Planowanie przestrzenne

herbUrząd Gminy Secemin
ul. Struga 2, 29-145 Secemin
tel. (34) 355 60 17, (34) 355 60 77,
fax. (34) 390 68 60
www.secemin.pl


Karta Informacyjna Nr RG-26


Tytuł: Nadanie numeru porządkowego budynków


I. Podstawa Prawna

 

    • Art. 47a i art. 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r.- Prawo geodezyjne i kartograficzne (jt. Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.)
    • Ustawa z dnia 29 sierpnia 2003r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych (Dz. U. Nr 166, poz. 1612 ze zm.)
    • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze. zm.)

 


II. Wymagany wniosek

Formularz wniosku dostępny jest:

    • w wersji papierowej w Referacie Inwestycji i Gospodarki Komunalnej - pokój nr 5a (parter)
    • w formie elektronicznej - wzór wniosku 

 


III. Załączniki do wniosku

    • Aktualne dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (np.: odpis/wyciąg z księgi wieczystej, akt własności ziemi, akt notarialny, postanowienia Sądu).
    • Mapa z naniesionym budynkiem, (w przypadku nadania numeru nowemu budynkowi).
    • Decyzja o pozwoleniu na budowę,
    • Plan zagospodarowania działki wraz ze wskazaniem ściany budynku, na którym będzie widniał numer porządkowy.

 


IV. Dokumenty do wglądu

Brak


V. Opłaty

1. Opłata skarbowa:

    • od zawiadomień o ustaleniu numeru porządkowego budynku nie pobiera się opłaty skarbowej,
    • od wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt ustalenia określonego numeru porządkowego budynku należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł,
    • od żądania poświadczonej kopii wydanego zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku należy uiścić opłatę w wysokości 5 zł od 1 strony dokumentu.

 

2. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.


VI. Termin załatwienia sprawy

Wydanie zawiadomienia następuje w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku.


VII. Miejsce załatwienia sprawy

Adres: Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin

pokój 5a, tel. (34) 399 57 34
Pracownik: Edyta Włodarska


VIII. Godziny pracy

Pn. - Pt. 7:30 - 15:30


IX. Tryb odwoławczy

Brak


X. Uwagi

    • W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie  wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
    • Numer porządkowy budynku ustala się z urzędu lub na wniosek zainteresowanych i zawiadamia o tych ustaleniach właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
    • właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty, które tymi nieruchomościami władają mają obowiązek, w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru, umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi oznaczonej nieruchomości, tabliczkę numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
    • stosownie do art. 64 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. – kodeksu wykroczeń (jt. Dz. U. z 2010 r. Nr 46, poz. 275 ze zm.), jeśli osoba będąca właścicielem, administratorem, dozorcą lub użytkownikiem nieruchomości nie dopełnia obowiązku umieszczania w odpowiednim miejscu albo utrzymania w należytym stanie tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości, podlega karze grzywny albo karze nagany.

 

Podmiot udostępniający:
Urząd Gminy Secemin
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
ug
Data wytworzenia:
2012-02-28
Data publikacji:
2012-02-28
Data ostatniej zmiany:
2021-07-12

attach_file Załączniki