pracuje w Urzędzie Miasta w Częstochowie , co on tu robi i czy za darmo.

Pan B. Wcisło – powiedział, że w ostatnim Biuletynie „Prosto z Gminy” napisano, że
w Celinach jest już zrobiona droga, a w rzeczywistości jej nie ma. Prosił o wyjaśnienie.

Pani E. Bartyzel – pytała kiedy będzie robiona droga w Marchocicach.

Pani E. Walasek – poinformowała, że na drodze w Cegielni niedawno robionej są już pęknięcia.

Pan M. Leśniak – poinformował, że w Brzozowie w niektórych miejscach zapada się chodnik przy drodze wojewódzkiej.

Pan M. Gawlikowski – pytał jaki odcinek drogi i w jakim czasie będzie robiony w Celinach.

Pan K. Marek – przypomniał, że remontowany odcinek drogi w Cegielni był odebrany
z uwagami, nie zrobiono zjazdów, do wykonania są pobocza. Myśli, że nie odbierze się tego zadania dopóki wykonawca nie uzupełni wskazanych usterek.

Pan D. Grzesik – poruszył temat odbioru odpadów komunalnych od mieszkańców Nadolnika. Uzyskał informację od pracownika Urzędu Gminy zajmującego się tym zagadnieniem, że co 2 miesiące będą odbierane stamtąd odpady, a minęły już 3 miesiące i nikt nie przyjechał po śmieci, a mieszkańcy płacą za każdy miesiąc.

Pan Przewodniczący  poinformował, że w Rynku k/ Pana T. Klimasa zostało do położenia ok. 2 m2 kostki i należałoby to zrobić.

Odpowiedzi na powyższe tematy udzielił Pan Wójt, a mianowicie:

- w sprawie Pana Leśniowskiego udzieli odpowiedzi Panu B. Wasikowi na piśmie;

- droga w Celinach – w tym roku będzie zrobione 300 m drogi w terenie zabudowanym
  w terminie do końca listopada br. , a reszta do projektu w 2015 r.

- droga w Marchocicach – rozmawiał z wykonawcą i droga będzie zrobiona;

- pęknięcia na drodze w Cegielni – wykonawca tej drogi uzupełni zadanie o wskazane uwagi.

- zapadanie chodnika w Brzozowie –  firma DROG-BUD miała wykonać usterki i poprawki na drodze wojewódzkiej w Seceminie. W wyniku rozmów uznano, aby przesunąć wykonanie tych poprawek na wiosnę. Rękojmia na to zadanie wynosi 3 lata.

Odnośnie chodnika w Brzozowie zgłosi uwagi do ŚZDW w Kielcach.

- temat wywozu śmieci z Nadolnika – będzie interweniował w tej sprawie.

- ułożenie kostki brukowej – podłoże jest i trzeba kostkę ułożyć.

Pan B. Wasik poprosił, aby w piśmie przesyłanym do niego w sprawie Pana Leśnikowskiego wyjaśnić również, dlaczego lista obecności podpisana jest przez tego Pana awansem prawie do połowy miesiąca, bo widział dzisiaj tę listę. 

Ad.7.

            W punkcie tym głos zabrali:

Pani E. Bartyzel – zwróciła uwagę na potrzebę wskazania przy urzędzie gminy i cmentarzu miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Pan K. Marek – powiedział aby radni dobrze wczuli się w temat, który poruszył Pan Wasik. Przy omawianiu programu współpracy z organizacjami pozarządowymi  pytał jak to jest. Bulwersuje go to, jak człowiek zatrudniony, nieobecny w dniu dzisiejszym w pracy podpisał listę obecności do połowy miesiąca. Chyba jako radni nie poradziliśmy sobie z pewnymi rzeczami . Zaznaczył, że bez względu na to, czy pieniądze są z projektu czy z innego tytułu to wpływają na zwiększenie naszego budżetu i dopiero są wydatkowane. Niech to wszystko odbywa się zgodnie z prawem, bo samo podpisanie listy obecności daje do myślenia.

Pan Przewodniczący – dodał, że nie zna tego tematu i nie będzie on dzisiaj rozstrzygany.

Pan Wójt – wyjaśnił, że wykonuje się kawał dobrej roboty i chce zapewnić, że w tej kwestii nie ma nic niepokojącego. Wykonuje się solidną i uczciwą robotę.

Pan K. Krzyżanowski przedstawił wnioski z posiedzenia Komisji Rewizyjnej dotyczące wykorzystania pomieszczeń w budynku SP ZOZ w Seceminie.

Pan Przewodniczący Rady poinformował , że wpłynęło do niego informacja z Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego w Seceminie  dotyczące realizacji zadań oświatowych gminy, w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych w roku szkolnym 2013/2014., którą przekaże nowej radzie.

Pan Wójt podziękował obecnym za współpracę w 4-letniej kadencji i zaprosił na obchody Święta Niepodległości 11 Listopada połączone z otwarciem nowego lokalu biblioteki.

Podziękowania za współpracę złożył także Pan Przewodniczący Rady.

Ad.8.

            W punkcie tym Przewodniczący Rady stwierdził, że wszystkie punkty porządku obrad zostały wyczerpane, w związku z czym, zamyka obrady XXXIX sesji Rady Gminy Secemin.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała                                                                                              Przewodniczący

D. Rajca                                                                                            Roman Marciniak

 

           

Podmiot udostępniający:
Urząd Gminy Secemin
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
ug
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2014-11-24
Data ostatniej zmiany:
2014-11-25

attach_file Załączniki