Karta usługi Urząd Gminy w Seceminie ul. Struga 2, 29-145 Secemin tel. 34/3995736 |
WPISANIE DO REJESTRU WYBORCÓW |
Podstawa prawna: · Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 754z późniejszymi zmianami), · Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca
2011 r. – w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (tekst jednolity Dz. U z 2017 roku, poz. 1316 z późniejszymi zmianami.). Art. 19 i 20 Kodeksu wyborczego. |
Forma załatwienia sprawy: · Wydanie decyzji administracyjnej |
Wymagane dokumenty: · wniosek o wpisanie do rejestru wyborców, · kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy, · pisemna deklaracja (do pobrania poniżej), w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Przepis ten dotyczy również wyborcy nigdzie niezamieszkałego, przebywającego stale na obszarze gminy. |
Dokumenty do wglądu: · dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. |
Opłaty · Wysokość opłat: brak |
Termin załatwienia sprawy Wpisanie do rejestru wyborców lub odmowa wpisania następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie do 5 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów. |
Miejsce załatwienia sprawy Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin Referat Spraw Obywatelskich pokój nr 8, tel.34/355 60 17 wew.36 Pn.- Pt. 7:30 – 15:30 |
Tryb odwoławczy Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem wójta, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji. Wójt przekazuje sądowi niezwłocznie skargę wraz z decyzją i aktami sprawy. Wójt może też niezwłocznie zmienić albo uchylić swoją decyzję, jeżeli uzna skargę w całości za zasadną. |
Sposób odbierania dokumentów Osobiście w Referacie Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich, pokój nr 8 lub poprzez wysłanie pocztą. |
Dodatkowe informacje · Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania. · Przed wydaniem decyzji o wpisie do rejestru wyborców Wójt Gminy Secemin jest zobowiązany sprawdzić czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania na obszarze gminy Secemin; · Wyborcy będący obywatelami polskimi, zameldowani na obszarze gminy Secemin na pobyt stały, są wpisywani do rejestru wyborców z urzędu, · Wpisanie do rejestru wyborców na wniosek dotyczy: - wyborcy stale zamieszkałego na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały; - wyborcy nigdzie niezamieszkałego, przebywającego stale na obszarze gminy; - wyborcy stale zamieszkałego na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres jego zameldowania na pobyt stały na obszarze gminy. |
Uwagi Do rejestru wyborców można się wpisać przez cały rok. |