Planowanie przestrzenne
Urząd Gminy Secemin
ul. Struga 2, 29-145 Secemin
tel. (34) 355 60 17, (34) 355 60 77,
fax. (34) 390 68 60
www.secemin.pl
Karta Informacyjna Nr RG-26
Tytuł: Nadanie numeru porządkowego budynków
I. Podstawa Prawna
-
- Art. 47a i art. 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r.- Prawo geodezyjne i kartograficzne (jt. Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.)
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 2003r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych (Dz. U. Nr 166, poz. 1612 ze zm.)
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze. zm.)
II. Wymagany wniosek
Formularz wniosku dostępny jest:
-
- w wersji papierowej w Referacie Inwestycji i Gospodarki Komunalnej - pokój nr 5a (parter)
- w formie elektronicznej - wzór wniosku
III. Załączniki do wniosku
-
- Aktualne dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (np.: odpis/wyciąg z księgi wieczystej, akt własności ziemi, akt notarialny, postanowienia Sądu).
- Mapa z naniesionym budynkiem, (w przypadku nadania numeru nowemu budynkowi).
- Decyzja o pozwoleniu na budowę,
- Plan zagospodarowania działki wraz ze wskazaniem ściany budynku, na którym będzie widniał numer porządkowy.
IV. Dokumenty do wglądu
Brak
V. Opłaty
1. Opłata skarbowa:
-
- od zawiadomień o ustaleniu numeru porządkowego budynku nie pobiera się opłaty skarbowej,
- od wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt ustalenia określonego numeru porządkowego budynku należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł,
- od żądania poświadczonej kopii wydanego zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku należy uiścić opłatę w wysokości 5 zł od 1 strony dokumentu.
2. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
VI. Termin załatwienia sprawy
Wydanie zawiadomienia następuje w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku.
VII. Miejsce załatwienia sprawy
Adres: Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin
pokój 5a, tel. (34) 399 57 34
Pracownik: Edyta Włodarska
VIII. Godziny pracy
Pn. - Pt. 7:30 - 15:30
IX. Tryb odwoławczy
Brak
X. Uwagi
-
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
- Numer porządkowy budynku ustala się z urzędu lub na wniosek zainteresowanych i zawiadamia o tych ustaleniach właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
- właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty, które tymi nieruchomościami władają mają obowiązek, w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru, umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi oznaczonej nieruchomości, tabliczkę numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
- stosownie do art. 64 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. – kodeksu wykroczeń (jt. Dz. U. z 2010 r. Nr 46, poz. 275 ze zm.), jeśli osoba będąca właścicielem, administratorem, dozorcą lub użytkownikiem nieruchomości nie dopełnia obowiązku umieszczania w odpowiednim miejscu albo utrzymania w należytym stanie tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości, podlega karze grzywny albo karze nagany.
- Podmiot udostępniający:
- Urząd Gminy Secemin
- Informację wytworzył:
-
- Informację wprowadził:
- ug
- Data wytworzenia:
- 2012-02-28
- Data publikacji:
- 2012-02-28
- Data ostatniej zmiany:
- 2021-07-12
attach_file Załączniki
Wniosek_o_nadanie_numeru_porzadkowego_dla_budynku.docx | docx | 23,21 kB |