Uchwała Nr XXXIX/258/14 z dnia 6 listopada 2014 roku
RLOŚ. 7630/9-2/08 Secemin, dnia 07.11.2008 r.
POSTANOWIENIE
w sprawie potrzeby sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko
Na podstawie art. 51 ust.2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r.- Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. z 2008 r. Dz. U. Nr 25, poz. 150 ), kierując się kryteriami, o których mowa w art. 51 ust. 8 pkt 2 ustawy – Prawo ochrony środowiska, określonymi w § 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych
z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 ze zm.) oraz biorąc pod uwagę opinie odpowiednich organów:
- Starostwa Powiatowego we Włoszczowie
- postanowienie z dnia 23.10.2008r. sygn. ROL.II. 7633-35/08;
- Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego we Włoszczowie
- postanowienie z dnia 07.10.2008r., sygn. SE.V-4431/19/08
postanawiam
nie nakładać obowiązku sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia polegającego na „Zagospodarowaniu kopca fortalicji ,,Szafrańców’’ wraz z otoczeniem i parkiem podworskim na cele dydaktyczno - rekreacyjne
i sportowe” w Seceminie przy ul. Kościelnej realizowanego przez Gminę Secemin.
Uzasadnienie
Wnioskiem z dnia 05.08.2008 r. zwrócono się o wydanie decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia „Zagospodarowanie kopca fortalicji ,,Szafrańców’’ wraz z otoczeniem i parkiem podworskim na cele dydaktyczno - rekreacyjne i sportowe” dołączając do wniosku wymienione w art. 49 ust. 3 informacje o przedsięwzięciu.
Planowane przedsięwzięcie należy do kategorii przedsięwzięć o których mowa
w art. 51 ust.1 pkt 2 ustawy – Prawo ochrony środowiska- wymienione jest w § 3 ust.1 pkt 51 /parki rozrywki o powierzchni nie mniejszej niż 5 ha/ jednak przedmiotowe przedsięwzięcie realizowane będzie na terenie o powierzchni 3,467ha.; i pkt 56 /drogi publiczne o nawierzchni utwardzonej, niewymienione w § 2 ust. 1 pkt 29 i 30, o długości nie mniejszej niż 1 km/;
Zgodnie z art. 51 ust. 3 pkt. 1 ustawy Prawo ochrony środowiska organ prowadzący postępowanie wystąpił o opinię co do potrzeby sporządzenia raportu dla planowanego przedsięwzięcia oraz co do zakresu ewentualnego raportu do Starostwa Powiatowego we Włoszczowie oraz Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego we Włoszczowie.
Organy te wydały postanowienia:
- Starostwo Powiatowe we Włoszczowie - postanowienie z dnia 23.10.2008r. sygn. ROL.II. 7633-35/08 stwierdzające brak potrzeby wykonania raportu;
- Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny – postanowienie z dnia 07.10.2008r., sygn. SE.V- 4431/19/08 stwierdzające brak potrzeby wykonania raportu.
Postanowienia te stały się ostateczne odpowiednio:
- postanowienie Starosty – dnia 23.10.2008 r.;
- postanowienie PPIS – dnia 07.10.2008 r.
Biorąc pod uwagę opinie organów uzgadniających, zaproponowane rozwiązania techniczne chroniące środowisko oraz kierując się kryteriami zawartymi w § 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć (...), takimi jak:
1) rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, które nie będzie powodować
negatywnego oddziaływania na środowisko, ze względu na:
skalę przedsięwzięcia i wielkość zajmowanego terenu – planowany obiekt do
wybudowania jako zamienny za wyburzany na terenie zabytku - to plac
zgromadzeń utwardzony, ze sceną i jej zadaszeniem o łącznej powierzchni
ok. 380 m2 -400 m.2. Scena z zadaszeniem o wysokości max. do 6,50 m
Przewiduje się wymianę kładki pieszej prowadzącej na wyspę w zakresie
konstrukcji elementów poziomych i balustrad bez naruszania przyczółków
betonowych będących w dobrym stanie technicznym.
Na terenie nie objętym zabytkiem, planowana budowa kortów tenisowych –
podwójnego o nawierzchni ziemnej oraz boiska do kometki / ringo/. Ponadto
dwóch placyków zabaw wyposażonych w urządzenia rekreacyjne o konstrukcji
drewnianej dla dzieci starszych i młodszych, alejek, ścieżek spacerowych
i elementów małej architektury. Zakłada się czyszczenie zbiorników wodnych
(stawu i fosy) oraz remont przepustów bez naruszania struktury geologicznej
i pierwotnego lustra wody z okresu prawidłowego funkcjonowania stawu i fosy.
Dotychczasowe użytkowanie terenu nie zmienia się. Cześć objęta zabytkiem
posiadać będzie nadal wartość historyczno- dydaktyczną, a działania polegające na
uczytelnieniu fundamentów historycznych budowli mają temu służyć. W obrębie
wyspy program wzbogacony będzie o elementy małej architektury jak stoły,
ławki, itp. Całość służy turystyce, dydaktyce i rekreacji.
Powierzchnia nieruchomości objęta przyszłym projektem zagospodarowania
terenu wynosi 3,467 ha;
- planowane przedsięwzięcie nie będzie powiązane z innymi przedsięwzięciami znajdującymi się na terenach nieruchomości sąsiednich,
- niewielkie wykorzystanie zasobów naturalnych – zapotrzebowanie na wodę
wyniesie7,5 m³ tylko w miesiącach letnich /maj-wrzesień/,natomiast
przewidywana moc energii elektrycznej do zainstalowania to 15KW,
- brak emisji i występowania innych uciążliwości (z wyjątkiem fazy realizacji - emisja hałasu),
- brak ryzyka wystąpienia poważnej awarii,
2) usytuowanie przedsięwzięcia, które będzie zajmować obszar, na którym brak jest
zasobów mineralnych, siedlisk zwierząt, pomników przyrody podlegających
ochronie.
Przedsięwzięcie zostanie zlokalizowane poza:
- obszarami wodno-błotnymi oraz o płytkim zaleganiu wód podziemnych,
- obszarami wybrzeży,
- obszarami górskimi lub leśnymi,
- obszarami objętymi ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary
ochronne zbiorników wód śródlądowych,
- obszarami wymagającymi specjalnej ochrony ze względu na występowanie
gatunków roślin i zwierząt oraz ich siedlisk oraz siedlisk przyrodniczych
objętych ochroną, w tym obszary sieci Natura 2000 wyznaczone w trybie
ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
- obszarami, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone,
- obszarami przylegającymi do jezior,
- obszarami ochrony uzdrowiskowej,
Przedsięwzięcie zostanie zlokalizowane na obszarze o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe i archeologiczne.
3) rodzaj i skala możliwego oddziaływania przedsięwzięcia, które z racji charakteru
nie pociąga za sobą zagrożeń, tym bardziej znaczących oddziaływań, ze względu
na:
- zasięg oddziaływania - eksploatacja obiektu nie będzie powodować
przekroczenia standardów jakości środowiska poza terenem do którego
inwestor ma tytuł prawny,
- brak transgranicznego oddziaływania,
a także mając na uwadze § 4 w/w rozporządzenia, zgodnie z którym, w ocenie organu prowadzącego postępowanie parametry charakteryzujące skalę przedsięwzięcia nie sumują się ze względu na brak przedsięwzięć tego samego rodzaju, stwierdzono, że realizacja planowanego przedsięwzięcia, z racji jej charakteru nie pociąga za sobą zagrożeń, tym bardziej znaczących oddziaływań i nie powinna spowodować negatywnych zmian w środowisku przyrodniczym terenu.
Biorąc powyższe cechy przedsięwzięcia pod uwagę, które nie wskazują, aby konieczne było sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko należało postanowić jak w sentencji.
Pouczenie:
Na podstawie art.51 ust.5 ustawy Prawo ochrony środowiska na niniejsze postanowienie służy stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, Aleja IX Wieków Kielc 3 za moim pośrednictwem
w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego postanowienia.
WÓJT
Józef Bujak
Otrzymują:
- Strony postępowania administracyjnego wg wykazu;
- Biuletyn Informacji Publicznej
- a/a
Do wiadomości:
1. Starostwo Powiatowe we Włoszczowie
ul. Wiśniowa 10
29-100 Włoszczowa
2. Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny
ul. Sobieskiego 38
29-100 Włoszczowa
- Podmiot udostępniający:
- Urząd Gminy Secemin
- Informację wytworzył:
-
- Informację wprowadził:
- admin
- Data wytworzenia:
- 2008-11-12
- Data publikacji:
- 2008-11-10
- Data ostatniej zmiany:
- 2008-11-12
attach_file Załączniki
Uchwala_Nr_XXXIX_258_2014.pdf | 318,81 kB |