Wyborca, który zamierzający głosować w obwodzie głosowania poza miejscem stałego zamieszkania może otrzymać zaświadczenie o prawie do głosowania. Z zaświadczeniem takim można głosować w dowolnym obwodzie głosowania w kraju, za granicą lub na polskim statku morskim.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania składa się w urzędzie gminy, w której wyborca jest ujęty w spisie wyborców, najpóźniej do dnia 23 października 2015 r. Może on zostać złożony pisemnie (na adres UG Secemin), telefaksem (34 39-06-860) lub w formie elektronicznej (gmina@secemin.pl).
Do odbioru zaświadczenia wyborca może upoważnić inną osobę. Wówczas wyborca sporządza wniosek o wydanie zaświadczenia i upoważnienia (może to być jeden dokument), w którym wskazuje swoje imię (imiona) i nazwisko oraz numer PESEL oraz dane osoby upoważnionej do odebrania zaświadczenia.
Wyborca, któremu wydano zaświadczenie o prawie do głosowania zostanie z urzędu skreślony ze spisu wyborców, w którym dotychczas był ujęty.
Należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie utracić zaświadczenia o prawie do głosowania. W przypadku jego utraty, niezależnie od przyczyny, nie będzie możliwe otrzymanie kolejnego zaświadczenia, ani wzięcie udziału w głosowaniu w obwodzie właściwym dla miejsca stałego zamieszkania.
Do niniejszego wpisu dołączam wzór wniosku o wydanie zaświadczenia, Wnioski napisane odręcznie lub złożone na innych wzorach będą honorowane o ile będą zawierały wszystkie dane wymagane przez kodeks wyborczy.
Urzędnik Wyborczy
Daniel Marczak
- Podmiot udostępniający:
- Urząd Gminy Secemin
- Informację wytworzył:
- Daniel Marczak
- Informację wprowadził:
- Daniel Marczak
- Data wytworzenia:
- 2015-10-03
- Data publikacji:
- 2015-10-03
- Data ostatniej zmiany:
- 2015-10-03