Ochrona środowiska, ronictwo i leśnictwo

 
 

herbUrząd Gminy Secemin
ul. Struga 2, 29-145 Secemin
tel. (34) 355 60 17, (34) 355 60 77,
fax. (34) 390 68 60
www.secemin.pl


Karta Informacyjna Nr RG-14


Tytuł: Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia


I. Podstawa Prawna

 

    • Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., nr 199, poz. 1227 z późn. zm.);
    • Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (j. t. Dz. U. z  2008 r., nr 25 poz. 150 z późn. zm.);
    • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r., nr 213 poz. 1397);
    • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);
    • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r., nr 225, poz.1635 z późn. zm.).

 


II. Wymagany wniosek

Formularz wniosku dostępny jest:

    • w wersji papierowej w Referacie Gospodarki - pokój nr 5a (parter)
    • w formie elektronicznej - wzór wniosku ikonka word ikona pdf

 


III. Załączniki do wniosku

    • Karta informacyjna przedsięwzięcia w 3 egzemplarzach, wraz z jej zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych – w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko (wskazanych w § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko) oraz w przypadku, gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko; wzór karta informacyjna przedsięwzięcia - ikonka wordikona pdf
    • raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, opracowany zgodnie z art. 66 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w 3 egzemplarzach, wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych – w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko (wskazanych w § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko);
    • poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie (1 oryginał i 2 kserokopie) – na mapie należy osobno zaznaczyć granice terenu przedsięwzięcia i granice obszaru oddziaływania przedsięwzięcia oraz zamieścić legendę;
    • wypis z rejestru gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
    • wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
    • oryginał (lub urzędowo poświadczony odpis) pełnomocnictwa dla osoby upoważnionej do występowania w imieniu podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia;
    • dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.

 


IV. Dokumenty do wglądu

Brak


V. Opłaty

    • Od wydania decyzji – 205 zł
    • Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii– 17 zł


      Zwolnione od opłaty skarbowej są:

    • pełnomocnictwa poświadczone notarialne lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
    • jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
    • jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ustawy o opłacie skarbowej.

      Poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii, dokonane przez organy administracji rządowej lub samorządowej lub archiwum państwowe – 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej stronicy

 


VI. Termin załatwienia sprawy

    • Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie do 30 dni od daty wpływu wniosku.
    • Ze względu na złożoność procedury i konieczność uzyskania opinii i uzgodnień termin wydania decyzji może ulec przedłużeniu.

 


VII. Miejsce załatwienia sprawy

Adres: Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin

pokój 5a, tel. (34) 355 60 17 wew. 32
Pracownik: Justyna Łochowska-Kucharek


VIII. Godziny pracy

Pn. - Pt. 730 - 1530


IX. Tryb odwoławczy

    • Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, za pośrednictwem Wójta Gminy Secemin, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

 


X. Uwagi

Wniosek (wraz z załącznikami) należy  złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Secemin (II Piętro pok. Nr 13).

Wniosek winien być podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania wnioskodawcy.

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie Urzędu Gminy Secemin Pok. Nr 13 (II piętro).

Opłatę skarbową należy wnieść gotówką w kasie Urzędu Gminy w Seceminie lub w formie bezgotówkowej na rachunek Urzędu Gminy w Seceminie: Bank Spółdzielczy we Włoszczowie  Oddział w Seceminie numer konta: 70 8276 1026 2102 0000 0303 0001 (dopisek: „opłata za decyzję środowiskową”).


 

Podmiot udostępniający:
Urząd Gminy Secemin
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
ug
Data wytworzenia:
2012-02-28
Data publikacji:
2012-02-28
Data ostatniej zmiany:
2021-07-12