Ochrona środowiska, ronictwo i leśnictwo

herbUrząd Gminy Secemin
ul. Struga 2, 29-145 Secemin
tel. (34) 355 60 17, (34) 355 60 77,
fax. (34) 390 68 60
www.secemin.pl


Karta Informacyjna Nr RG-15


Tytuł: Wydawanie zezwolenia na wycięcie drzew i krzewów


I. Podstawa Prawna

 

    • Ustawa z dnia 16.04.2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880 z późn. zm.);
    • Art.104 z dnia 14.06.1960r. K.P.A. tekst jednolity (Dz. U. z 2000r. Nr98, poz.1071 z  późn. zm.);
    • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13.10.2004 r. w sprawie stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew (Dz. U. z 2004 r. Nr 228, poz. 2306 z późniejszymi zmianami);
    • Obwieszczenie ministra środowiska z 12 października 2006 r. w sprawie stawek i opłat za usunięcie drzew o krzewów oraz kar za niszczenie zieleni (MP Nr 73, poz. 733).

 


II. Wymagany wniosek

Formularz wniosku dostępny jest:

    • w wersji papierowej w Referacie Gospodarki - pokój nr 5a (parter)
    • w formie elektronicznej - wzór wniosku

 


III. Załączniki do wniosku

    • Rysunek lub mapa określająca usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości.
    • Projekt zagospodarowania działki z naniesionymi drzewami i krzewami (tylko w przypadku projektowanej zabudowy działki).
    • Oświadczenie, że wnioskodawca jest lub nie jest przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.
    • Zgoda właściciela nieruchomości na usunięcie drzew lub krzewów, jeśli składający wniosek posiadacz tej nieruchomości nie jest jej właścicielem.
    • Jeżeli strona ustanowiła pełnomocnika – dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.

 


IV. Dokumenty do wglądu

Brak


V. Opłaty

Opłata skarbowa – wyłącznie, jeśli strona ustanowiła pełnomocnika:

    • Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii- od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) 17 zł.
    • Za poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii, dokonane przez organ administracji samorządowej, od każdej pełnej lub zaczętej stronicy – 5 zł.

      Opłatę można wnieśćna rachunek bankowy nr 70 8276 1026 2102 0000 0303 Urzędu Gminy Secemin Bank Spółdzielczy we Włoszczowie Oddział  w Seceminie


VI. Termin załatwienia sprawy

    • Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.

 


VII. Miejsce załatwienia sprawy

Adres: Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin

pokój 5a, tel. (34) 355 60 17 wew. 41
Pracownik: Marcin Turski


VIII. Godziny pracy

Pn. - Pt. 7:30 - 15:30


IX. Tryb odwoławczy

    • Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, za pośrednictwem Wójta Gminy Secemin, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

 


X. Uwagi

Z podaniem o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów występuje posiadacz nieruchomości. Jeżeli natomiast posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem do wniosku dołącza zgodę jej właściciela.
W przypadku posesji stanowiącej współwłasność wniosek musi być podpisany przezwspółwłaścicieli lub należy do niego załączyć pisemne zgody współwłaścicieli na usunięcie drzew lub krzewów w nim wskazanych.

    • W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia. 
    • Po uzyskaniu zezwolenia wnioskodawca usuwa drzewa lub krzewy własnym staraniem i na własny koszt.

 

Podmiot udostępniający:
Urząd Gminy Secemin
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
ug
Data wytworzenia:
2012-02-28
Data publikacji:
2012-02-28
Data ostatniej zmiany:
2022-02-11