Głosowanie na podstawie zaświadczenia o prawie do głosowania

Osoba uprawniona do udziału w referendum, która zamierza zmienić miejsce pobytu przed dniem referendum może otrzymać zaświadczenie o prawie do głosowania.

Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania należy złożyć w wersji pisemnej u Pani Danuty Młyńczyk (I piętro, pok nr 8, ul. Struga 2, 29-145 Secemin), a w przypadku jej nieobecności w sekretariacie UG Secemin (II piętro, ul. Struga 2, 29-145 Secemin), najpóźniej do dnia 4 września 2015 r. Wniosek można także na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r - Kodeks Wyborczy (Dz. U. z 2011 r., Nr 21, poz. 112 z późn. zm.) w zw. z art. 9 ust. 7 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnopolskim (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 318 z późn. zm.) złożyć za pomocą telefaksu - (34)3906860 lub drogą elektroniczną - gmina@secemin.pl. Zaświadczenie wydawane jest bez zbędnej zwłoki.

Z zaświadczeniem takim można głosować w dowolnym obwodzie głosowania w kraju, za granicą lub na polskim statku morskim.

Zaświadczenie o prawie do głosowania wnioskodawca odbiera za pokwitowaniem osobiście albo przez upoważnioną pisemnie osobę. W przypadku odbioru zaświadczenia przez inną osobę, należy jej dane wpisać we wniosku o wydanie zaświadczenia.

Pragnę poinformować, że zgodnie z § 13 ust. 1 rozporządzenia MAiC z dnia 29 lipca 2015 r. w sprawie spisu osób uprawnionych do udziału w referendum ogólnokrajowym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1086) zaświadczenie o prawie do głosowania nie będzie wysyłane pocztą, więc odbiór osobisty lub przez upoważnioną osobę jest jedynym sposobem uzyskania zaświadczenia.

Jednocześnie pragnę zaznaczyć, że zgodnie z § 13 ust. 2 w/w rozporządzenia osoba uprawniona do udziału w referendum, której wydano zaświadczenie o prawie do głosowania zostanie z urzędu skreślona ze spisu osób uprawnionych do udziału w referendum w miejscu stałego zamieszkania, co oznacza, że w przypadku utraty zaświadczenia, niezależnie od przyczyny, nie będzie możliwe otrzymanie kolejnego zaświadczenia lub jego duplikatu, ani wzięcie udziału w głosowaniu w obwodzie właściwym dla miejsca stałego zamieszkania. Z tego też powodu należy zwrócić szczególną uwagę, aby go nie utracić.

Załączony do informacji wzór wniosku ma jedynie charakter pomocniczy co oznacza, że dopuszczalne jest złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia na innym wzorcu lub na piśmie napisanym odręcznie. Warunkiem jednak rozpoznania wniosku zgodnie z § 13 ust. 1 w/w rozporządzenia jest zawarcie w jego treści: imienia i nazwiska wnioskodawcy, numeru Pesel, żądania wydania zaświadczenia. Brak któregoś z wyżej wskazanych elementów spowoduje nierozpoznanie wniosku.

 

Urzędnik Wyborczy

Daniel Marczak

Podmiot udostępniający:
Urząd Gminy Secemin
Informację wytworzył:
Daniel Marczak
Informację wprowadził:
Daniel Marczak
Data wytworzenia:
2015-08-04
Data publikacji:
2015-08-04
Data ostatniej zmiany:
2015-08-04