Urząd Gminy Secemin
ul. Struga 2, 29-145 Secemin
tel. (34) 355 60 17, (34) 355 60 77,
fax. (34) 390 68 60
www.secemin.pl
Karta Informacyjna Nr RG-14
Tytuł: Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia
I. Podstawa Prawna
-
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., nr 199, poz. 1227 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (j. t. Dz. U. z 2008 r., nr 25 poz. 150 z późn. zm.);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r., nr 213 poz. 1397);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r., nr 225, poz.1635 z późn. zm.).
II. Wymagany wniosek
Formularz wniosku dostępny jest:
III. Załączniki do wniosku
-
- Karta informacyjna przedsięwzięcia w 3 egzemplarzach, wraz z jej zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych – w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko (wskazanych w § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko) oraz w przypadku, gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko; wzór karta informacyjna przedsięwzięcia -
- raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, opracowany zgodnie z art. 66 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w 3 egzemplarzach, wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych – w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko (wskazanych w § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko);
- poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie (1 oryginał i 2 kserokopie) – na mapie należy osobno zaznaczyć granice terenu przedsięwzięcia i granice obszaru oddziaływania przedsięwzięcia oraz zamieścić legendę;
- wypis z rejestru gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
- wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
- oryginał (lub urzędowo poświadczony odpis) pełnomocnictwa dla osoby upoważnionej do występowania w imieniu podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia;
- dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
IV. Dokumenty do wglądu
Brak
V. Opłaty
-
- Od wydania decyzji – 205 zł
- Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii– 17 zł
Zwolnione od opłaty skarbowej są: - pełnomocnictwa poświadczone notarialne lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
- jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
- jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ustawy o opłacie skarbowej.
Poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii, dokonane przez organy administracji rządowej lub samorządowej lub archiwum państwowe – 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej stronicy
VI. Termin załatwienia sprawy
-
- Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie do 30 dni od daty wpływu wniosku.
- Ze względu na złożoność procedury i konieczność uzyskania opinii i uzgodnień termin wydania decyzji może ulec przedłużeniu.
VII. Miejsce załatwienia sprawy
Adres: Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin
pokój 5a, tel. (34) 355 60 17 wew. 32
Pracownik: Justyna Łochowska-Kucharek
VIII. Godziny pracy
Pn. - Pt. 730 - 1530
IX. Tryb odwoławczy
-
- Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, za pośrednictwem Wójta Gminy Secemin, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
X. Uwagi
Wniosek (wraz z załącznikami) należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Secemin (II Piętro pok. Nr 13).
Wniosek winien być podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania wnioskodawcy.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie Urzędu Gminy Secemin Pok. Nr 13 (II piętro).
Opłatę skarbową należy wnieść gotówką w kasie Urzędu Gminy w Seceminie lub w formie bezgotówkowej na rachunek Urzędu Gminy w Seceminie: Bank Spółdzielczy we Włoszczowie Oddział w Seceminie numer konta: 70 8276 1026 2102 0000 0303 0001 (dopisek: „opłata za decyzję środowiskową”).