Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców w Gminie Secemin

Karta usługi

Urząd Gminy w Seceminie

ul. Struga 2, 29-145 Secemin

tel. 34/3995736

 WPISANIE DO REJESTRU WYBORCÓW

Podstawa prawna:

·         Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 754z późniejszymi zmianami),

·         Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca
2011 r. –  w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (tekst jednolity Dz. U z 2017 roku, poz. 1316  z późniejszymi zmianami.).

 Art. 19 i 20 Kodeksu wyborczego.

 Forma załatwienia sprawy:

·         Wydanie decyzji administracyjnej

 Wymagane dokumenty:

·         wniosek o wpisanie do rejestru wyborców,

·         kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy,

·         pisemna deklaracja (do pobrania poniżej), w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Przepis ten dotyczy również wyborcy nigdzie niezamieszkałego, przebywającego stale na obszarze gminy.

 Dokumenty do wglądu:

·         dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.

  Opłaty

·         Wysokość opłat: brak

 Termin załatwienia sprawy

Wpisanie do rejestru wyborców lub odmowa wpisania następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie do 5 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.

 Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin

Referat Spraw Obywatelskich

pokój  nr 8, tel.34/355 60 17 wew.36

Pn.- Pt. 7:30 – 15:30

 Tryb odwoławczy

Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem wójta, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji. Wójt przekazuje sądowi niezwłocznie skargę wraz z decyzją i aktami sprawy. Wójt może też niezwłocznie zmienić albo uchylić swoją decyzję, jeżeli uzna skargę w całości za zasadną.

 Sposób odbierania dokumentów

Osobiście w Referacie Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich, pokój nr 8 lub poprzez wysłanie pocztą.

 Dodatkowe informacje

·         Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania.

·         Przed wydaniem decyzji o wpisie do rejestru wyborców Wójt Gminy Secemin jest zobowiązany sprawdzić czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania na obszarze gminy Secemin;

·         Wyborcy będący obywatelami polskimi, zameldowani na obszarze gminy Secemin na pobyt stały, są wpisywani do rejestru wyborców z urzędu,

·         Wpisanie do rejestru wyborców na wniosek dotyczy:

-  wyborcy stale zamieszkałego na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały;

- wyborcy nigdzie niezamieszkałego, przebywającego stale na obszarze gminy;                                 

-  wyborcy stale zamieszkałego na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres jego  zameldowania na pobyt stały na obszarze gminy.   

Uwagi

Do rejestru wyborców można się wpisać przez cały rok.

Podmiot udostępniający:
Urząd Gminy Secemin
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
ug
Data wytworzenia:
2019-03-29
Data publikacji:
2019-03-29
Data ostatniej zmiany:
2021-07-12

attach_file Załączniki