Karta usługi
Urząd Gminy w Seceminie
ul. Struga 2, 29-145 Secemin
tel. 34/3995736
|
WPISANIE DO REJESTRU WYBORCÓW
|
Podstawa prawna:
· Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 754z późniejszymi zmianami),
· Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca
2011 r. – w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (tekst jednolity Dz. U z 2017 roku, poz. 1316 z późniejszymi zmianami.).
Art. 19 i 20 Kodeksu wyborczego.
|
Forma załatwienia sprawy:
· Wydanie decyzji administracyjnej
|
Wymagane dokumenty:
· wniosek o wpisanie do rejestru wyborców,
· kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy,
· pisemna deklaracja (do pobrania poniżej), w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Przepis ten dotyczy również wyborcy nigdzie niezamieszkałego, przebywającego stale na obszarze gminy.
|
Dokumenty do wglądu:
· dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
|
Opłaty
· Wysokość opłat: brak
|
Termin załatwienia sprawy
Wpisanie do rejestru wyborców lub odmowa wpisania następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie do 5 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
|
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin
Referat Spraw Obywatelskich
pokój nr 8, tel.34/355 60 17 wew.36
Pn.- Pt. 7:30 – 15:30
|
Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem wójta, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji. Wójt przekazuje sądowi niezwłocznie skargę wraz z decyzją i aktami sprawy. Wójt może też niezwłocznie zmienić albo uchylić swoją decyzję, jeżeli uzna skargę w całości za zasadną.
|
Sposób odbierania dokumentów
Osobiście w Referacie Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich, pokój nr 8 lub poprzez wysłanie pocztą.
|
Dodatkowe informacje
· Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania.
· Przed wydaniem decyzji o wpisie do rejestru wyborców Wójt Gminy Secemin jest zobowiązany sprawdzić czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania na obszarze gminy Secemin;
· Wyborcy będący obywatelami polskimi, zameldowani na obszarze gminy Secemin na pobyt stały, są wpisywani do rejestru wyborców z urzędu,
· Wpisanie do rejestru wyborców na wniosek dotyczy:
- wyborcy stale zamieszkałego na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały;
- wyborcy nigdzie niezamieszkałego, przebywającego stale na obszarze gminy;
- wyborcy stale zamieszkałego na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres jego zameldowania na pobyt stały na obszarze gminy.
|
Uwagi
Do rejestru wyborców można się wpisać przez cały rok.
|